Skip to main content
Vraag

KPN heeft niet passende ONT voor onze glasvezelaansluiting opgestuurd

• July 20, 2026
  • 2 reacties
  • 56 keer bekeken

Woensdag gaat er een nieuw abo in van 4 Gbit/s alleen kwam ik er net achter dat er een TK-01 Nokia XGS-PON ont is geleverd en hier een oude  AON TY-01 aansluiting is. Dus deze kan ik niet aansluiten.
Moet er een monteur komen? en is dat gratis?
Kom ik een tijd zonder internet te zitten of kan er evt. tijdelijk snelheid verlaagt worden zodat de oude TY-01 nog gebruikt kan worden tot monteur geweest is?

Alvast bedankt!

2 reacties

JanD
Wijsgeer
  • July 21, 2026

Beste ​@Wim-11 als je al een bestaand abo hebt, blijft je internet gewoon bestaan.

Heb je ook de geschikte modem V14 daarvoor al ontvangen.

Verder gewoon even bellen via 0800 0402 om te overleggen.

Spreek dan in ‘ik wil een medewerker spreken’ dan heb je vlot iemand aan de telefoon.

Succes.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Wim-11, welkom terug bij de community! 😊 Gelukkig blijf je, zoals ​@JanD al aangeeft, gewoon internet houden zolang de omzetting nog niet heeft plaatsgevonden.

In dit geval is het inderdaad het verstandigst om een belafspraak te maken. Dan word je gebeld op een moment dat jou goed uitkomt en kan er direct gekeken worden wat in jouw situatie de beste vervolgstap is.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat er een monteur aangestuurd zal moeten worden, maar de collega's kunnen dit tijdens de belafspraak direct voor je controleren en indien nodig inplannen.

Hopelijk is het snel geregeld, zodat je zonder problemen gebruik kunt maken van je nieuwe 4 Gbit/s-abonnement! Laat je ons weten hoe het verloopt?