Skip to main content

In de kpn thuis app is de mogelijkheid aanwezig om je thuisnetwerk te optimaliseren. Na inloggen op Mijn KPN start die functie. Dan volgt - nu al twee weken achtereen - de melding: " Er ging iets mis, er is een melding verzonden naar de KPN collega's en die gaan er meteen mee aan de slag, probeer het over een paar uurtjes nog een keer".

En dat al twee weken lang, dagelijks. 

Wat ik me afvraag:

* Zijn er meer mensen met dit probleem?

* Wordt er eigenlijk wel echt een melding verzonden?

* Zo ja: wat gebeurt daar dan mee? Ik zie nooit een bevestiging.

* Waarom werkt dit eigenlijk niet??!!

 

Wie?

 

 

We zien dit vaker.  De Wi-Fi manager is blijkbaar af en toe van slag. Ervaar je problemen met Wi-Fi? Wellicht kunnen we je hier alvast een beetje helpen.


Sorry Joep1965, maar twee weken is niet af en toe.

Ik wil mijn WiFi optimaliseren, niet noodzakelijk problemen oplossen.


Probeer het eens via de website:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm


Nick83, dank, en dit exact dezelfde link als die waarnaar de app verwijst. Zelfde resultaat dus ook, helaas.


Hoi @RobZi! Ik zie dat er nog geen moderator heeft gereageerd. Krijg je deze melding ongeacht wat voor apparaat/browser je gebruikt? Tablet, laptop, mobiel, andere mobiel? 


Hi @Lisa 

Ik heb zojuist ook met FireFox op mijn smartphone en de Google Browser op mijn laptop geprobeerd.

Zelfde resultaat.

 

 


En nu heb ik je reactie gemist. Heb je je modem al eens opnieuw opgestart of gereset? Zijn er versterkers aan gesloten op het modem? Welk type modem (en eventueel versterkers) heb je? 


Ja, reset al vele malen gedaan.

Ik heb inmiddels een V12 nu.

Ja, alle Super Wifi's van KPN zijn goed aangesloten, aansluitprocedure geheel opnieuw doorlopen na ontvangst V12.

Probleem blijft.


Oh dat meen je niet.. Heb je baat bij de Wifi optimalisatie? Of heb je een prima wifiverbinding nu je de Box 12 combineert met SW? 


Ja zeg. DE WIFI OPTIMALISATIE WERKT NIET!!!

Lees aub met welke vraag deze sliert begon.

En nee het is nog steeds niet ok want ik heb regelmatig oranje lampjes branden op de,Super WiFi punten.


Hallo KPN-ers - iemand thuis?

Nu al wekenlang een WIFI verbetertool dat niet werkt en alleen maar reacties die geen steek helpen.

Dat kan beter, toch?

 


Nou @RobZi.. Ik had de vraag wellicht anders kunnen stellen. Even doorgaand waar je thread over gaat: 

Ik wil mijn WiFi optimaliseren, niet noodzakelijk problemen oplossen.

Werkt de tools wél als je de SuperWifi's loskoppelt? Daarnaast ervan uitgaan dat de tool niet gaat werken (i.c.m. SW) en een eventuele optimalisatie handmatig gedaan moet worden. Wat zou je graag verbeteren aan je wifi-verbinding in huis? Of zijn er, naast dat de tool niet werkt, dingen waar je tegenaan loopt? 

 


Ik geef het op.

Met alle waardering voor de goede bedoelingen, maar ik vind dit niet-relevante vragen.

Ik heb al aangegeven dat ik de tool wil gebruiken voor optimalisatie en dat mijn Super WiFi's almaar oranje lampjes hebben.

Wat is dan de zin van uitproberen zonder Super WiFi's???

En hoezo nog eens een keer vragen wat ik wil verbeteren??? Lees dan toch.

Ik heb inmiddels met een heleboel try-and-error mijn Super WiFi's zo kunnen plaatsen dat de lampjes groen blijven - ZONDER hulp van de KPN Thuis app.

Jammer en matige service op deze vraag vanuit KPN. 

Wat mij betreft kan deze sliert gesloten worden.

 

 


Ik heb inmiddels met een heleboel try-and-error mijn Super WiFi's zo kunnen plaatsen dat de lampjes groen blijven - ZONDER hulp van de KPN Thuis app.

Hallo @RobZi , in de handleidingen, op het web of in schrift staat duidelijk vermeld dat bij een oranje lampje de super wifi te ver weg staat van de andere super wifi en d.m.v. verplaatsen naar verschillende plekken (try-and-error) komt er inderdaad een keer een groen lampje en dat staat de superwifi goed.

Goed om te lezen dat het gelukt is.

Â