Skip to main content
Antwoord

KPN glasvezel valt weg en haalt niet volle snelheid

• September 24, 2025
  • 8 reacties
  • 100 keer bekeken

Sinds twee dagen nu valt het internet (bedraad rechtstreeks op de modem, wifi) weg. Soms voor 10 seconden, soms een paar minuten. 

Zowel modem als glasvezel box van de stroom gehaald, gereset, maar mag het probleem niet verhelpen. Speedtest.net geraadpleegd, komt ook niet boven de 300mb uit, met een 1000mb abonnement. 

Andere die dit ook ervaren, wat hebben jullie gedaan om het op te lossen, of wat kan ik hiernaast nog proberen, buiten bellen met de klantenservice? 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik begrjip dat je via die link gecontroleerd hebt of er iets niet deugt met je adapter? En dat dat niet zo is. 

Ik denk dat het tijd is om een terugbelafspraak te maken en samen met een collega die verbinding eens goed door te meten.  

Via deze link kun je een afspraak maken. Laat je weten of je daar verder komt? 

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • KPN Medewerker
  • September 24, 2025

Sinds twee dagen nu valt het internet (bedraad rechtstreeks op de modem, wifi) weg. Soms voor 10 seconden, soms een paar minuten. 

Zowel modem als glasvezel box van de stroom gehaald, gereset, maar mag het probleem niet verhelpen. Speedtest.net geraadpleegd, komt ook niet boven de 300mb uit, met een 1000mb abonnement. 

Andere die dit ook ervaren, wat hebben jullie gedaan om het op te lossen, of wat kan ik hiernaast nog proberen, buiten bellen met de klantenservice? 

Goedenavond ​@J. Hilverts heeft u een box 12 toevallig ?

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Heel toevallig heb ik die ja ​@Oumar123 

Zit even naar de firmware te kijken, zie hier firmware versie V12.C.25.06.06 en rescue firmware V12.C.24.16.14. Volgens mij hoort de firmware versie ook de .16.14 te zijn, de nieuwste? 

Forum|alt.badge.img
  • KPN Medewerker
  • September 24, 2025

Zit even naar de firmware te kijken, zie hier firmware versie V12.C.25.06.06 en rescue firmware V12.C.24.16.14. Volgens mij hoort de firmware versie ook de .16.14 te zijn, de nieuwste? 

Nouja hoort durf ik zo niet te zeggen ik heb zelf ook de firmware versie van v12.C.25.06.06 en alles werkt naar behoren dat het internet wegvalt kan verschillende oorzaken hebben optie 1 het wel bekende probleem van de stroomadapter dit kunt u controleren doormiddel van deze link https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen dan kan je het serienummer opgeven en dan controleert die als het de goeie is, zo niet kun je die vervangen via de link, mocht het toch wel de goeie zijn zou ik persoonlijk bellen na de klantenservice want het kan ook zijn dat de poort van het modem om exact te zijn de wan poort geen data meer ontvangt van het glasvezel kastje dit kan te maken hebben met een defecte kabel tussen wan poort en nt. Mocht alles daar goed zitten dan zou het eventueel in kpn domein zitten en zouden de medewerkers van de klantenservice hoogstwaarschijnlijk een monteur aansturen

Leen59
Wijsgeer
  • September 24, 2025

De firmwareversie 25.06.06 is de laatste (getal is de datum van uitgave) rescue is bedoeld als terugval bij storing.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 26, 2025

@J. Hilverts . Welkom hier.

Het zou best het issue met die stroom adapter kunnen zijn. Heb je de link van ​@Oumar123  gevolgd om dit te controleren? 

• Auteur
  • Topper
  • October 3, 2025

@Erwin van KPN 

door omstandigheden niet meer naar kunnen kijken. Ga dat vandaag even doen. Het probleem houd nog steeds aan. Nu weer slechts 50 mb. Een drama gewoon, loopt eigenlijk al veel langer hoorde ik gisteravond van mijn dochter. 

ik zal later vandaag een update doen. 

• Auteur
  • Topper
  • October 3, 2025

@Erwin van KPN stekker is het probleem niet, is goed. Kabels zijn vervangen, alle lampjes groen en gewoon nergens geen internet. Geen wifi, geen kabel. Pc is overigens direct met modem verbonden. 

wordt hier een beetje moedeloos van, al genoeg geprobeerd met resetten, modem verplaatsen, etc. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 7, 2025

Ik begrjip dat je via die link gecontroleerd hebt of er iets niet deugt met je adapter? En dat dat niet zo is. 

Ik denk dat het tijd is om een terugbelafspraak te maken en samen met een collega die verbinding eens goed door te meten.  

Via deze link kun je een afspraak maken. Laat je weten of je daar verder komt?