Skip to main content

Ik merk sinds deze week dat news.kpn.nl bij Usenet erg schommelt in snelheid. Ik gebruik SABnzbd (versie  4.0.3) om te downloaden. Ik heb glasvezel 200/200 en mijn snelheid was maximaal 25Mb/s. Nu schommelt dat erg tussen de 10MB/s - 16MB/s.  Heb verschillende bestandjes geprobeerd. Van jong en oud. Maakt geen verschil. En dan later op de dag is de max snelheid wel weer goed. 

Kan hier naar gekeken worden?

Nieuwsservers van je provider leveren vrij weinig op, is mijn ervaring. Al was was het maar door de geringe retentie. Ik zelf gebruik NewsXS en ben daar zeer tevreden over.


Laatste tijd is deze server beduidend in snelheid gezakt. Tot voor een week of 2 à 3 geleden jarenlang een stabiele 11 MB/s (met een 100/100 abo), maar afgelopen weken structureel slechts 2.8 MB/s.

Probleem/storing is op dit moment nog steeds aanwezig.


Op dit moment (23:30) is het nog steeds 1 a 2 MB/s…  ipv 10 a 15.


met die trage snelheid ben ik blij met XSnews

Idem hier, maar dan voor die andere paid-server ;)


met die trage snelheid ben ik blij met XSnews

Idem hier, maar dan voor die andere paid-server ;)

Zou je aub willen stoppen met off-topic reageren.  We hebben het hier over de snelheid van news.kpn.nl niet over jouw server.


met die trage snelheid ben ik blij met XSnews

Idem hier, maar dan voor die andere paid-server ;)

Zou je aub willen stoppen met off-topic reageren.  We hebben het hier over de snelheid van news.kpn.nl niet over jouw server.

Ten eerste is het mijn server niet, ten tweede zie ik retentie als een onderdeel van dit topic. Zie ook opmerking Jojootje en ITVKijker. Daar haakte ik op aan en is niet off-topic. Ik hoop dat het probleem van de topic-starter wel wordt opgelost. En door!


@Remco_ @Rob222 ik kan jullie vertellen dat het in onderzoek is. Ik hoop vandaag nog met een update kunnen komen betreft dit probleem.

 

Excuses voor het ongemak.

 

Loopt het onderzoek nog @Thomas Breij? Ik was even nieuwsgierig 🙂 .  


@Remco_  ja helaas wel en nog niet de vinger op de plek kunnen leggen helaas. Het vervende is dat het heel random is. Sommige bestanden komen op normale snelheid binnen, totaal geen problemen mee en andere bestanden daar zakt de snelheid gewoon weg. Ik hoopte eerder met een update te kunnen komen, maar dat zit er helaas niet in.


@Thomas Breij Dank voor het kijken! We houden contact!


@Remco_ en aan ieder ander, het probleem zou nu opgelost moeten zijn :-)


Inderdaad, nu gaat ie weer als de brandweer!  Fijn dat het gevonden en opgelost is.

(nouja, zeker weten we dat in de loop van de avond als het altijd het langzaamst was)


@Rob222 goed om te horen. Laat het gerust weten hoe het vanavond is indien jij dat wilt.


Op dit moment is er eigenlijk niets te klagen over de nieuwsserver :-) 

 

 

 


Reageer