Skip to main content
Beantwoord

KPN internet overstap vertraagd. Kan ik de installatie versnellen?

• 5 februari 2025
  • 18 reacties
  • 251 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb internet bij kpn aangevraagd met overstap maar bij ziggo zit ik niet meer in contract en die zeggen ziggo kan je gewoon aansluiten maar kpn licht een beetje dwars en wil me tot 24-2 laten wachten is dit op een of andere manier toch te versnellen?

Beste antwoord door Denise van KPN

Leuk dat je hebt gekozen voor KPN, ​@Marcomestreech! 💚 Bij het plaatsen van jouw bestelling kan je een wensdatum opgeven. We zullen daarna onderzoeken of we deze datum kunnen halen. Meestal hebben we 2-4 weken nodig om je aan te sluiten op jouw adres. En zeker bij gebruik van de Overstapservice hebben we tijd nodig, omdat we de overstap moeten afstemmen met jouw huidige provider.

Heb je van ons een definitieve datum gekregen? Dan mag je erop vertrouwen dat dit de eerst volgende mogelijkheid is. We doen natuurlijk ons best om jou zo snel mogelijk te voorzien van diensten. Dit is eigenlijk niet te vervroegen. Later kan wel.

Heb je gekozen voor de Overstapservice? Dan kun je de diensten van jouw huidige provider blijven gebruiken tot wij jou aansluiten. Je komt niet zomaar zonder diensten te zitten.

Bekijk origineel

18 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1015 reacties
  • 5 februari 2025

Je hebt hoe dan ook een minimale opzegtermijn van 1 maand. Ook al maak je gebruik van de Overstapservice. Lees de informatie omtrent de overstapservice dus goed door. 

https://www.kpn.com/service/administratie/overstappen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 188 reacties
  • 5 februari 2025
Raspberry schreef:

Je hebt hoe dan ook een minimale opzegtermijn van 1 maand. Ook al maak je gebruik van de Overstapservice. Lees de informatie omtrent de overstapservice dus goed door. 

Ik heb aangegeven binnen 15 dagen inderdaad. Maar in partijk zou dit dan toch ook sneller kunnen gaan?

• Helper
  • 47 reacties
  • 5 februari 2025

Een energiecontract kan ook met spoed worden aangevraagd maar je weet dat KPN diep in haar vezels nog altijd een ambtenaren-apparaat is dus zaken soepel regelen is er niet bij. Wilde voor een klant een glasvezelverbinding regelen. Zou worden teruggebeld. Nooit meer iemand gesproken. 

• 3475 reacties
  • 5 februari 2025

Waarom is er haast bij? Werkt de Ziggo verbinding niet meer ofzo?

• 792 reacties
  • 5 februari 2025
Marcomestreech schreef:
Raspberry schreef:

Ik heb aangegeven binnen 15 dagen inderdaad. Maar in partijk zou dit dan toch ook sneller kunnen gaan?

24-2 is dan de door KPN bevestigde opleverdatum?  Jouw gewenste opleverdatum was dus eerder? Waarbij je geen rekening hebt gehouden met de maand opzegtermijn? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 188 reacties
  • 6 februari 2025

Het zit zo bij ziggo heb ik storingen waardoor ziggo het contract heeft opengebroken en heeft toegezegd dat als kpn klaar is mij aan te sluiten ik kan gaan, De medewerker die mijn bestelling heeft geplaatst zou dit noteren en hier rekening mee houden, Achteraf zegt hij ja 24ste acept ons systeem pas ik vind ook vreemd hij me met zijn werk mail berichten stuurt dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

• 792 reacties
  • 6 februari 2025

De opengebroken overeenkomst veranderd weinig aan de overstap procedure. Als je geen gebruik maakte van de Overstapservice kon het mogelijk wel sneller. Dan moet je wel zelf Ziggo opzeggen.

En mogelijk zijn er andere mij onbekende redenen dat het simpelweg niet eerder kan. Want het systeem zal om een bepaalde reden met die datum komen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 188 reacties
  • 6 februari 2025

​@Rowi. 

Kpn geeft aan gesprekken op te nemen dit heb ik aan mijn kant ook alleen zie ik hier geen optie om het te uploaden en ga het ook niet zomaar doen tot een moderator mij erom vraag.

• 3475 reacties
  • 6 februari 2025
Marcomestreech schreef:

Het zit zo bij ziggo heb ik storingen waardoor ziggo het contract heeft opengebroken en heeft toegezegd dat als kpn klaar is mij aan te sluiten ik kan gaan...

Wanneer is dit geregeld? 

Want KPN heeft altijd wel zowat 2 tot 3 weken nodig. Sneller kan niet bij KPN volgens mij. Er moet een monteur naar de wijkcentrale om iets goed te zetten. Daar hebben ze gewoon tijd voor nodig om dat in te plannen. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

Leuk dat je hebt gekozen voor KPN, ​@Marcomestreech! 💚 Bij het plaatsen van jouw bestelling kan je een wensdatum opgeven. We zullen daarna onderzoeken of we deze datum kunnen halen. Meestal hebben we 2-4 weken nodig om je aan te sluiten op jouw adres. En zeker bij gebruik van de Overstapservice hebben we tijd nodig, omdat we de overstap moeten afstemmen met jouw huidige provider.

Heb je van ons een definitieve datum gekregen? Dan mag je erop vertrouwen dat dit de eerst volgende mogelijkheid is. We doen natuurlijk ons best om jou zo snel mogelijk te voorzien van diensten. Dit is eigenlijk niet te vervroegen. Later kan wel.

Heb je gekozen voor de Overstapservice? Dan kun je de diensten van jouw huidige provider blijven gebruiken tot wij jou aansluiten. Je komt niet zomaar zonder diensten te zitten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 188 reacties
  • 6 februari 2025
Denise van KPN schreef:

​@Denise van KPN 

Ik zit niet zonder diensten maar wel met slecht internet daarom is er besloten samen met ziggo het beter is dat ik naar iemand zoek die wel op de glasvezel zit. En toen ben ik bij jullie uitgekomen. De datum is door jullie of het systeem vastgesteld maar wat ik niet snap is dat jou colegga waar ik de bestelling telefonisch bij heb geplaatst zei in de week van 17 feb kunnen we je aansluiten de 24ste is nog week later.

Wachtend op je reactie

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22058 reacties
  • 6 februari 2025

Dat is niet zo moeilijk om te begrijpen hoor. De eerste medewerker neemt de bestelling aan. Dan gaat de leverstraat lopen en zijn ze waarschijnlijk een probleem tegen gekomen. Geen capaciteit of misschien een kapotte vezel of een kapotte aansluiting aan de kpn kant etc etc. Ze veranderen die datum niet zomaar.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Dat kan inderdaad voorkomen, ​@Marcomestreech. Mijn collega kan een ‘wensdatum’ invoeren. Vaak is dit de eerst volgende mogelijkheid in het systeem. Maar daarna moet er nog een controle plaats vinden. Het kan dan zijn dat we de levering toch een weekje moeten uitstellen omdat we het niet klaar kunnen krijgen voor de wensdatum. Dit betekent ook dat de datum niet naar voren te halen is. Je zult dus moeten wachten tot de 24e. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 188 reacties
  • 7 februari 2025

​@Denise van KPN 

Dit kan niet voorkomen als je colegga het gewoon had laten staan was ik al aangesloten geweest volgens kpn netwerk maar hij wou dit Maandag zonodig omzetten met overstap service waardoor het nog langer duurt.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ook als het niet omgezet was naar Overstapservice, was er geen garantie dat je nu al aangesloten zou zijn. Maar goed, er is nu niets meer aan te doen. Je zult helaas moeten wachten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 188 reacties
  • 10 februari 2025

​@Denise van KPN 

Sinds vanmorgen brand connection maar is er nog geen actieve abbonement aan gekoppeld dus hopelijk gaat het nu niet lang meer duren, Ook heb een een klacht tegen de betreffende colegga ingediend via jullie formulier en zal ik ongetwijfeld wel gebeld worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 188 reacties
  • 18 februari 2025

Ondertussen heb ik ook het installatie pakket ontvangen maar de diensten weigeren te werken.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
Marcomestreech schreef:

Ondertussen heb ik ook het installatie pakket ontvangen maar de diensten weigeren te werken.

Je kunt jouw installatiepakket aansluiten op de 24e. Dan zullen jouw diensten werken.

Reageer