Skip to main content

Goedemiddag, ook bij mij werkt de KPN Thuis app niet meer zoals voorheen. Ik lees, dat die wordt uitgefaseerd - wat prima is - alleen dan mag het toch niet zo zijn dat het alternatief nog niet gereed is?

Nu is het zo dat de Thuis-app mij door naar de MijnKPN app, en vervolgens weer andersom. Dit is niet werkbaar en kom ik (en velen met mij) niet verder mee. Wanneer kan ik weer mijn WIFI beheren, evenals een gast de QR code laten scannen?

Online is het een gedoe en werkt het niet. Ook nergens staat op de KPN site dat de Thuis app binnenkort stopt, wat toch een heel ander beeld schetst dan de werkelijkheid. Dat is kwalijk. 

Hoi @Eagle7, welkom hier! Ik begrijp dat je het heen-en-weer krijgt van de Thuis App en de MijnKPN. Da's niet de bedoeling.

We zijn bezig met het uitrollen van nieuwe software op onze modems. We doen dit nu op de Box 12 en de V10. En ook ons nieuwste modem de Box 14 draait op de nieuwe Software. Als je een modem hebt met deze nieuwe Software, dan kun je de MijnKPN app gebruiken om je wifi en andere zaken te beheren.

Heeft jouw modem nog de oude firmware, dan werkt dit nog niet via de MijnKPN en gebruik je de Thuis app.

 

Kun je meer vertellen over welk modem je hebt, en welke softwareversie? De snelste manier om dit te zien is de webinterface te openen. Als je de nieuwe Software hebt, dan is het scherm groen met een afbeelding van jouw modem in het midden. Eronder staat dan de softwareversie. Als jouw scherm er anders uitziet, dan zit je nog op de oude firmware.

 


Hi Erik,

Bedankt voor het berichtje. En het klopt wat je zegt, heen en weer gestuurd van Thuis app naar de MijnKPN. 

 

Ik heb de v12, helaas kom ik er niet in. Zowel via de QR als via de code achterop het kastje. Wellicht heb ik die al een keer aangepast, maar geen idee hoe ik het kan resetten. Kan je dus niet vertellen welke versie ik heb. Al zou ik dan wel graag het wachtwoord willen resetten om het 1 en ander aan te kunnen passen. 

Met de juiste firmware zou ik de MijnKPN kunnen weer optimaal gebruiken?


@Eagle7..

Ik las je bericht, en ben meeverhuisd naar dit draadje.

Gisteren kon ik alleen nog in mijn V10 modem inloggen en zag daar de twee Experia wifi  kastjes niet in staan terwijl ze wel verbonden waren en gewoon wifi signaal verzonden.

Ik kon dus niet via de KPN thuis app inloggen, maar ook niet via de webinterface van de Experia wifi kastjes.

Ik heb toen alles van de stroom gehaald en alles weer een voor een ingestoken.

Dus eerst de V10, daarna Experia wifi 1 en als laatste de 2e.

En wonder boven wonder zou ik bijna willen zeggen, deed de KPN thuis app het weer en ook via de web interface kon ik weer inloggen.

Maar helaas van korte duur.

Ik kijk zonet As we speak in de Thuis app, blijft deze maar draaien en draaien…

De gegevens laden dus niet meer in.

Dus weer terug bij af😭😭😭.

@Erik van KPN

Waarom kiest KPN ervoor om zo onduidelijk te zijn tegen zijn klanten?

Verbetering en verandering prima, maar waarom niet eerst een goed werkend product en dan een geplande overschakeling?

Ik lees in andere draadjes hier op het forum, dat ze met het omzetten al 4 maanden geleden ook bezig waren.

Wat gaat er dan mis?

Waarom zijn mensen onwetend de dupe van deze omschakeling?

Maar vooral de vraag, hoelang gaat het nog duren?

Laten we wel stellen, dat we niet allemaal hoeven te rommelen in onze modems en randapparatuur, maar wel mogen verwachten dat je kan en mag gebruik maken van alles, daar waar het voor bedoeld is.

Ik kan gewoon niks meer veranderen of instellen, omdat ik simpelweg niet eens meer kan inloggen. Ook niet via de interface dus.

 


Ik lees in andere draadjes hier op het forum, dat ze met het omzetten al 4 maanden geleden ook bezig waren.

Wat gaat er dan mis?

Er gaat helemaal niks mis. Het gaat alleen verschrikkelijk traag. Over 4 maanden zijn ze nog wel bezig...


Ik heb de v12, helaas kom ik er niet in. Zowel via de QR als via de code achterop het kastje. Wellicht heb ik die al een keer aangepast, maar geen idee hoe ik het kan resetten. Kan je dus niet vertellen welke versie ik heb. Al zou ik dan wel graag het wachtwoord willen resetten om het 1 en ander aan te kunnen passen. 

Met de juiste firmware zou ik de MijnKPN kunnen weer optimaal gebruiken?

Als jij er niet in komt, en op de inlogpagina niet ziet wat ik beschreef, dan zit je nog op de oude firmware. Dan is de KPN Thuis app voor jou nog degene die je kunt gebruiken. Of je kunt de boel beheren via de webinterface van de Box 12 zelf. 

Helaas kan, voor de Box 12, dat inloggen op die webinterface moeilijk gaan. We hebben daar wat tips voor waarvan we zien dat het vaak helpt:

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

 

@DutchJef, ik wil je toch vragen het bij je eigen topic te houden. Je hebt een ander modem, waardoor problemen en oplossingen ook anders (kunnen) zijn.  


Hallo @Erik van KPN , 

 

Ik heb nog de oude firmware in de v12 box als ik jouw omschrijving afga, ik zie geen groen scherm.

Ik heb gisteren geprobeerd een derde superwifi punt te installeren, echter zodra ik deze probeer te activeren in de Thuis app dan stopt na installatie de Thuis app ermee.

De thuis app geeft aan dat ik naar de Mijn KPN app moet en de Mijn KPN app stuurt me weer terug naar de Thuis app.

 

Ik kan de wifi punten op dit moment niet meer beheren en ook in de web interface zie ik de derde superwifi niet.

 

Wat kan ik hieraan doen? Kan de v12 naar de nieuwste firmware gezet worden wellicht?


Ik heb de v12, helaas kom ik er niet in. Zowel via de QR als via de code achterop het kastje. Wellicht heb ik die al een keer aangepast, maar geen idee hoe ik het kan resetten. Kan je dus niet vertellen welke versie ik heb. Al zou ik dan wel graag het wachtwoord willen resetten om het 1 en ander aan te kunnen passen. 

Met de juiste firmware zou ik de MijnKPN kunnen weer optimaal gebruiken?

Als jij er niet in komt, en op de inlogpagina niet ziet wat ik beschreef, dan zit je nog op de oude firmware. Dan is de KPN Thuis app voor jou nog degene die je kunt gebruiken. Of je kunt de boel beheren via de webinterface van de Box 12 zelf. 

Helaas kan, voor de Box 12, dat inloggen op die webinterface moeilijk gaan. We hebben daar wat tips voor waarvan we zien dat het vaak helpt:

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

 

 ha@Erik van KPN al het bovenstaande is helaas niet gelukt. Ben vooral benieuwd hoe ik de box kan resetten, zodat ik een nieuw wachtwoord kan instellen. De apps blijven me heen en weer pingpongen.

Waar ik vooral mee worstel is het volgende: hoe kan een bedrijf als KPN iets uitrollen terwijl het nog niet volledig werkt. Je “verkoopt” toch niet iets, wat niet werkt? Aangezien KPN niet gratis is. 

En het mooie is (off-topic) dat ze je zo nu en dan bellen met een mooie aanbieding - zoals 6 maanden x-% korting - en dan aan het einde doodleuk zeggen: “ oh ik zie dat je al een klant bent, nee, dan telt dit niet....” 

Als dit voor mij KPN is, dan begin ik wel steeds meer te twijfelen of overstappen niet beter is. Klantenservice is ook niet meer wat het was (telefonisch dan) en het is in mijn optiek redelijk klantonvriendelijk aan het worden (no-offence Erik).

ON-TOPIC: wanneer doen alle apps het weer zoals we mogen verwachten (waar we voor betalen) en hoe kan ik de box resetten? 


 ha@Erik van KPN al het bovenstaande is helaas niet gelukt. Ben vooral benieuwd hoe ik de box kan resetten, zodat ik een nieuw wachtwoord kan instellen. De apps blijven me heen en weer pingpongen.

p...]

wanneer doen alle apps het weer zoals we mogen verwachten (waar we voor betalen) en hoe kan ik de box resetten? 

 

Box 12 resetten gaat, als je er niet inkomt, via het resetgaatje achterop, en we hebben er een servicetool voor. Meer info vind je hier:

We zien dat de Thuis app bij de meeste mensen goed tot adequaat werkt. Maar we zijn wel bezig met een verschuiving naar de nieuwe Software, en het gebruik van de MijnKPN app voor makkelijk wifibeheer. Dit betekent dan ook dat de Thuis app niet verder doorontwikkeld wordt. 

Ik denk dat jij in de praktijk dan ook het beste af bent zonder app gebruik, @Eagle7. De Thuis app is ook niet essentieel, mits je natuurlijk in de webinterface van je Box 12 kunt komen. Ik verwacht dat, na een reset, het wel gaat lukken. Eventueel met een of meer van de tips die ik eerder al noemde.

Ook jij zal uiteindelijk overgaan naar de nieuwe Software. Wanneer dat is hangt af van wat voor Wifipunten je hebt. Ik ga ervanuit dat je die hebt, want anders had je de update al gehad. Op dit moment is de nieuwe Software alleen nog beschikbaar voor de SuperWIfi 2. Wat betekent dat we klanten die een Box 12 gebruiken in combinatie met SuperWifi 1 en/of Experia Wifi nog niet omzetten. Want dan meshen de Wifipunten niet meer met de Box 12. Heb je SuperWifi 2, dan zal het niet heel lang meer duren voor jij ook de update krijgt. 

 

 

Ik heb gisteren geprobeerd een derde superwifi punt te installeren, echter zodra ik deze probeer te activeren in de Thuis app dan stopt na installatie de Thuis app ermee.

<...]

Wat kan ik hieraan doen? Kan de v12 naar de nieuwste firmware gezet worden wellicht?

Hoi @RJ70, welkom! Het is niet noodzakelijk om de Thuis app te gebruiken om aanvullende SuperWifi te installeren. Meer info daarover lees je hier:

In de basis hoef je, nadat ze geïnstalleerd zijn, ook niet meer actief ze te beheren. Het geheel vormt een mesh dat zichzelf over het algemeen goed redt. 

Mocht je bij de handmatige installatie tegen problemen aanlopen, of je hebt na installatie verdere vragen, dan het verzoek om daar een eigen topic voor aan te maken.

En, wat betreft update, als jij alleen maar SuperWifi 2 hebt, dan zal het niet heel lang meer duren voor je de update krijgt.


Reageer