Skip to main content

KPN is zeer onbetrouwbaar.  Dit gaat over onze Internet aansluiting!!!

Wat is precies Uw probleem?


KPN is zeer onbetrouwbaar.  Dit gaat over onze Internet aansluiting!!!

Even voorzichtig zijn Mourad voor je dit schrijft. Het kan zijn dat je tegen een uiting van een medewerker bent opgebotst, die niet altijd doet wat hij/zij zegt. 

Maar om alle medewerkers als onbetrouwbaar te bestempelen gaat nogal ver. Wij zullen niet de enige zijn die voor meer dan 90% goede ervaringen hebben met medewerkers van KPN. 


KPN is zeer onbetrouwbaar.  Dit gaat over onze Internet aansluiting!!!

Even voorzichtig zijn Mourad voor je dit schrijft. Het kan zijn dat je tegen een uiting van een medewerker bent opgebotst, die niet altijd doet wat hij/zij zegt. 

Maar om alle medewerkers als onbetrouwbaar te bestempelen gaat nogal ver. Wij zullen niet de enige zijn die voor meer dan 90% goede ervaringen hebben met medewerkers van KPN. 

@MouradBenali kan KPN ook technische ‘onbetrouwbaar’ vinden, maar dat weten we pas nadat hij ons meer informatie versterkt. Met alleen zijn openingszin schieten wij als mede-forumleden niks op. 


De monteur van KPN die Glasvezel heeft aangesloten had beloofd dat met de modem in de Meterkast over de hele woning een sterke WiFi verbinding zal zijn. Ook op zolder waar zowel ik als mijn vrouw een werkkamer hebben. Een sterke WiFi verbinding is nodig omdat we allebei vaak thuiswerken.We hebben ook vorige maand een KPN abonnement afgesloten om de snelste Internet.

Helaas is met het verplaatsen van een Modem in de Meterkast de oorzaak waarom we geen WiFi verbinding hebben op zolder.  Als ik dit had geweten was ik nooit akkoord gegaan met de glasvezel aansluiting. Ik heb kpn gebeld en die zouden ons wellicht een gratis WiFi versterk kunnen geven. Ze zouden ons terug bellen. We hebben twee weken niks van KPN gehoord. We waren ook op vakantie in het buitenland. Vandaag hebben we opnieuw contact opgenomen met KPN om te vragen hoe het zit met een de gratis WIFi versterker. Vandaag kregen we van KPN te horen dat we geen gratis WIFi versterker krijgen. Ik wilde  Mijn abonnement opzeggen omdat we alleen internet gebruiken voor het thuiswerken, dat is nu niet mogelijk omdat we op zolder geen internet hebben.  Volgens KPN kunnen we niet ons abonnement opzeggen omdat de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn. Ik vind mezelf in de maling genomen omdat: 1 de monteur gezegd had dat een Modem in de Meterkast ervoor kan zorgen dat wij op zonder WiFi hebben. 2 omdat KPN ons dagen aan het lijntje heeft gehouden over de gratis WiFi versterker. Ik vind het oplichterij en ik houd KPN verantwoordlijk dat wij nu niet meer thuis kunnen werken, en KPN is daarom in mijn ogen zeer onbetrouwbaar. 
 

 


@MouradBenali

Het kan zijn dat de bekabelaar van KPN dat heeft gezegd. Jij kan ook niet weten dat een bekabelaar net zoveel verstand heeft van Wifi als de gemiddelde slager (er zullen er best zijn die er wel verstand van hebben). De opmerkingen van de anderen zijn dus een afgeleide van zoals jij de bekabelaar hebt begrepen. Deze bekabelaars zijn trouwens zelden KPN mensen maar personen in dienst van een onderaannemer. 

Maar met bovenstaande ben je niet geholpen. Vul even je profiel  in https://forum.kpn.com/settings/profile 

Een forummedewerker van KPN zal ongetwijfeld proberen te helpen het probleem uit de wereld te helpen. 


De Monteur is niet het probleem, dat KPN niks van zichzelf heeft laten horen en na de 14 dagen bedenktijd, tegen ons zeggen je kunt niet meer overstappen omdat de bedenktijd is verstreken. Als KPN hart heeft voor zijn klanten dat dat zullen ze met een oplossing moeten komen!!


U had eerst een verbinding over de telefoonlijn begrijp ik? Dat is veranderd naar glasvezel? En daarvoor moest het modem naar de meterkast verplaatst worden o.dat daar het glasvezelkastje zit?

En wat heeft 14 dagen bedenktijd hier mee te maken? Heeft u ook een nieuw abonnement afgesloten?

Heeft u geen kabel naar boven lopen?


Kpn moet er voor zorgen dat de monteurs die namens Kpn komen ook technisch op de hoogte zijn, en niet zonaar uitspraken doen.

En als bekend was dat meneer geen gratis wifi versterkers zou krijgen had Kpn dit meteen duidelijk moeten communiceren zodat meneer netjes binnen de 14 dagen op had kunnen zeggen. 


Kpn moet er voor zorgen dat de monteurs die namens Kpn komen ook technisch op de hoogte zijn, en niet zonaar uitspraken doen.

En als bekend was dat meneer geen gratis wifi versterkers zou krijgen had Kpn dit meteen duidelijk moeten communiceren zodat meneer netjes binnen de 14 dagen op had kunnen zeggen. 

In mijn beleving zijn er geen enkele technische argumenten om het abonnement op te zeggen cq. te beëindigen. 95% van de glasvezelaansluitingen worden nl. afgewerkt in de meterkast, zo ook hier. Tot en met het modem ligt de verantwoordelijkheid bij de provider, KPN in dit geval. Alles daarna is een taak van de abonnee zelf, ook hoever hij/zij wil gaan met het koppelen van Wifi versterkers. Alles wat KPN doet m.b.t. wifi (dus na het modem) is goodwill. Maar mee eens: beloofd (misschien ten terechte), blijft beloofd!!

Overigens ben ik ook twee (zelf aangeschafte) repeaters nodig een goede wifi dekking te verkrijgen en ben vast niet de enige. Iemand met een beetje ervaring met wifi weet op voorhand dat een modem in een meterkast op de begane grond (vaak niet centraal), geen perfecte wifi aflevert op zolder. Hiervoor zijn echt één of meerdere versterkers nodig.  

Tip: op marktplaats zijn de wereld aan wifi versterkers voor een schappelijk prijsje te koop: 

https://www.marktplaats.nl/l/computers-en-software/wifi-versterkers/q/wifi+versterker+kpn/

en bijkomend voordeel: hergebruik verminderd de afvalberg! 


Monteurs maar vooral de verkopende personen aan de telefoon of in de winkels beloven van alles, zoals u krijgt de nieuwste Box12, met wifi 6, met super goede wifi. Als klant neem je dit mee in je beslissing. Een verkoper hoor je nooit zeggen dat de beloofde snelheid gaat om 1 bedrade aansluiting en dat de wifi slecht kan zijn.

Ik vind het een vorm van misleiding. 


Monteurs maar vooral de verkopende personen aan de telefoon of in de winkels beloven van alles, zoals u krijgt de nieuwste Box12, met wifi 6, met super goede wifi. Als klant neem je dit mee in je beslissing. Een verkoper hoor je nooit zeggen dat de beloofde snelheid gaat om 1 bedrade aansluiting en dat de wifi slecht kan zijn.

Ik vind het een vorm van misleiding. 

Hallo @j3roentje je hebt ook een zogenaamde onderzoeksplicht om er achter te komen wat een product of dienst biedt of kan.

Dus van misleiding is geen sprake.

 


Monteurs maar vooral de verkopende personen aan de telefoon of in de winkels beloven van alles, zoals u krijgt de nieuwste Box12, met wifi 6, met super goede wifi. Als klant neem je dit mee in je beslissing. Een verkoper hoor je nooit zeggen dat de beloofde snelheid gaat om 1 bedrade aansluiting en dat de wifi slecht kan zijn.

Ik vind het een vorm van misleiding. 

Hallo @j3roentje je hebt ook een zogenaamde onderzoeksplicht om er achter te komen wat een product of dienst biedt of kan.

Dus van misleiding is geen sprake.

 

Van misleiding zou sprake zijn als de geleverde Box 12 niet aan de gestelde fabrieks specificaties voldoet, dat lijkt mij niet aan de orde. Dat WiFi niet voldoet kan vele oorzaken hebben die van tevoren niet in zijn te schatten. 

@MouradBenali lees dit en andere informatie over WiFi eens door, mogelijk helpt dat: 

https://www.internetten.nl/internet/verbeter-je-wifi-ontvangst


Het is wel belangrijk te melden dat ik en mijn vrouw meer dan 8 jaar trouwe klant zijn van KPN, we hebben 3 telefoonabonnementen, internet en TV. KPN laat zich op deze manier goed kennen hoe ze met trouwe klanten omgaan. Ik ben zeer teleurgesteld over deze werkwijze. Ik zal ook voortaan niemand KPN aanraden. 


Monteurs maar vooral de verkopende personen aan de telefoon of in de winkels beloven van alles, zoals u krijgt de nieuwste Box12, met wifi 6, met super goede wifi. Als klant neem je dit mee in je beslissing. Een verkoper hoor je nooit zeggen dat de beloofde snelheid gaat om 1 bedrade aansluiting en dat de wifi slecht kan zijn.

Ik vind het een vorm van misleiding. 

Hallo @j3roentje je hebt ook een zogenaamde onderzoeksplicht om er achter te komen wat een product of dienst biedt of kan.

Dus van misleiding is geen sprake.

 

Van misleiding zou sprake zijn als de geleverde Box 12 niet aan de gestelde fabrieks specificaties voldoet, dat lijkt mij niet aan de orde. Dat WiFi niet voldoet kan vele oorzaken hebben die van tevoren niet in zijn te schatten. 

@MouradBenali lees dit en andere informatie over WiFi eens door, mogelijk helpt dat: 

https://www.internetten.nl/internet/verbeter-je-wifi-ontvangst

Ik heb van alles geprobeerd, behalve een kabeltrekken. We zijn net klaar ben het renoveren van onze woonkamer. Ik zal dat niet verpesten door een kabel door te trekken naar de TV. Dan moet het onder nieuwe PVC 

Monteurs maar vooral de verkopende personen aan de telefoon of in de winkels beloven van alles, zoals u krijgt de nieuwste Box12, met wifi 6, met super goede wifi. Als klant neem je dit mee in je beslissing. Een verkoper hoor je nooit zeggen dat de beloofde snelheid gaat om 1 bedrade aansluiting en dat de wifi slecht kan zijn.

Ik vind het een vorm van misleiding. 

Hallo @j3roentje je hebt ook een zogenaamde onderzoeksplicht om er achter te komen wat een product of dienst biedt of kan.

Dus van misleiding is geen sprake.

 

Van misleiding zou sprake zijn als de geleverde Box 12 niet aan de gestelde fabrieks specificaties voldoet, dat lijkt mij niet aan de orde. Dat WiFi niet voldoet kan vele oorzaken hebben die van tevoren niet in zijn te schatten. 

@MouradBenali lees dit en andere informatie over WiFi eens door, mogelijk helpt dat: 

https://www.internetten.nl/internet/verbeter-je-wifi-ontvangst

Bedank voor de info, ik heb alles geprobeerd behalve een kabeltrekken door de woning naar de woonkamer. We hebben net onze woonkamer gerenoveerd en ik ga geen lelijk internet kabel door mijn huis trekken en gaten in de muur boren. Nogmaals als ik dit wist zou ik nooit glasvezel hebben geaccepteerd. 


@MouradBenali 

Even in het goede kader plaatsen. De glasvezelkabel is een onderdeel van een WAN, een wide area netwerk.

Jouw wifi is een onderdeel van jouw Lan, een lokaal netwerk. 

De verandering van je aansluiting op het WAN is nu veranderd van wat je had naar glasvezel. In weze wordt daar jouw Lokale netwerk niet mee vertraagd of versneld. Was je vorige leverancier voor het Lokale netwerk ook KPN, dan verandert er in weze helemaal niets aan je locale netwerk en zal het op zolder met glasvezel net zo slecht of goed werken als voordat je glasvezel had. 

De aanleversnelheid is dus versneld en kan van invloed zijn als dat de bottleneck was, maar alleen verbetert. 

Had je een andere leverancier voor je LAN (wat je volgens mij hier nergens hebt beschreven) dan kan de verandering gigantisch zijn, want dan heeft KPN ook apparatuur geplaatst voor je Wifi. (op ze minst dan een experiabox of kortweg box zoals ze het nu zijn begonnen te noemen.)

   

 

 


Kpn moet er voor zorgen dat de monteurs die namens Kpn komen ook technisch op de hoogte zijn, en niet zonaar uitspraken doen.

Dat zijn ze ook. KPN heeft echter geen enkele invloed over monteurs van bijvoorbeeld KPN Netwerk of diens aannemers cq. onderaannemers. Zo lang we niet weten over wat voor monteur het gaat heeft het geen nut om hier een discussie over te voeren.

 

De verandering van je aansluiting op het WAN is nu veranderd van wat je had naar glasvezel. In weze wordt daar jouw Lokale netwerk niet mee vertraagd of versneld.

Maar als het modem verplaatst wordt van bijvoorbeeld woonkamer naar meterkast kan er zeerzeker wel een effect zijn op signaalkwaliteit 😉


Ik heb van alles geprobeerd, behalve een kabeltrekken. We zijn net klaar ben het renoveren van onze woonkamer. Ik zal dat niet verpesten door een kabel door te trekken naar de TV. Dan moet het onder nieuwe PVC 

U bent dus gewoon wat vergeten bij het renoveren: zorgen voor buisjes in de vloer/muur van meterkast naar wandcontactdozen in de woonkamer.


KPN kan dit probleem makkelijk oplossen door een WIFi versterk aan te leveren. Dit weigeren ze te doen, of ik moet geld betalen.  Nogmaals zo ga je niet om met klanten! 


Ik heb van alles geprobeerd, behalve een kabeltrekken. We zijn net klaar ben het renoveren van onze woonkamer. Ik zal dat niet verpesten door een kabel door te trekken naar de TV. Dan moet het onder nieuwe PVC 

U bent dus gewoon wat vergeten bij het renoveren: zorgen voor buisjes in de vloer/muur van meterkast naar wandcontactdozen in de woonkamer.

Wat heb ik hier nu aan? 


Ik heb van alles geprobeerd, behalve een kabeltrekken. We zijn net klaar ben het renoveren van onze woonkamer. Ik zal dat niet verpesten door een kabel door te trekken naar de TV. Dan moet het onder nieuwe PVC 

U bent dus gewoon wat vergeten bij het renoveren: zorgen voor buisjes in de vloer/muur van meterkast naar wandcontactdozen in de woonkamer.

wat heb ik hier nu aan? 

 


Tekst weggehaald, had geen toegevoegde waarde, mag weg. 


@MouradBenali, mijn draadloos netwerk als voorbeeld: 

Mijn Lan: Fritz@Box 7590 samen met het XGS-PON van Genexis in de meterkast. 1 Fritz!repeater 3000 bedraad centraal in huis, met nog een een zelfde repeater verbonden via Wifi elders in huis. Dit levert gezamenlijk een betrouwbaar draadloos netwerk in Mesh op. Aan te bevelen!  


De wifi was met koper waarschijnlijk goed, oude type modem stond waarschijnlijk in de kamer. 

Meneer krijgt dan een aanbieding van Glasvezel. Supersnel internet met de nieuwste modem met Wifi 6. Want zo wordt het verkocht. De beste verkoper verteld je dan niet dat je een Box12 krijgt waarvan de wifi al minder is dan de oude, en dat deze ook in de meterkast komt te staan waardoor het aannemelijk is dat meneer SuperWifi moet aanschaffen.

Als ze daar nu eens eerlijk en transparant over communiceren naar de klant toe voorkom je dit gezeur allemaal. 

Zelfde verhaal voor TV+, wordt aangeboden dat het allemaal super is, maar de bekende klachten worden niet vermeld, komt de klant later zelf achter waardoor ze vaak spijt hebben, begrijpelijk. En daarna worden klanten 14 dagen lang van het kastje naar de muur gestuurd, of er wordt, door de klantenservice van alles beloofd. 


KPN heeft eindelijk toezegging gedaan voor twee WiFi versterkers. Ik ben blij met dit nieuws. Ik blijf bij KPN. Ik vind het wel jammer waarom ze ons niet gelijk hadden geholpen en waarom wachten tot er een klacht kwam. Advies:  blijf strijden voor je gelijk! 


Maar laat dit ook een goede les voor je zijn. Bij een volgende renovatie of verhuizing moet je gewoon kabels trekken naar iedere etage om het maximale uit je internetverbinding te halen. Snelheden worden steeds belangrijker en dan is wifi de bottleneck. Fijn dat het toch is opgelost.