Skip to main content
Beantwoord

KPN V10: Wifi verdwijnt periodiek helemaal

• September 11, 2025
  • 1 reactie
  • 62 keer bekeken

Hoi

ik heb een Experia Box V10 en die werkt goed maar nu merk ik de laatste tijd dat hij de het wiffi signaal lijkt te verniewen automatich . Dit gebeurde vandaag weer het wiffi signaal verdwijnt dan compleet, ook het te koppelen / verbinden aparaat waar de lijst met wiffi punten bevindĀ  ( modem range extendersĀ Ā  staan )

het WIFFI signaal vanĀ  MODEM en de naam bijvoorbeeld ā€œwiffimodemā€ verdwijntĀ  compleet uit de lijstĀ 

dit hesteld weer automatich na 5 min

even vermelden dat het MODEM niet herstart ( Deze bijft gewoon aan) het is alleen de Wiffi )

waarom gebeurd dit

1 gaat er dan te veel en te lange tijdĀ  , teveel data over de wiffiĀ Ā Ā Ā  ( dat hij op een of andere manier te warm is geworden )

2 of gebeurd dit om de zaak veilig te houden

boven staande gebeurd om de week , of om de 10 dagen

als dit gebeurd gaat mijn range extender overstuur ,en dit is vervellend . omdat ik deze alleen weer werkend krijg door hem 5 min uit het stopcontact te halen ,en daarna weer terug te stoppen in het stopcontact

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Henk4545. Dat de wifi-naam (SSID) ineens even helemaal verdwijnt en na een paar minuten terugkomt, kan verschillende oorzaken hebben.Ā Het gebeurt in ieder geval niet omĀ de wifi ā€œveiligā€ te houden. Meestal ligt het aan storing van buitenaf (bijvoorbeeld andere wifi-netwerken of apparaten in huis) of aan de wifi-module in het modem zelf.Ā 

Staat de Experiabox V10 vrij? Dus niet in een kast of vlak naar andere apparaten?Ā Probeer ook eens in de instellingen van de V10 een vast wifi-kanaal in te stellen in plaats van automatisch. Als dit vaker terugkomt, is het misschien tijd om de V10 te vervangen door een nieuwer modem met betere wifi. Plan hiervoor een terugbelafspraak in met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Ā 

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Hoi ​@Henk4545. Dat de wifi-naam (SSID) ineens even helemaal verdwijnt en na een paar minuten terugkomt, kan verschillende oorzaken hebben.Ā Het gebeurt in ieder geval niet omĀ de wifi ā€œveiligā€ te houden. Meestal ligt het aan storing van buitenaf (bijvoorbeeld andere wifi-netwerken of apparaten in huis) of aan de wifi-module in het modem zelf.Ā 

Staat de Experiabox V10 vrij? Dus niet in een kast of vlak naar andere apparaten?Ā Probeer ook eens in de instellingen van de V10 een vast wifi-kanaal in te stellen in plaats van automatisch. Als dit vaker terugkomt, is het misschien tijd om de V10 te vervangen door een nieuwer modem met betere wifi. Plan hiervoor een terugbelafspraak in met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Ā