Skip to main content

KPN is zeer onbetrouwbaar.  Dit gaat over onze Internet aansluiting!!!

Maar laat dit ook een goede les voor je zijn. Bij een volgende renovatie of verhuizing moet je gewoon kabels trekken naar iedere etage om het maximale uit je internetverbinding te halen. Snelheden worden steeds belangrijker en dan is wifi de bottleneck. Fijn dat het toch is opgelost. 

Wat voor kabels bij de volgende renovatie? Alleen al in UTP zijn er eindeloos veel varianten. In de loop der tijd was dit ook met Coax en nog veel andere soorten bekabeling. En dan heb ik het alleen maar over een LAN. Als je een kabel in huis trekt, ben je al bijna meteen met een verouderde technologie bezig. 

Desalnietemin, is op dit moment de Cat5E of Cat6 kabel nog steeds de beste aansluiting. Maar om te adviseren om dat voor de toekomst te doen, doet alleen iemand die zijn brood verdiend met UTP kabels. 


Beste @dommeke als je één dezer dagen in de stad komt loop dan eens binnen bij de Pearl.  Als ze daar vragen naar de klachten kunt u gerust zeggen dat u dingen ziet die er niet zijn. Ik geef namelijk helemaal geen advies over het type kabel. Ik denk dat ze varifocaal adviseren wat betreft de glazen. 


De wifi was met koper waarschijnlijk goed, oude type modem stond waarschijnlijk in de kamer. 

Meneer krijgt dan een aanbieding van Glasvezel. Supersnel internet met de nieuwste modem met Wifi 6. Want zo wordt het verkocht. De beste verkoper verteld je dan niet dat je een Box12 krijgt waarvan de wifi al minder is dan de oude, en dat deze ook in de meterkast komt te staan waardoor het aannemelijk is dat meneer SuperWifi moet aanschaffen.

Als ze daar nu eens eerlijk en transparant over communiceren naar de klant toe voorkom je dit gezeur allemaal. 

Zelfde verhaal voor TV+, wordt aangeboden dat het allemaal super is, maar de bekende klachten worden niet vermeld, komt de klant later zelf achter waardoor ze vaak spijt hebben, begrijpelijk. En daarna worden klanten 14 dagen lang van het kastje naar de muur gestuurd, of er wordt, door de klantenservice van alles beloofd. 

Er is in dit topic nog steeds niet gezegd welke monteur het heeft aangesloten. Het is namelijk een belofte dat KPN alles werkend oplevert op de plek waar het nu staat als dat de beste oplossing is. En dat doet KPN geheel kosteloos.

Ja er zijn genoeg situaties dat het modem naar de meterkast wordt verplaatst, maar wanneer daardoor de WiFi op bepaalde plekken niet meer werkt waar dat voorheen wel het geval was kan dit geheel kosteloos worden opgelost. De belofte is correct, alles blijft werken zoals je gewend bent. En ik durf me hand er voor in het vuur te steken dat dat in 99/100 ook zo is. En in dat ene geval is er maatwerk nodig maar is dat ook op te lossen. Niemand wordt verplicht om iets aan te schaffen voor de overstap naar glasvezel.