Skip to main content

Op 31.05.2024 sloot ik met jullie een overeenkomst voor levering van GLASVEZEL internet op mijn nieuwe huis. Helaas bent u de afspraken die ik met jullie telefonisch heb gemaakt niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:

Tijdens meerdere gespreken werd beloofd dat jullie GLASVEZEL op mijn adres waar ik nog niet woonde kunt leveren. Destijds een offerte geaccordeerd en na het versturen van de modem blijkt dat jullie helemaal geen GLASVEZEL konden leveren op mijn nieuwe postcode en ik moest maar "blij” zijn met coax verbinding…. Alle gesprekken zijn opgenomen… er is geen monteur geweest zoals beloofd… 

Nu heb ik de leverancier gevonden die de glasvezelkabels in mijn huis gemonteerd heeft en er loopt een offerte.

Ik heb jullie tussentijds meerdere keren gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze bericht bied ik jullie voor de laatste keer de mogelijkheid om alsnog mijn contract te bëeindigen.

Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim. In dat geval behoud ik mij het recht voor om juridische stappen te nemen en stel ik u nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden. Ik ga er echter vanuit dat het niet zover hoeft te komen en ben bereid er in goed overleg uit te komen.

Ik verzoek u vriendelijk te reageren.

Met vriendelijke groet,

Op dit forum helpen klanten elkaar dus wat dit betreft ben je hier niet op het goede adres. Wat zegt deze site over de status van jouw adres?


Hebben de buren wel al glasvezel? Zo ja: mogelijk hebben de vorige bewoners de aanleg van glasvezel geweigerd. Dat gebeurd vaker. Dan zegt men: we gaan toch bijna verhuizen, wij hoeven geen glasvezel. 

En dan word het dus niet aangelegd. De nieuwe bewoners moeten dat dan nog weer gaan regelen. Dat kan helaas maanden in beslag nemen. 

De verkoper van KPN kan dat niet zien in zijn systeem. Die ziet alleen dat er glasvezel beschikbaar is in uw postcodegebied. En dus gaat die er dan ook vanuit dat het aangesloten is.


Beste Nick 

Bedankt voor je reactie maar KPN kan simpelweg niet glasvezel op mijn postcode leveren zoals zd had beloofd. Dat gaf klantenservice ook aan en als optie kan ik wachten totdat mogelijk is en kreeg is gratis update... kan ook na paar jaar zijn. Ik heb nog geen mb gebruikt en wil gewoon mijn contract afzeggen wat onmogelijk blijkt! Echt onbegrijpelijk...


Volgens mij heeft u altijd nog 14 dagen bedenktijd. In deze 14 dagen kunt u kosteloos annuleren. De 14 dagen starten op de dag dat het aangesloten is.


Nu heb ik de leverancier gevonden die de glasvezelkabels in mijn huis gemonteerd heeft en er loopt een offerte.

Je gaat toch hopelijk geen glasvezel in jouw woning laten aanleggen?

De glasvezel komt van buiten en eindigt veelal in de meterkast, de bekabeling in de woning is normaliter UTP.

Welke leverancier heb je dan gevonden?


Ik ben ook reuze benieuwd naar de reactie van @Yusuf 2291 , @wjb 


Delta, en was al glasvezel bij de oude bewoners. Kastje zit in de woonkamer en niet in de meterkast in mijn geval.


Delta, en was al glasvezel bij de oude bewoners. Kastje zit in de woonkamer en niet in de meterkast in mijn geval.

KPN levert geen diensten over het glasvezelnetwerk van Delta. Je zou kunnen kijken of Solcon (100% dochter van KPN) wel diensten via dat netwerk levert.

Als jou door KPN mondeling een glasvezel abonnement "verkocht" is dan vind ik dat persoonlijk misleiding en dat is mijns inziens een grond voor kostenloze ontbinding van het contract.

Je zegt dat je het gesprek met die verkoper opgenomen hebt en dus moet het niet moeilijk zijn om die misleiding aan te tonen.


Bedankt voor je reactie! Ik ga nogmaals proberen met de klantenservice


Welkom op de community @Yusuf 2291, dat is een rare situatie. Ik ken de situatie niet precies, het kan zijn dat er een planning is of was om glasvezel aan te leggen en dat dat bijvoorbeeld veranderd is. Wat de planning is kan je altijd bekijken op netwerk.kpn.com.

Wij leveren inderdaad niet over het netwerk van Delta, maar daar zijn andere mogelijkheden zoals wjb al noemt. Als er al een glasvezelkastje zit, zoals je zegt, hoeft dat misschien niet eens aangelegd te worden. 

Het lijkt me makkelijker om dit via de klantenservice te bespreken inderdaad, zodat zij mee kunnen denken.


Hallo Jasper, 

Klantenservice werkt niet mee en enige antwoord is dat mij  bedenkt tijd voorbij is en het contract gaat gewoon door... er is nog niks aangesloten dus geen mb gebruikt maar bedenkt tijd is voorbij wat erg vreemd is. Zoveel moeite en problemen van zo'n grote organisatie als jullie had is echter niet verwacht, erg jammer dit. Momenteel ben ik in gesprek met rechtsbijstand advocaat want ik krijg geen andere keuze en niemand wil meewerken. 


Bedenktermijn gaat in deze zaak pas in nadat de consument daadwerkelijk van de diensten van de ondernemer gebruikt heeft kunnen maken. Consument heeft dan ook binnen de bedenktermijn van 14 dagen de overeenkomst ontbonden.

Bron

 


Ik heb hierin helaas ook geen mogelijkheden, je zou een klacht in kunnen dienen via de website, zodat de klachtenafdeling dit samen met je kan bekijken. Dat is de beste optie denk ik.


Reageer