Skip to main content

Al wekenlang heb ik steeds wegvallende wifi. Ik dacht eerst serieus dat het aan mijn telefoon lag..☺️ na wat zoeken kwam ik bij de kpn wifi checker uit. Die heeft ook een probleempje. Maar dat komt misschien om dat ik net geen wifi had op toevallig dat ene momentje.🥴 Het is in een half uurtje 3x misgegaan op deze manier. Iemand een ideetje?😐

 

Het vervelende is dat wij dus geen onderbrekingen meten. Dat wil zeggen dat de Experia Box gewoon ‘online’ blijft. Vandaar de terechte vraag van JanD: merk je ook wegvallende verbindingen wanneer je een laptop/pc bekabeld aansluit op het modem? Op het moment dat je ‘geen internet’ ziet, kan je dan ook alle andere apparaten in huis niet meer verbinden met de wifi? 

Mijn pc is bekabeld. Laden duurt daar erg lang.,is niet aangesloten op wifi. Ik ben naar de sportschool geweest, ik had daar meteen wifi op m'n smartphone. Vanmiddag ergens op bezoek geweest, 2 km verderop, mobiele data werden direct gestart. Ik was verbaasd dat het werkte. Bij mijn moeder 30 km verderop ook altijd meteen wifi. Bellen is de laatste paar dagen goed gegaan. Er werd hier gevraagd of ik buitenshuis kan bellen, ik heb toen gezegd dat ik niet gezegd heb dat dat niet kan, maar de verbinding valt midden in een gesprek weg. Als ik dat buiten moet gaan testen moet ik staan wachten tot de verbinding wegvalt, bij wijze van. Beetje lastig .Mobiele data in de trein doen het ook niet (in geval de wifi in de trein niet werkt. Ook dat komt voor, helaas.

Ik heb dus alleen wifi op mijn smartphone. Althans, wanneer het werkt. Verder geen apparaten behalve de tv, die blijft af en toe hangen, dan wil ie niet voor- of achteruit en moet je, als je verder wilt kijken, eerst de tv ontvanger herstarten.

Het lijkt mij toch écht niet iets van hier bij mij te zijn. Vandaag een paar keer wéér geen internet, zoals bekend van één van m'n plaatjes 🥴. 

Ik had ook gemeld in één van mijn vorige antwoorden dat het modem niet uit wil als je hem met een pinnetje probeert te herstarten. Dat is dus niet gelukt, heb daar met vorige modems geen probleem mee gehad, maar die hadden wel weer wat anders waarom ze terug moesten 🥴


Het kan zijn dat het modem het signaal op de een of andere manier niet goed doorgeeft. Het modem zelf blijft zoals Marcia en Erik zeiden wel verbonden, maar jouw apparaten doen duidelijk iets anders.

Het resetten wilde ook niet van harte dus. Is dat nog steeds niet gelukt, of inmiddels wel? Je kunt het modem ook eerst opnieuw opstarten (door de stekker er uit te halen) en als die weer opgestart is de reset alsnog met de paperclip doen. Lukt die dan wel?


Ik heb een tweede smartphone kunnen bemachtigen. Bij beide telefoons exact dezelfde symptomen.  


Duidelijk. Heb je wat ik in mijn vorige bericht voorstelde al kunnen proberen? Hoe gaat het daarna?


Het kan zijn dat het modem het signaal op de een of andere manier niet goed doorgeeft. Het modem zelf blijft zoals Marcia en Erik zeiden wel verbonden, maar jouw apparaten doen duidelijk iets anders.

Het resetten wilde ook niet van harte dus. Is dat nog steeds niet gelukt, of inmiddels wel? Je kunt het modem ook eerst opnieuw opstarten (door de stekker er uit te halen) en als die weer opgestart is de reset alsnog met de paperclip doen. Lukt die dan wel?

Het resetten kan via de knop wel, dat heb ik dus gedaan, via het gaatje met de paperclip niet, daar reageert het modem níét op. Dat ligt aan het modem. Ik heb meerdere modems gehad waar ik een paperclip reset mee heb gedaan, deze wil gewoon écht niet. Het is nog steeds bagger, het maakt niet uit op welke plek in huis ik ben. Buiten kan ik normaal bellen, geen wegvallingen. PC is gewoon bekabeld maar dat had ik misschien al genoemd. Als nu de verbinding weg valt (ik krijg de melding 'geen internet') kan ik niets anders doen dan wachten of opnieuw verbinding maken dmv key invullen. En dan nóg duurt het lang. Volgens mij zijn de opties wel op nu, na zo lange tijd. Op de ene martphone wordt nog steeds bij storing op de andere telefoon exact hetzelfde weergegeven. Tot nu toe lijkt het hopeloos. Ik wordt gewoon afgestopt in het midden van een taak, DigiD bijvoorbeeld. Wél erg vervelend, helemáál omdat ik ervoor betaal 🥴 


De knop zorgt niet voor een reset, dat is een herstart. Met een reset met de paperclip wordt de modem volledig opnieuw ingesteld, en dat is wat mijn doel is. Lukt dat ook niet nadat je het modem herstart?

Vergeet niet dat ik niet zie wat jij ziet, ik weet alleen wat jij vertelt. Als je iets geprobeerd hebt maar niet noemt weet ik niet of je het gedaan hebt.


De knop zorgt niet voor een reset, dat is een herstart. Met een reset met de paperclip wordt de modem volledig opnieuw ingesteld, en dat is wat mijn doel is. Lukt dat ook niet nadat je het modem herstart?

Vergeet niet dat ik niet zie wat jij ziet, ik weet alleen wat jij vertelt. Als je iets geprobeerd hebt maar niet noemt weet ik niet of je het gedaan hebt.

Nogmaals, het modem reageert níét op het inbrengen van de paperclip, óók niet nadat ik het modem herstart.via de knop. Dat had ik dus al gedaan. (sorry, dat had idd herstart moeten zijn). Geen enkel positief resultaat. Ik ben hier nu geloof ik een maand mee bezig en mij wordt steeds verteld dat alles werkt, althans dat idee heb ik. Het werkt voor geen meter.


Het vervelende is dat wij dus geen onderbrekingen meten. Dat wil zeggen dat de Experia Box gewoon ‘online’ blijft. Vandaar de terechte vraag van JanD: merk je ook wegvallende verbindingen wanneer je een laptop/pc bekabeld aansluit op het modem? Op het moment dat je ‘geen internet’ ziet, kan je dan ook alle andere apparaten in huis niet meer verbinden met de wifi? 

Ik heb deze vraag hier beantwoord maar zie mijn antwoord niet meer... 🤔. Ik heb genoeg gedaan nu en ga op zoek naar een goede provider. 


Dank je voordat testen, dat lukte ook niet dus. Heel gek. Ik kan vanaf hier ook een reset proberen uit te voeren op jouw modem, maar ik wil dat niet zomaar doen waardoor jouw verbinding wegvalt. Kan ik dat ergens de komende dagen voor je proberen zodat we daarna kunnen kijken of het daarmee beter wordt?

Ik zou het jammer vinden als je ons besluit te verlaten. Wij kunnen alleen wat met dingen die jij ons vertelt, daarom zal je inderdaad wel dingen moeten doen om ons te helpen jou te helpen.


Dank je voordat testen, dat lukte ook niet dus. Heel gek. Ik kan vanaf hier ook een reset proberen uit te voeren op jouw modem, maar ik wil dat niet zomaar doen waardoor jouw verbinding wegvalt. Kan ik dat ergens de komende dagen voor je proberen zodat we daarna kunnen kijken of het daarmee beter wordt?

Ik zou het jammer vinden als je ons besluit te verlaten. Wij kunnen alleen wat met dingen die jij ons vertelt, daarom zal je inderdaad wel dingen moeten doen om ons te helpen jou te helpen.

Ben benieuwd wat ik nog níét verteld heb. Enig idee hoeveel vragen ik hier kreeg als antwoord op mijn vraag? Ik snap dat jullie willen helpen, maar een maand bezig zij met slechte wifi waarvoor ik betaal?? Het gaat niet om langzame wifi die ik kan upgraden, het gaat om zeer slecht functionerende wifi.

Ik ben afgelopen weekend maar mijn moeder geweest, andere stad: normaal functionerende wifi. In de trein, normaal werkende wifi. Wachtkamer huisarts, normaal werkende wifi. In de bus, normaal werkende Wifi. Mobiele data doen het niet. Nergens. Modem resetten op afstand heb ik via KPN telefoon een keer of 5 gedaan de afgelopen periode. Ik wil liever eerst hierop antwoord voordat ik weer allerlei dingen hier moet gaan uitproberen. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de hulp maar ik kan bijna geen enkel mailtje versturen zonder dat de wifi uitvalt.


Dank je voordat testen, dat lukte ook niet dus. Heel gek. Ik kan vanaf hier ook een reset proberen uit te voeren op jouw modem, maar ik wil dat niet zomaar doen waardoor jouw verbinding wegvalt. Kan ik dat ergens de komende dagen voor je proberen zodat we daarna kunnen kijken of het daarmee beter wordt?

Ik zou het jammer vinden als je ons besluit te verlaten. Wij kunnen alleen wat met dingen die jij ons vertelt, daarom zal je inderdaad wel dingen moeten doen om ons te helpen jou te helpen.

Ben benieuwd wat ik nog níét verteld heb. Enig idee hoeveel vragen ik hier kreeg als antwoord op mijn vraag? Ik snap dat jullie willen helpen, maar een maand bezig zij met slechte wifi waarvoor ik betaal?? Het gaat niet om langzame wifi die ik kan upgraden, het gaat om zeer slecht functionerende wifi.

Ik ben afgelopen weekend maar mijn moeder geweest, andere stad: normaal functionerende wifi. In de trein, normaal werkende wifi. Wachtkamer huisarts, normaal werkende wifi. In de bus, normaal werkende Wifi. Mobiele data doen het niet. Nergens. Modem resetten op afstand heb ik via KPN telefoon een keer of 5 gedaan de afgelopen periode. Ik wil liever eerst hierop antwoord voordat ik weer allerlei dingen hier moet gaan uitproberen. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de hulp maar ik kan bijna geen enkel mailtje versturen zonder dat de wifi uitvalt.

Vervolg: ik heb alles gedaan wat me verteld is. Ook een paar keer gereset via Kpn klantenservice. In het begin ook al. Ik neem aan dat dat hetzelfde is. Nog  steeds bagger wifi. Als ik mijn smartphone gebruik en wifi valt weer uit, moeten mobiele data het dan  overnemen? 


Dank je voordat testen, dat lukte ook niet dus. Heel gek. Ik kan vanaf hier ook een reset proberen uit te voeren op jouw modem, maar ik wil dat niet zomaar doen waardoor jouw verbinding wegvalt. Kan ik dat ergens de komende dagen voor je proberen zodat we daarna kunnen kijken of het daarmee beter wordt?

Ik zou het jammer vinden als je ons besluit te verlaten. Wij kunnen alleen wat met dingen die jij ons vertelt, daarom zal je inderdaad wel dingen moeten doen om ons te helpen jou te helpen.

Ben benieuwd wat ik nog níét verteld heb. Enig idee hoeveel vragen ik hier kreeg als antwoord op mijn vraag? Ik snap dat jullie willen helpen, maar een maand bezig zij met slechte wifi waarvoor ik betaal?? Het gaat niet om langzame wifi die ik kan upgraden, het gaat om zeer slecht functionerende wifi.

Ik ben afgelopen weekend maar mijn moeder geweest, andere stad: normaal functionerende wifi. In de trein, normaal werkende wifi. Wachtkamer huisarts, normaal werkende wifi. In de bus, normaal werkende Wifi. Mobiele data doen het niet. Nergens. Modem resetten op afstand heb ik via KPN telefoon een keer of 5 gedaan de afgelopen periode. Ik wil liever eerst hierop antwoord voordat ik weer allerlei dingen hier moet gaan uitproberen. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de hulp maar ik kan bijna geen enkel mailtje versturen zonder dat de wifi uitvalt.

Vervolg: ik heb alles gedaan wat me verteld is. Ook een paar keer gereset via Kpn klantenservice. In het begin ook al. Ik neem aan dat dat hetzelfde is. Nog  steeds bagger wifi. Als ik mijn smartphone gebruik en wifi valt weer uit, moeten mobiele data het dan  overnemen? 🥴

 


Het gekke is dat er nog steeds geen verbrekingen te zien zijn, dus het modem zelf blijft wel online. De verbinding daarna valt weg, zowel bekabeld en draadloos. Dat iemand anders een nieuw modem heeft gekregen en dat het daarmee is opgelost is natuurlijk geen enkele garantie dat het voor jou ook zal zijn, elke situatie is anders. Maar in dit geval wil ik het modem ook laten vervangen. Dat lijkt het centrale punt te zijn hierin, het vervangen daarvan zou verschil kunnen geven. Ik stuur je ook een privéberichten met details over de verzending.