Skip to main content

Ik had een afspraak gemaakt met een KPN monteur om een UTP kabel door te trekken in een loze leiding in een nieuwbouw woning. Toen hij er naar gekeken had, gaf hij aan dat dit niet gaat omdat de leiding haakse hoeken heeft. Hierna begon hij direct over Super WiFi punten installeren. Omdat ik niet geheel overtuigd was over de aanschaf hiervan is hij met onverichte zaken weer vertrokken (hoefde hiervoor gelukkig ook niks te betalen, zoals de 75 euro voorrijdkosten).


Nu vaag ik mij dus af of het doortekken van een kabel in de loze leiding nou echt niet kon vawege aanwezige haakse hoeken in de leiding of dat er wellicht andere redenen waren dat hij dit werk niet uitvoerde. Je zou zeggen dat toch meer nieuwbouw woningen dit euvel hebben? Zit te overwegen daarom om nogmaals een KPN servicemonteur hiervoor te vragen (2nd opinion).

Wat denken jullie?

Het forumprofiel zegt : Woonplaats:  Middelburg.   “Iets” te ver weg 😎 @Ik_Combineer ?


Het forumprofiel zegt : Woonplaats:  Middelburg.   “Iets” te ver weg 😎 @Ik_Combineer ?

Nooit geweten dat dit in een profiel te vinden was, ja dat is helaas te ver weg.


Het forumprofiel zegt : Woonplaats:  Middelburg.   “Iets” te ver weg 😎 @Ik_Combineer ?

Nooit geweten dat dit in een profiel te vinden was, ja dat is helaas te ver weg.

Hallo @Ik_Combineer in je forumprofiel kun je dingen vermelden die voor andere forumleden zichtbaar (mogen)zijn. Alleen de velden waar privé bij staat zijn alleen zichtbaar voor KPN en de profielhouder.

Klik maar eens op mijn profiel.

Zo weet ik bijvoorbeeld dat jij 27 bent.😎

 


Hoi @Edman .  Tja, dit had ik ook niet zien aankomen.

Ik kan alleen ‘een monteur’ inplannen. Het systeem puzzelt daar vervolgens de beschikbare persoon bij. 

Als ik nu kijk zie ik dit:

Status afspraak
Datum & tijd:

12-09-2023 tussen 10:00 en 12:00

 

Er zijn ook wat activiteiten te zien vandaag maar de collega's hebben helaas heel summier gelogd. Hoe is dit gegaan en wat zijn nu de afspraken? 


Er zijn ook wat activiteiten te zien vandaag maar de collega's hebben helaas heel summier gelogd. Hoe is dit gegaan en wat zijn nu de afspraken? 

Ik heb een nieuwe afspraak moeten inplannen voor de 12e. Hoop dat de beloofde kwijtschelding van kosten op de nieuwe ingeplande datum dan ook gelden.


Er zijn ook wat activiteiten te zien vandaag maar de collega's hebben helaas heel summier gelogd. Hoe is dit gegaan en wat zijn nu de afspraken? 

Ik heb een nieuwe afspraak moeten inplannen voor de 12e. Hoop dat de beloofde kwijtschelding van kosten op de nieuwe ingeplande datum dan ook gelden.

Dat sowieso. Zoals toen besproken: Als het deze monteur gewoon lukt en je hebt verder geen speciale wensen dan wordt die monteur gratis. (ook al rekent ie misschien kosten, die vergoed ik dan).

Méérwerk en/of aanschaf van extra hardware valt hier buiten.  Maar dat hadden we ook doorgenomen, staat me bij.

 


Er zijn ook wat activiteiten te zien vandaag maar de collega's hebben helaas heel summier gelogd. Hoe is dit gegaan en wat zijn nu de afspraken? 

Ik heb een nieuwe afspraak moeten inplannen voor de 12e. Hoop dat de beloofde kwijtschelding van kosten op de nieuwe ingeplande datum dan ook gelden.

Dat sowieso. Zoals toen besproken: Als het deze monteur gewoon lukt en je hebt verder geen speciale wensen dan wordt die monteur gratis. (ook al rekent ie misschien kosten, die vergoed ik dan).

Méérwerk en/of aanschaf van extra hardware valt hier buiten.  Maar dat hadden we ook doorgenomen, staat me bij.

 

Opdracht is voltooid. :)

Met trekveer lukte het. Ze hebben er ongeveer een uur over gedaan om de klus te klaren.
Bedankt @Erwin_ voor de service ook.


Kijk. Mooi om te lezen. Eind goed al goed. Excuses voor al het gedoe.


Fijn dat het gelukt is!


@Erwin_ 82 euro is doorberekend aan mij op de factuur (70euro +€12 Luxe RJ45 aansluitdoos). Ik dacht dat de 70 euro zou worden vergoed.


Even wachten tot @Erwin_ hier weer langs komt (bij zijn volgende dienst). Het wordt dan vergoed via een creditering op de volgende factuur.

Erwin_ schreef:
Zoals toen besproken: Als het deze monteur gewoon lukt en je hebt verder geen speciale wensen dan wordt die monteur gratis. (ook al rekent ie misschien kosten, die vergoed ik dan).


Hoi @Edman . Ik ga die 70 euro vergoeden. Wat me wel bevreemd is dat je weer bij ons weggaat? Klopt dat? 


Hoi @Edman . Ik ga die 70 euro vergoeden. Wat me wel bevreemd is dat je weer bij ons weggaat? Klopt dat? 

Bedankt! Ja, klopt. Ik switch naar een andere provider, mijn KPN contract loopt af. Is mijn vrije keus toch als consument? Heeft overigens niks met de service of het product zelf te maken.


En zo zie je maar weer dat "de trouwe klant" niet meer bestaat. 


Hoi @Edman . Ik ga die 70 euro vergoeden. Wat me wel bevreemd is dat je weer bij ons weggaat? Klopt dat? 

Bedankt! Ja, klopt. Ik switch naar een andere provider, mijn KPN contract loopt af. Is mijn vrije keus toch als consument? Heeft overigens niks met de service of het product zelf te maken.

Uiteraard.  Ik keek er alleen een beetje van op gezien de context dat we de boel voor je proberen in orde te maken maar verder geen probleem. Je krijgt service zo lang je bij ons zit. 


En zo zie je maar weer dat "de trouwe klant" niet meer bestaat. 

wat maakt dat uit , 


Inmiddels vergoedt op factuur. Dank.

Overigens al 2 weken geen glasvezel signaal hier. KPN monteur kon het niet repareren, KPN Netwerk persoon (van Circet) moest komen om naar de lijn te kijken. Op de afgesproken dag is hij niet komen opdagen. Ik zou niet thuis zijn, maar dat was ik wel. Dus volgende week weer een nieuwe afspraak gepland. Zit met een KPN noodpakket ondertussen. Mooi dat het bestaat maar qua gebruik niet heel fijn met Digitenne en de standaard krappe 100GB datalimiet, die je wel kan opwaarderen. Maar je houdt er toch rekening mee, door o.a. op een lage resolutie (480p) streamingsdiensten te gebruiken en grote software updates uit te stellen. Anders blijf je maar opwaarderen.

Jammer ook dat de TV app op mn LG TV niet meer te gebruiken is, heeft een vaste KPN verbinding nodig meldt deze. Terwijl de TV app wel werkt op mijn mobiele telefoon zonder eigen KPN verbinding. Strange. En Digitenne gebruik spreken we maar even niet over ;)


De smarttv heeft idd een vast verbinding nodig. Je kunt wellicht wel streamen via de itv app op een tablet of telefoon.


Reageer