Skip to main content

Al wekenlang heb ik steeds wegvallende wifi. Ik dacht eerst serieus dat het aan mijn telefoon lag..☺️ na wat zoeken kwam ik bij de kpn wifi checker uit. Die heeft ook een probleempje. Maar dat komt misschien om dat ik net geen wifi had op toevallig dat ene momentje.🥴 Het is in een half uurtje 3x misgegaan op deze manier. Iemand een ideetje?😐

 

Update: test getest 🥴.. komt iets verder, nl bij 'GA'..Stappen doorlopen, moet opnieuw omdat ik een melding kreeg dat ik te ver van het modem af zou staan. 25 cm. Te dichtbij wellicht. Test breekt af, gaat naar inlogscherm en ik moet inloggen. Dat doe ik en ik kom weer op mijn profiel uit . Joejoe. 😐

 


Dat ziet er niet goed uit @Ecaj . Welk type modem heb je?


Experiabox V10.


Gebruik je wifiversterkers?


Nee, die gebruik ik niet. Maar waarom die vraag?.Wifi hier heeft het jaren goed gedaan zonder. Zelden problemen, zeker geen dan weer wel, dan weer niet wifi, zoals nu al een tijdje


Heel veel mensen hebben tegenwoordig wifiversterkers.  Vandaar mijn vraag. Heeft u de herstel knop al gebruikt?


Ik zag je ook al in een ander topic @Ecaj, daar had ik net genoemd dat het nu weer moet werken. Er bleek iets mis te gaan met het oproepen van de speedtest vanuit de Wifi Manager. Dat is nu opgelost, het moet het weer doen nu dus 🙂


Heel veel mensen hebben tegenwoordig wifiversterkers.  Vandaar mijn vraag. Heeft u de herstel knop al gebruikt?

Zo ongeveer 8 keer 


Zouden jullie het nog eens kunnen proberen @Elise1302 en @Ecaj? We hadden hier een aantal topics over en naar aanleiding daarvan hebben we achter de schermen ook gekeken of er iets gevonden kon worden.

Bij het starten van de speedtest via de Wifi Manager bleek iets mis te gaan, wat jullie dus merkten. Dat is nu rechtgezet en het moet weer werken.

Kpn wilde eerst mijn modem aanzetten. Die stond gewoon aan dus. 🥴. ik krijg tijdens het testen meteen de melding dat ik te ver van het modem zit (nog steeds ca 25 cm). Dan moet ik op de plek gaan staan waar de ontvangst het slechtst is. Dan de melding dat ik niet op het Kpn-netwerk aangesloten ben. En dan: 'je hebt nog steeds géén wifi'. Eerst moet Kpn maar eens zorgen dat al die instructies ergens toe leiden. Dat is nu níét het geval. Ik vind het wel goed voor vandaag. Fijne avond 👍


Ik heb je laatste reactie in het andere topic naar hier verplaatst, @Ecaj. Het is net wat praktischer om dingen per persoon in een topic te houden. We zijn een paar dagen verder. Werkt het inmiddels wel, of nog steeds niet?


Ik heb je laatste reactie in het andere topic naar hier verplaatst, @Ecaj. Het is net wat praktischer om dingen per persoon in een topic te houden. We zijn een paar dagen verder. Werkt het inmiddels wel, of nog steeds niet?

Zo aan mijn late reactie te zien is het nog steeds bagger. Modem is via telefonisch contact met kpn 3x opgestart zonder resultaat. (automatisch). Toen heb ik gebeld, ik moest van de medewerker een speedtest doen, was download 31.1 mbps , upload 25,7 mbps. Ze heeft nog wat geprobeerd. Op een gegeven moment kon ze me niet meer horen. Dus nu ook problemen met mobiel bellen. Schiet lekker op zo. Alleen de TV werkt normaal


Jammer om te lezen dat het nog niet beter is! Hoe is het bekabeld? Als je bekabeld een speedtest doet, krijg je dan wel de snelheid die je zou moeten halen? 


Het waaiert je wisselt ook geregeld van vol naar halfvol naar een kruisje (niks dus)

 


Ik heb je lijn even doorgemeten en zie daar niets raars. De verbinding lijkt stabiel te zijn. Heb jij de V10 al eens een fabrieksreset gegeven? Dat kan door een puntig voorwerp in het knopje ‘reset’ te duwen. 


Ik heb je lijn even doorgemeten en zie daar niets raars. De verbinding lijkt stabiel te zijn. Heb jij de V10 al eens een fabrieksreset gegeven? Dat kan door een puntig voorwerp in het knopje ‘reset’ te duwen. 

Er ligt standaard een omgebogen paperclip klaar, dus ja , 😁 maar ik wil het nog wel een keertje doen, je weet maar nooit 


Ik heb je lijn even doorgemeten en zie daar niets raars. De verbinding lijkt stabiel te zijn. Heb jij de V10 al eens een fabrieksreset gegeven? Dat kan door een puntig voorwerp in het knopje ‘reset’ te duwen. 

Er ligt standaard een omgebogen paperclip klaar, dus ja , 😁 maar ik wil het nog wel een keertje doen, je weet maar nooit 

.!!.. Geprobeerd om 12.35u, resetten op die manier is níét meer mogelijk 🙄


Ik heb je lijn even doorgemeten en zie daar niets raars. De verbinding lijkt stabiel te zijn. Heb jij de V10 al eens een fabrieksreset gegeven? Dat kan door een puntig voorwerp in het knopje ‘reset’ te duwen. 

Er ligt standaard een omgebogen paperclip klaar, dus ja , 😁 maar ik wil het nog wel een keertje doen, je weet maar nooit 

.!!.. Geprobeerd om 12.35u, resetten op die manier is níét meer mogelijk 🙄

Gewoon gereset via knopje, geen effect


Gebruik je wifiversterkers?

Wat jouw bovenstaande opmerking betreft 'je weet het nou toch wel...? Kan best zijn dat dat alleen alleen onder die voorwaarden kan, maar er is een zeer groot verschil tussen probleemloos internet en praktisch geen of alleen héél slecht internet


Ik heb je lijn even doorgemeten en zie daar niets raars. De verbinding lijkt stabiel te zijn. Heb jij de V10 al eens een fabrieksreset gegeven? Dat kan door een puntig voorwerp in het knopje ‘reset’ te duwen. 

Ik heb je lijn even doorgemeten en zie daar niets raars. De verbinding lijkt stabiel te zijn. Heb jij de V10 al eens een fabrieksreset gegeven? Dat kan door een puntig voorwerp in het knopje ‘reset’ te duwen. 

Er ligt standaard een omgebogen paperclip klaar, dus ja , 😁.  Nu weer geprobeerd, helaas gaat het modem niet eens uit. Dit gaat de constant zo door. Het zal zeer waarschijnlijk het modem zijn met daarbij komende KPN problemen. 😟 Ik heb het er wel mee gehad nu. Helemaal zelfs.

 

 

 

 


Ik heb nogmaals naar je verbinding en aansluiting gekeken, @Ecaj, en dit ziet er prima uit. Geen onderbrekingen, er komt een mooie 111 Mbit binnen op jouw V10. Dus dat stuk is in orde. Dan kom ik toch weer uit op de situatie bij jou thuis.

 

Je begon het topic met de melding dat de wifi problemen sinds een paar weken spelen. Is er iets veranderd in of om je huis in die tijd? Heb je het modem verplaatst, bijvoorbeeld. Of heb je andere buren gekregen die wellicht met hun wifi de jouwe verstoren. 

Wat ook relevant is, is hoe en waarop je de problemen merkt. Als ik het topic zo teruglees gaat het vooral om je mobiele telefoon waar de wifi op wegvalt, toch? Merk je het ook op andere apparaten? 

Waar in huis staat de V10? 

En: de laatste keer dat je de Wifi Manager doorliep, wat kwam daar toen uit? Is het toen wel gelukt hem af te maken?


1. Er komen wel degelijk onderbrekingen voor, ik heb regelmatig een plaatje bijgevoegd. Ik neem aan dat je een 48-uurs meting hebt gedaan?

(Plaatje boven van wegvallen wifi enkele minuten geleden)

2. Er is niets veranderd in/om het huis. Geen nieuwe buren oid.  Het modem staat waar het al ruim 10 jaar staat. Nou ja, meerdere modems achter elkaar door de jaren heen.

3. Ik ben mobiel via 4G, niet via wifi, had ik dacht ik gemeld. In mijn slaapkamer is het wegvallen vwb de telefoon net zo erg als in de woonkamer, grenzen aan elkaar. Ik merk het wegvallen ook op andere apparaten, mijn pc, in de woonkamer, maar ik zit daar lang niet de hele dag 

4. De V10 staat in de kamer van mijn zoon, volgens de Telfort installatiemonteur was daar de beste ontvangst. Ik woon 4 hoog, gelijkvloers dus. De kamer van mijn zoon grenst aan de woonkamer, waar ik het meeste ben.

5. De wifi manager is meerdere keren blijven hangen. Ik ben na 3 dagen gestopt met meteen 


Ik heb nogmaals naar je verbinding en aansluiting gekeken, @Ecaj, en dit ziet er prima uit. Geen onderbrekingen, er komt een mooie 111 Mbit binnen op jouw V10. Dus dat stuk is in orde. Dan kom ik toch weer uit op de situatie bij jou thuis.

 

Je begon het topic met de melding dat de wifi problemen sinds een paar weken spelen. Is er iets veranderd in of om je huis in die tijd? Heb je het modem verplaatst, bijvoorbeeld. Of heb je andere buren gekregen die wellicht met hun wifi de jouwe verstoren. 

Wat ook relevant is, is hoe en waarop je de problemen merkt. Als ik het topic zo teruglees gaat het vooral om je mobiele telefoon waar de wifi op wegvalt, toch? Merk je het ook op andere apparaten? 

Waar in huis staat de V10? 

En: de laatste keer dat je de Wifi Manager doorliep, wat kwam daar toen uit? Is het toen wel gelukt hem af te maken?

​​​​​​28 april: ik heb al je vragen beantwoord. Ik snap jouw bewering dat ik wél een goede verbinding heb totaal niet. Heb je misschien op het verkeerde adres gemeten? Dat zou het eea verklaren want ik begrijp het niet meer. Ik kan geregeld iets niet afmaken omdat de verbinding uitvalt. Ik heb schermafbeeldingen van de instellingen waaruit duidelijk blijkt dat er op dat moment géén internet is hier al een paar keer geplaatst. Ik las op de KPN site dat het zomaar aan het modem kan liggen. Of er moet maar een monteur komen. Ik wil toch echt graag krijgen waarvoor ik betaal. Geen verwijt overigens.


Hallo @Ecaj , @Erik_ heeft de verbinding tussen KPN en jouw modem getest en daaruit blijkt dus dat je een stabiel signaal binnen krijgt.

Het plaatje dat jij laat zien gaat over een wifi-signaal, dat niet goed lijkt.

Haal je bekabeld, met 1 pc rechtstreeks op het modem aangesloten, wèl netjes je abo-snelheid? Zo ja, dan is de verbinding dus prima in orde.

Je kunt een monteur laten komen, als dan blijkt dat het aan het modem c.q. KPN ligt, kost de monteur je niets

 


Volgens mij betekent 'geen internet' toch echt 'geen internet' tenzij dat ook onder de abo-snelheid valt. Hoe exact wordt de meting gedaan, waarmee en hoe lang? Waarom komt er steeds iemand melden dat het alleen aan de wifi ligt? Onbegrijpelijk. Echt. Kijk eens hoe lang ik hier al mee bezug ben 


Het vervelende is dat wij dus geen onderbrekingen meten. Dat wil zeggen dat de Experia Box gewoon ‘online’ blijft. Vandaar de terechte vraag van JanD: merk je ook wegvallende verbindingen wanneer je een laptop/pc bekabeld aansluit op het modem? Op het moment dat je ‘geen internet’ ziet, kan je dan ook alle andere apparaten in huis niet meer verbinden met de wifi?