Beste,
Enige tijd geleden overgestapt naar KPN glasvezel. Tot nu toe werkt alles perfect op de 1e etage. Verbinding is hier altijd stabiel en snel.
2e verdieping kwam het wifi bereik / niet nauwelijks. Om die reden 2x KPN superwifi erbij genomen. Nu heb ik wel volle bereik en snelheden gemeten met deze superwifi punt boven de 120mb/s. Echter is de verbinding op bijna alle apparaten die met deze superwifi punt zijn verbonden erg langzaam. Je moet elke keer de verbinding verbreken opnieuw verbinden / om weer voor korte duur stabiel internet te hebben.
- De superwifi punt is draadloos aangesloten.
- Andere wifi kanalen / Mhz geprobeerd.
- Fabrieksinstellingen modem uitgevoerd / Opnieuw koppeling met super wifi punten gemaakt
- Wifi punten naar fabrieksinstellingen en opnieuw koppeling gezet.
Het lijkt erop dat de verbinding niet helemaal stabiel is naar de superwifi punt. Dit merk je al heel gauw tijdens streamen/gamen dat er een behoorlijke latency is.
1e verdieping zijn meerdere hubs/smarthome devices/aangesloten. Redelijk wat apparaten. Werkt allemaal zonder problemen. Tevens snelheden boven de 600+mb/s gemeten met wifi 5ghz.
Ik dacht eraan om een mesh systeem te nemen van een ander merk. Echter wil ik wel dat deze met hetzelfde SSID blijven werken en ik niet in de problemen kom met kpn tv.
Zijn er andere oplossing wellicht?