Skip to main content

Hey!

 

Wij hebben een hele interessante case. Wanneer we een KPN abonnement proberen aan te sluiten krijgen we te horen dat er op dit adres geen ISRA punt aanwezig is. Toen kregen we een monteur opgestuurd die wel een punt zag en het kon uitmeten, dus wel aanwezig. Maar bij welk provider dan ook (via de KPN lijn) zeggen ze dat er geen punt beschikbaar is. Hallo zegt bijvoorbeeld dat het volgens hun al in gebruik is.
We keken naar verdere oplossing en zijn bij Vodafone terecht gekomen met maandelijkse kosten van 280,- voor 50 up en download snelheden (redelijk duur lijkt mij).

Wat nu verder?

Vodafone levert geen internet @MehdiD 

Ziggo wel, maar die heeft geen IS/RA-punt, maar een AOP.

Provider ‘Hallo” is een zakelijke dienstverlener, dus ik denk dat je een zakelijke klant bent en beter via de zakelijke helpdesk even contact op kunt nemen via 0800 0403 met KPN Zakelijk.

Succes.


Oeps Vodafone/Ziggo* die wouden glasvezel leveren. Dus geen IS/RA-punt.

Operator “Hallo” was een van de providers via waar we een netwerk hebben proberen aan te sluiten. Maar ook via KPN zakelijk/klein huishoudelijk.
Ik dacht ergens een zakelijke forum gelezen te hebben waardoor ik een account heb aangemaakt, mijn fout.

We hebben we KPN Zakelijk al gebeld. Meerdere uitkomsten waaronder:

  1. Order inschieten, nadat we modem binnen krijgen en geen verbinding met het netwerk hebben, krijgen we te horen dat we een meting test (ik weet even niet meer hoe het heet) moeten kopen of dat KPN niet mogelijk is.
    Na zo een meting test te doen krijgen we te zien wat de max snelheid is over KPN haar lijn maar verder komen we niet.
  2. Monteur opsturen. Die komen langs en zeggen of dat ze een meting doen en er signaal op zit of dat IS/RA niet verbonden is en KPN niet mogelijk is.

De winkelcentrum waar onze winkel in is gevestigd heeft bevestigd dat de vorige huurder een lopende netwerk via KPN had. We zijn er inmiddels 6 maanden mee bezig en worden telkens heen en weer gestuurd met contact tussen verschillende account managers en wat niet allemaal.
Mijn laatste hoop is hier op een forum wat typen en hopen dat iemand dit leest en denkt “ah dit komt me bekend voor” 😅


Voor zakelijke KPN EEN orders kom ik dit regelmatig tegen en dan moeten we een "ghost order" inschieten op je adres, dan komt er een monteur het ISRA uitmeten en kijken op welk adres deze in onze administratie staat en daarna voeren we een verhuizing in naar dat adres.

Het kan namelijk zijn dat u op huisnummer X met toevoeging WNKL woont. Dan zal elke provider zeggen dat er niks aan te vragen is want hun weten de toevoeging niet. 


Heel erg bedankt voor je reactie.

Bij wie kan ik zijn om zo een "ghost order” in te laten voeren? Bellen met KPN EEN?


Heel erg bedankt voor je reactie.

Bij wie kan ik zijn om zo een "ghost order” in te laten voeren? Bellen met KPN EEN?

Gewoon een abonnement afsluiten bij KPN. Als u klant bent bij een andere provider doet KPN helemaal niets voor u.


Okay. We gaan inmiddels de zoveelste poging wagen dan maar. Thank you all :D


Reageer