Skip to main content

KPN moet van de Nederlandse markt

• January 5, 2025
  • 33 reacties
  • 930 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

33 reacties

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 7, 2025

Helaas lijkt ​@MikevanBreukelen meer van het type te zijn om meteen te ranten, in plaats van formeel en netjes een klacht/vraag/opmerking neer te leggen.

Jammer eigenlijk, want ik had graag gezien dat Mike gewoon netjes zijn probleem uitlegde, zodat hij misschien inmiddels al geholpen was. De manier die hij toepast gaat uiteraard niet werken.

Ik ben het helemaal met ​@AriënC  eens. Ik kijk meestal naar de achtergrond van het verhaal, de vraag en dat ontbreekt helaas.

@MikevanBreukelen 

Zou je het probleem kunnen omschrijven waar je mee zit? Op dit forum evenals ooit op dat van het toenmalige Telfort forum zijn verschillende helpende handen actief die, niet alleen jou, misschien kunnen helpen, meedenken. 

MrMarcie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • January 7, 2025

Wat is het probleem? Er zijn nog een stuk of 40 andere providers hoor.

Als je niet overstapt maar bij kpn blijft "rommelen" heb je geen recht van spreken. 

Freedom Internet staat hoog aangeschreven in tevredenheid polls. Als je tenminste niet al te hoge eisen stelt voor tv/radio.

Niet als er KPN netwerk ligt. Dan kan je weliswaar nog kiezen uit een stuk of 30 of zo maar die zijn allemaal duurder, behalve ODido. Zo werkt het helaas. ZIt je in een gebied waar een ander netwerk ligt dan heb je meer keuze en kan je ook een goedkoper abo afsluiten. Daarom, KPN verknalt de markt en ACM laat het toe. Verdiep je er maar eens in.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 7, 2025

hier ligt maar 1 glasvezelnetwerk ooit aangelegd door toen nog Reggefiber.

@Rowi. . Daar zitten deze providers op. Een deel is inderdaad alleen zakelijk.

• January 7, 2025

hier ligt maar 1 glasvezelnetwerk ooit aangelegd door toen nog Reggefiber.

@Rowi. . Daar zitten deze providers op. Een deel is inderdaad alleen zakelijk.

Die link stuurt mij naar de reactie van WJB in dit topic dat zal niet de bedoeling zijn.

Je bedoelde waarschijnlijk deze pagina 

Dan is vooral deze regel belangrijk: Goed om te weten: het aanbod van een provider verschilt soms per regio of adres.  

Een consument mag blij zijn als er uit meer dan 8 kan worden gekozen eerder minder. Die lijst gaat uit van alle actieve providers neem Trined die levert niet op mijn adres was het maar waar.

In oud Reggefiber gebied zijn providers zoals Odido en Jonaz ook operator met hun eigen hardware daarom kan Odido al 8 Gb leveren. 

In de recentere Gpon gebieden kan zover ik weet alleen via de tak KPN Wholesale/WBA worden geleverd en dan kan ook Odido geen 8 Gb leveren naar ik verwacht..

Dat KPN en Ziggo grotendeels de markt bepalen klopt dan ook wel degelijk. Alleen laat KPN wel andere providers toe en Ziggo is heer en meester op hun kabelnetwerk. Niks anders dan Caiway ook op hun kabelnetwerk is er maar 1 leverancier.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 7, 2025

Deze bedoelde ik ​@Rowi. 

https://netwerk.kpn.com/providers/

• January 7, 2025

En PTT is niet KPN geworden.

PTT is opgesplitst in KPN en Postnl. 

PTT Post telegrafie en telefoon.   . 

Beste ​@joop2011  en andere lezertjes. 

Ik herinner me nog een leuke omschrijving van ​@Giant2000 

PTT

Putje graven. Tentje opzetten. Tukkie doen. 

😂

KPN: Koninklijke PTT Nederland. Alleen de middelste T heeft nog betekenis bij kpn, als je tenminste internet/tv als opvolger van Telefonie wilt zien. 

unicycle
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 9, 2025

In Engels zegt men "too big to fall”

Voormalig PTT topman Ben Verwaayen mocht in Engeland niet de CEO worden van BT (British Telecom), zo luidde Elizabeth haar veto, met een Brexit in aantocht. Als compensatie wel geridderd, adel en meer salaris dan zijn superieur. Want boven hem in de hyarchie toch maar een ja-knikker met Engelse nationaliteit geplaatst, conform de accuut aangenomen wet. Als je een land wil destabiliseren bij een coupe, en stabiliseren na machtovername, dan zijn telcos en media target #1. Dus meer: too important to fail.

KPN: Koninklijke PTT Nederland. Alleen de middelste T heeft nog betekenis bij kpn

Zeggen jullie terwijl NAFIN recent nog het nieuws domineerde, waarop toch heel wat andere organisaties met diezelfde K zitten, die van groot nationaal en internationaal belang zijn.

Verder ben ik het uiteraard volledig oneens met topic-starter. Evenals miljoenen andere klanten. Verder krijgt ziggo wel een zeer grote monopolie in Nederland indien KPN zou stoppen wat uiteraard ook gewoon ongewenst is.

Amusant; een NL-ix van de ene op de andere dag uitzetten, in gans Europa.
Gegarandeerd congestion op alle alternatieve routes.
Alleen al een AMS-ix, die dan spontaan bijna dubbele capaciteit mag gaan verwerken...
Zal aanzienlijk heftiger zijn dan een ASN van Quest migreren, en alle klanten en leveranciers afsluiten, na de grootste-boekhoudfraude-in-de-nederlandse-geschiedenis-kpnqwest​​​​​​.

we zijn te ver doorgeschoten om dit maatschappelijke tij nog te keren.

Al ten tijde van de glossy van Youp van ‘t Hek versus T-Mobile.

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 10, 2025

Wat een onzin. KPN moet van de Nederlandse markt? Geheel én totaal niet mee eens. KPN moet blijven op de Nederlandse markt! 😍🤗