Skip to main content

Eerst een paar contact met de helpddesk over de mogelijkheid om het signaal te versterken op de 3de verdieping in het huis. Helpddesk geeft aan dat je hiervoor het signaal moet meten via de de KPN App en dat je bij een signaal dat onder de 20Mbit/s blijft (ook na verbeteringen) in aanmerking komt voor een gratis (bekabelde) versterker), de helpdesk mag je verder niet helpen! Nu al zeker 5 keer gestest met Wifi Manager via KPN App afgelopen week en het resutaat op de 3d verdieping blijft hangen tussen de 2 en 8 Mbit/s, je krijgt een melding dat het balen is  en of je al een Wifi versterker ontvangen hebt. Tot nu toe heb ik niets ontvangen en ook geen idee of er iets wordt gedaan met de meting, helpdesk bellen heeft geen zin want die verwijzen je weer naar de Wifi Manager - KPN App en dat je dat maar moet blijven proberen. Je zou het een serviceloop kunnen noemen waar je niet uitkomt, althans niet met het gewenste resultaat, maar ik noem het simpel van het kastje naar het muurtje gestuurd worden. 

 

De wifimanager is af en toe wat eigenwijs.  Op het moment dat je wifi onder de 20 is blijf je staan. Een paar minuten!! Als je dat 2x doet zou de uitkomst gratis experia wifi's of monteur moeten zijn. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


2x gedaan, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Verlies ook af en toe de verbinding en moet dan eerst weer naar beneden lopen, verbinding zoeken en opnieuw inloggen. Je moet ook iedere keer bij de meting het hele proces doorlopen inclusief het 10 min modem verbetertraject?


Daar gaat het dus mis! Stel je hebt op de 1ste verdieping 12mbit/s dan heb je op de 2de etage niets meer te zoeken natuurlijk.  


signaal 1st verdieping 25-30Mbits, heb nu sterker signaal nodig 2de verdieping vanwege thuiswerken 


Hoi @GLEP en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit aankaart. Jammer dat het doorlopen van de Wi-Fi Manager nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Het lastige met Wi-Fi is dat we op afstand niet kunnen zien hoe een Wi-Fi signaal bij iemand thuis werkt. Juist daarom is de Wi-Fi Manager ontwikkeld omdat deze tool op locatie de kwaliteit van de Wi-Fi wel in kaart kan brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren of een oplossing aandragen in de vorm van de KPN Experia Wi-Fi. Heb je de Wi-Fi Manager al eens op een ander apparaat doorlopen? En welke browser gebruik je? Het beste is om Google Chrome te gebruiken. Ik kijk graag ook eens met je mee; zou je daarom je forumprofiel voor me in kunnen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!


Goedemiddag @GLEP , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven! Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik dat natuurlijk graag :)


Hoi @GLEP ,omdat ik niks meer van je heb gehoord, ga ik dit topic sluiten. Hopelijk heb je toch iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld!


Reageer