Skip to main content

Ongeveer een jaar geleden heeft een KPN medewerker met mij afgesproken dat de glasvezelkabel aan de zijkant van de woning ingevoerd moet worden. Het is namelijk niet mogelijk in de kruipruimte onder de woning te komen.

Afgelopen maanden is glasvezel (zonder enig overleg) tot aan de voorgevel van de woning gelegd. Dit vond ik erg vreemd omdat was afgesproken dat de kabel via de zijgevel (zo’n tien meter verder) zou worden ingevoerd.  In een brief van KPN Netwerk d.d. 21-10-2023 werd gemeld: We komen langs op 21-11-2023 tussen 08:00 en 11:00 uur. Deze afspraak heb ik telefonisch bevestigd.

Op 21-11-2023 heeft de medewerker het inderdaad bij “langs gekomen” gehouden. Hij wilde, in tegenstelling wat een jaar geleden was afgesproken, de kabel via de kruipruimte invoeren en afwerken. Medewerker gewezen op de afspraak dat de kabel aan de zijkant van de woning ingevoerd zou worden. Dit kon hij niet doen en zei dat er opnieuw een afspraak wordt gemaakt. We zijn inmiddels bijna 3 weken verder, maar nog steeds niets vernomen. Hoe lang gaat dit weer duren?

Voor een communicatiebedrijf is de communicatie niet optimaal. Als gepensioneerd KPN medewerker moet ik concluderen dat de manier van werken bij KPN erg achteruit is gegaan. Heel erg jammer!!! Helaas een tendens bij meerdere bedrijven.

De grote vraag is of kpn achteruit is gegaan of dat u stil bent blijven staan. De tijden zijn veranderd. Het tekort aan mensen is gigantisch.  Er wordt een graafploeg in de wijk gedropt en die gaan van huis naar huis en weg zijn ze weer. Zegt u nee dan bent u aan de beurt als "de bezemwagen " door de wijk gaat. Dat kan wel enkele maanden duren. Overigens bent u hier bij de provider kpn en die doet niets met de aanleg van glasvezel. Daarvoor moet u bij de netwerkbeheerder zijn en dat is kpnnetwerk.  Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


Hoi @M.Cramer . Je bent hier op het forum van KPN de provider. 

KPNNetwerk regelt de aanleg van glasvezel.

Je kunt contact zoeken via: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/