Skip to main content

Ik heb sinds gisteren kpn glasvezel. we hebben wel wifi via  modem maar geen internet via de kabel. Ik heb een netwerkkabel direct in het modem en in de computer gedaan. 

Dat is wel bijzonder @Roland72 . Heb je het modem al gereset?


Hi @Roland72, welkom hier. 

Heb je je modem ook eens een herstart gegeven? Zie je op de achtekant van de modem wel een lampje branden naast de ingang van de kabel? Heb je ook een andere poort geprobeerd op de modem en ook een andere kabel? 

 


Hoi allemaal. Ik heb het probleem zelf opgelost. Modem meerdere keren herstart, glasvezelkastje herstart maakte allemaal niets uit. Om 9 u nog internet via Ziggo om 10 u geen verbinding meer met KPN glasvezel. Kabel was alleen maar van de Ziggo modem overgeplaatst in KPN modem. Ik ben me gaan verdiepen in de netwerkinstellingen op de iMac. 
Ik kreeg wel keurig netjes een ip nr toegewezen van KPN modem. Lichtjes branden allemaal goed. KPN netwerk zit in de range 192.168.2….. toen viel mijn oog op de DNS instellingen die stond nog 192.168.0…… dit is de range van Ziggo. Deze verwijderd en het werkte meteen en razendsnel. Dus heb je problemen check ook even je DNS instellingen !

En trouwens er kan gewoon een AirPort Extreme netwerk achter je KPN modem aan. Ik lees hier namelijk veel problemen over, maar kan dus gewoon.  
 

 


Hi Roland, wat fijn om te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden. Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier, handig voor andere meelezers. 


Reageer