Skip to main content

KPN stelt aanleg glasvezel steeds maar verder uit

• April 22, 2025
  • 5 reacties
  • 121 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ongeveer 2 jaar terug is men hier begonnen met grootschalige glasvezel aanleg. Ben ik erg blij mee, want moet het nu doen met 12 Mbit ADSL lijntje en geen alternatief voorhanden. Nou ja niet helemaal waar heb sinds een paar maanden Odido Klik&Klaar erbij genomen vanwege de veel grotere snelheid die dit product biedt tov sneller internet buitengebied.

De status van aanleg is inmiddels flink opgeschoven en tot vorige week was de geplande datum juni/juli 2025. Toen ik echter vorige week weer eens keek zag ik dat het wederom is opgeschoven naar december 2025/januari 2026. Belletje eraan gewaagd met KPN en die wisten mij te vertellen dat er niet voor december gegraven gaat worden in de straat. Nu zijn de graafwerkzaamheden exact een jaar geleden uitgevoerd (april 2024 dus) en ligt er ook een kabel tot aan mijn gevel. KPN houdt echter bij hoog en bij laag vol dat het oranje kabeltje wat bij mijn gevel ligt en wat is aangelegd door mannen in KPN jasjes, die ik de hele dag van koffie heb voorzien (en waar ik een paar mooie foto's van heb) niet van hun is. Er moest ongeveer 300 meter gegraven worden, maar lijkt erop dat dit werk niet is afgemeld/geadministreerd…..

Nu weet ik weet ik wel dat dit bij KPNnetwerk hoort, want een ander bedrijf is dan KPN, maar echt duidelijker is dat er ook niet op geworden nu het domein kpnnetwerk wordt doorgelust naar kpn.com. Het zou alleen wel fijn zijn als de administratie op orde is en er dus doorgepakt kan worden met het in de woning brengen van de aansluiting en niet dat er december dit jaar weer een ploeg aan de slag gaat om een paar 100 meter kabel te graven…..

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• April 22, 2025

Je checkt de status op http://netwerk.kpn.com? Wat krijg je te zien als je de adressen van de buren invoert?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 22, 2025

We hebben een heel erg overzichtelijke straat met 3 huizen. Alle 3 dezelfde status: 

voorbereiding gestart. En dan die datum december/januari. 

de status was eerder: we sluiten je aan (1 verder dan we gaan graven dus). Maar is door iets of iemand teruggezet. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 22, 2025

Dit lijkt toch wel een zgn parkeerdatum. De oorspronkelijke planning wordt niet gehaald en er moet iets nieuws gepland worden. Het systeem moet een datum hebben en wordt er iets ingevuld. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 22, 2025

Er moet nog wel iets gebeuren ja, maar de status klopt totaal niet met de werkelijkheid. Voor zover ik dat kan beoordelen uiteraard, Is natuurlijk wel vreemd dat er een kabel in de grond ligt (waarvoor echt 300-400 gegraven moest worden om bij onze huizen te komen) en men bij KPN zegt dat er nog geen cm kabel in de grond ligt….

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik begrijp je frustratie ​@influenza en het klinkt bij mij ook als een placeholder datum als ik dat zo lees. Ik kan daar als moderator daar helaas geen invloed op uitoefenen. Ik zou toch nog een keer contact zoeken met netwerk. En dan vragen naar een specifiek tijdpad.