Skip to main content
Beantwoord

KPN TV: ontvanger verliest regelmatig de verbinding met de Wifi

• October 9, 2025
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Bij het aanzetten van KPN TV krijgen wij steeds de melding dat WIFI verbindig is verbroken.  Wij kunnen dan wel direct het wifi netwerk selecteren en dan werkt het voor ongeveer 30 tot 60 minuten en dan valt de wifi verbinding weer weg. Wij hebben KPN Box 12 met 1000gb snelheid. Model is meerdere keren opnieuw opgestart en een monteur is langs geweest om super wifi punten te installeren. Iemand een suggestie wat te doen? 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@AntondeG en welkom bij de KPN Community. Goed dat je je vraag hier stelt! 

Bekabeld zorgt inderdaad wel voor de meest stabiele verbinding, dus als dat bij jou een optie is dan raad ik je ook aan om een kabel te gebruiken. 

Mocht dat niet lukken, dan is mijn tip om de Wifi Manager door te lopen. Voer de metingen dan ook uit daar waar je TV+ Box staat, dan kan hij op basis daarvan de instellingen aanpassen. 🙂
Ook hebben we artikel met oplossingen voor trage en wegvallende wifi. Neem die ook door! Misschien staat daar de tip in die dit bij jou oplost. 

Laat je weten of het gelukt is? 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38739 reacties
  • October 9, 2025

Hallo ​@AntondeG ,

De beste oplossing is om jouw TV-ontvanger bedraad aan te sluiten op het modem. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8481 reacties
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Hi ​@AntondeG en welkom bij de KPN Community. Goed dat je je vraag hier stelt! 

Bekabeld zorgt inderdaad wel voor de meest stabiele verbinding, dus als dat bij jou een optie is dan raad ik je ook aan om een kabel te gebruiken. 

Mocht dat niet lukken, dan is mijn tip om de Wifi Manager door te lopen. Voer de metingen dan ook uit daar waar je TV+ Box staat, dan kan hij op basis daarvan de instellingen aanpassen. 🙂
Ook hebben we artikel met oplossingen voor trage en wegvallende wifi. Neem die ook door! Misschien staat daar de tip in die dit bij jou oplost. 

Laat je weten of het gelukt is? 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic