Skip to main content

Goedemiddag,

Bij mijn moeder stond eerder deze week een medewerker van Odido (naar eigen zeggen althans) voor de deur. Hij kwam verkondingen dat KPN in juli “stopt” met de oude koperverbinding, en dat zij verplicht is om over te stappen. 

Ik vind het een behoorlijk raar verhaal en het lijkt me ook dat het een en ander niet klopt.
Het uitfaseren van koper kan ik nog geloven, maar dat dit bericht komt van de concurrent vind ik vreemd. Van KPN is geen enkele mededeling ontvangen (post/mail/telefoon).

Er liggen naar mijn weten een koperverbinding van KPN en een glasvezelverbinding van Odido. Adres is in Linschoten (gemeente Montfoort).

 

In hoeverre kan dit waar zijn? 

  • Complete onzin?
  • KPN stopt met koper, maar blijft abonnement aanbieden via de glasvezel van Odido?
  • KPN stopt met koper, en maar door afwezigheid van glasvezel (van KPN) is overstappen verplicht?

Hallo @JeroenVanVliet ,

Het is complete onzin. Geloof niet de verhalen van verkopers aan de deur. KPN schakelt pas  de verbinding via koper uit nadat de KPN-glasvezelaansluitingen bij de klanten naar binnen zijn gebracht en aangesloten zijn. 
 

Je kunt op deze website de status terugvinden: 

https://netwerk.kpn.com/mijn-status/


KPN stopt pas met de koperverbinding als KPN zélf via glasvezel kan leveren, @JeroenVanVliet KPN levert niet via het netwerk van Odido.

Het is dus inderdaad onzin, zoals @Noordzee al opmerkt.


Dank jullie wel! 👍


Hallo @JeroenVanVliet ,

Het is complete onzin. Geloof niet de verhalen van verkopers aan de deur. KPN schakelt pas  de verbinding via koper uit nadat de KPN-glasvezelaansluitingen bij de klanten naar binnen zijn gebracht en aangesloten zijn. 

O, ik zag alleen de eerste regel nog maar staan, @Noordzee😀


Haha, de rest stond er 30 seconden later. 👍


Die link bevestigd dat er geen glasvezel van KPN beschikbaar is, nogmaals dank.


Volgende keer geen verkopers van andere providers binnenlaten.

Gewoon wegsturen die verkopers.

En in Montfoort ligt alleen glasvezel van Odido.

KPN blijft in Montfoort internet en diensten aanbieden via koper totdat KPN zelf glasvezel aanleg of glasvezel overneemt van Odido zelf.