Skip to main content
Beantwoord

KPN glasvezel wil maar niet lukken

  • 10 September 2024
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Goedemiddag,

Wellicht dat iemand hier een tip heeft, want ik word inmiddels helemaal gestoord van KPN. 

In november 2023 heb ik een glasvezel abonnement afgesloten nadat glasvezel in de straat werd aangelegd, volgens een mevrouw aan de telefoon de manier om het plan proces voor glasvezel in huis gestart zou worden. Ik kreeg direct te horen dat dit richting mei-juni 2024 zou gaan, geen probleem.

mei-juni 2024 werd juli-augustus 2024 en daarna zelfs augustus 2025. Daarop werd het afgesloten abonnement zonder verdere toelichting geannuleerd, ik moest bellen naar de klantenservice om te vernemen waarom. Enkele weken geleden zag ik dat de planning opeens stond op “binnen 3 weken” en voelde mezelf weer hoopvol, dus direct een nieuw abonnement afgesloten.

Vorige week vrijdag nog maar eens gebeld want ik had nog geen afspraak oid voorbij zien komen, krijg ik telefonisch te horen dat mijn abonnement wéér geannuleerd is (overigens nooit een mail van ontvangen). De medewerker die ik sprak kon niet aangeven waarom en adviseerde mij om opnieuw het abonnement af te sluiten. Voordat ik dat probeer dacht ik eerst eens bellen met KPN netwerk, want wellicht dat er problemen zijn op mijn adres. Maar welke keuze je ook maakt in hun keuze menu, je krijgt niets anders dan een SMS met “hier kunt u meer informatie vinden” en dan wordt de verbinding verbroken.

Ik ga nu dus voor de 3e keer een abonnement afsluiten, maar inmiddels begin ik toch behoorlijk geirriteerd te worden door de slechte communicatie. Ik heb niet morgen glasvezel nodig, januari 2025 accepteer ik ook, maar op deze manier heb je echt geen idee waar je aan toe bent. Ik zou KPN links laten liggen als ik het kon, maar helaas zijn ze de enigste aanbieder op dit moment .. (nou ja, nog niet eens dus).

Zijn er andere mensen die hier ook tegen aanlopen of wellicht tips hoe ik wel fatsoenlijk er doorheen kom met KPN? Sta open voor suggesties!

Mvg,

Dennis

U hoeft helemaal geen abonnement af te sluiten. Ook zonder abonnement krijgt u een glasvezelaansluiting in huis. U kunt dus rustig afwachten totdat u de aansluiting heeft.


Dat is prima, maar ik weet nu nog steeds niet wanneer dat gaat plaatsvinden. Inmiddels staat er nergens meer een datum vermeld. Nogmaals het wachten is het probleem niet, maar het feit dat er geen indicatie is wanneer je het wel kunt verwachten is nogal storend. 


Dat is prima, maar ik weet nu nog steeds niet wanneer dat gaat plaatsvinden. 

Dat is bij iedereen zo. De mensen die dat werk doen gaan 's ochtends gewoon verder waar ze gisteren gebleven zijn. Een planning is er meestal niet. Geen mens weet bij welk adres ze over 2 weken zijn.


Dat is prima, maar ik weet nu nog steeds niet wanneer dat gaat plaatsvinden. 

Dat is bij iedereen zo. De mensen die dat werk doen gaan 's ochtends gewoon verder waar ze gisteren gebleven zijn. Een planning is er meestal niet. Geen mens weet bij welk adres ze over 2 weken zijn.


Bizarre manier van werken dan. Tuurlijk kan je niet met zekerheid zeggen maandag 16 september om 12:00 zijn we bij adres X, maar een week of een maand waarin de werkzaamheden in die regio staan moet wel lukken toch? Zeker als de website van KPN eerst zei “mei-juni 2024” en als laatste “binnen 3 weken” (en nu niets).

Sterker nog, ze moeten in je huis zijn voor de laatste zaken, ik kan niet thuisblijven als ik niet weet dat die mensen komen he ..


Hi en welkom in onze community @dLans91!

De eerste reactie van @Nick83 bovenin klopt. Je kunt eerst prima de glasvezelaansluiting afwachten en dan een abonnement aanvragen, als dat voor jou een optie is.

Wat de glasvezelaanleg betreft, daar haak ik graag even op in. Daar wordt zeker wel een planning voor gemaakt. Er komt alleen veel bij kijken, waardoor zo'n planning nog wel eens kan uitlopen. Hoe de glasvezelaanleg in zijn werkt gaat, lees je hier, dat kan mogelijk wat dingen ophelderen:

De aanleg van de glasvezelverbinding wordt gedaan door Netwerk, dat is de tak van KPN die het glasvezelnetwerk aanlegt en beheert. Voor meer informatie over wat nu de status voor jouw adres is, raad ik je aan om contact met Netwerk op te nemen. Zij kijken het voor je na en helpen je verder.


Reageer