Skip to main content

Goede avond, 

 

Ik wil graag mijn hussel pakket iets aanpassen. Mijn spotify mag eraf en mijn internet mag van 100 naar 500 toe als snelheid. 

 

Graag hoor ik wat nu mijn maandelijks kosten zijn. 

Gr ton 

 

Waarom wil je jouw Internet snelheid van 100Mbps naar 500Mbps verhogen.

Ik durf te beweren dat je met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijk die snelheid bij lange na niet nodig zult hebben.

Al je inzage zou hebben in jouw werkelijke verbruik dan zal je verbaasd zijn hoe weinig bandbreedte je werkelijk nodig hebt.

In het onderstaande screenshot wordt er op een tablet wat gebrowsed op Internet terwijl er ook nog een film gekeken wordt op een laptop.

 

Op het onderstaande screenshot zien we daarbij ook nog een TV ontvanger die afgesteld staat op een HD-"Glas" zender.

 

En op het onderstaande screenshot wordt er een 4K Ultra-HD film gekeken via de Netflix app op mijn Sony televisie.

 

Bovenstaand puur om je een beeld te geven van het verbruik van verschillende toepassingen.

 

In geen van de scenario's wordt de 100Mbps zelfs ook maar benaderd.

Ik plaats deze reactie met de beste intenties en om te voorkomen dat mensen geld gaan uitgeven aan iets wat ze denken nodig te hebben maar wat in de praktijk helemaal geen meerwaarde brengt.


Hi Ton, welkom op het forum. 

Los van de toevoeging van wjb; dit kun je zelf maandelijks aanpassen in Mijn KPN. Ik kan dit in ieder geval ook voor je nakijken. Zou je in dat geval je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?