Skip to main content

Ook ik heb een soortgelijk probleem. De bedrade KPN WiFi versterker wordt door de KPN thuis app niet gevonden. Als ik inlog op de WiFi versterker kan ik bij de geavanceerde status ook het plaatje zien waar de gele poort van de versterker met een UTP kabel is verbonden met WAN (het V10 modem). Verder zie ik 2 verbonden apparaten. Ik heb meer draadloos verbonden apparaten. Waarom ik die niet zie snap ik niet. Want er wordt toch elders gemelde dat de WiFi van het modem wordt uitgezet. vr gr Jan

Admin: nieuw topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Goedenavond! Gek dat de app de Experia WiFi niet kan vinden. Wat als je de app opnieuw installeert, helpt dat? Zo nee, kun je mij dan vertellen wat je in de Thuis app in wilt stellen op de versterker? Wellicht is er dan een alternatieve route die we kunnen proberen om ervoor te zorgen dat je bij de juiste instellingen komt. De WiFi in je Experiabox wordt inderdaad uitgezet, tenzij je een Experiabox V10A hebt. Dan blijft de WiFi aan. :slight_smile:


Sanne, dank voor je bericht. Tja, mijn echtgenote gebruikt de WiFi thuis al niet meer. Vertrouwt meer op haar KPN data via de Iphone. De snelheidstesten van de KPN geven mij nu 20 tot 30Mbps aan. Andere snelheidstesten 4 tot 14 Mbps. 8 dec ontving ik van KPN een mail over “haal het maximale uit je WiFi met de WiFi tuner”.  Ik heb alle stappen doorgelopen en kreeg het advies een afspraak te maken met een monteur. Die afspraak nog niet gemaakt omdat er wordt geadviseerd nog wat andere stappen te proberen. Nadien nog eens de WiFi tuner doorgelopen en geprobeerd on-line een afspraak te maken. Dat lukte niet en dan moet je bellen. Daar had ik even geen tijd voor na la het geëxperimenteer met de app en WiFi tuner. 1 of 1,5 jaar geleden heeft een KPN monteur de WiFi versterker al bij mij geïnstalleerd (als Acces Point; de WiFi versterker geeft aan dat de extendermode is uitgeschakeld). Volgens mij heb ik de KPN thuis app gebruikt om de WiFi versterker nog eens opnieuw te installeren. Maar door beide activiteiten (WiFi tuner en KPN thuis) haal ik wellicht e.a. wat door elkaar… Ik heb de KPN thuis app net verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. En die begin nu (anders dan eerst) met .. “Modem aansluiten”Experia Box v10A of Experia Box v10. Dat lijkt mij een aanwijzing dat ik nu rechtstreeks met de WiFi versterker communiceer. Daarom wil ik nu maar even niet verder met de app, want weer andere instellingen?. Ik heb glasvezel en abonnement 100Mbps upload en 100 download. Mijn Samsung Galaxy J5 2016 mobiel haalt heel langzame snelheden; mijn Samsung tablet meer 30 à 40 Mbps. Bekabeld op mijn laptop ca 85 `90 up en down. vr gr Jan


Ah kijk, nu krijg ik een wat beter beeld. Is de wifi versterker die je hebt toevallig wit? Dan ziet hij er misschien zo uit als de versterker op deze pagina? Dat is namelijk een andere versterker dan de wifi versterkers die we momenteel gebruiken (de Experia WiFi). Zou je de wifi tuner nogmaals willen doorlopen? Als je wifi namelijk niet goed is meet deze tuner je verbinding door en hij past de instellingen aan waardoor de wifi sneller moet worden. Mocht hem dat niet lukken, dan zal hij een eindresultaat aangeven, waaronder bijvoorbeeld de monteur waar je eerder op uitkwam. Ik hoop dat je dan verbetering merkt en hoor de resultaten graag! 


Sanne, dank. Die WiFi tuner heb ik al een keer of 4 doorlopen. Maar zal het morgen nog eens doen. vr gr Jan


Super! Ik zie dat de tuner op een gratis monteur is uitgekomen gisteren, is het ook gelukt om deze in te plannen? :slight_smile:


Nee, wachttijd 8 tot 10 minuten. Dus ik heb weer afgehaakt. vr gr Jan


Oef, dat duurde lang. :confused: Wat als je de tuner via een andere webbrowser doorloopt? Google Chrome bijvoorbeeld? Ik heb gekeken of het mij lukt om een gratis WiFi monteur in te plannen, maar die mogelijkheid heb ik momenteel niet, vandaar dat ik benieuwd ben of het op deze manier lukt! 


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad, dus ik hoop dat het gelukt is om de monteur via een andere webbrowser in te plannen! Zo niet, dan hoor ik graag weer van je. :slight_smile:


Reageer