Skip to main content

Beste 

 

 

Valt me een beetje tegen

Heb net een abbonemet  afgesloten op mijn nieuwe woning 

Alleen de glavezel is onvindbaar

Hebben 2 keer een kpn monteur  gehad 

1e zij we gaan een nieuwe aansluiting maken in de meterkast 

2e monteur die het zou moeten doen zegt nu we willen hem alleen in de woonkamer terugplaatsen daar heeft hij gezeten volgens de monteur

 

Nu willen wij hem niet in de woonkamer hebben maar in de meterkast 

Nu zegt kpn dan moet je een aanvraag doen voor het verplaatsen van de aansluiting op eigen korsten

Nu zitten we er over ja te denken om over te gaan naar delta fiber omdat die hem gratis in de meterkast zetten

Een lastige situatie.  Het lijkt er op dat de vorige bewoner de aansluiting heeft vernietigd. Dit is uiteraard niet toegestaan en de kosten voor herstel zijn dan ook voor de vorige bewoner. Maar die gaat dat natuurlijk niet doen dus zijn de kosten voor u. Wellicht dat kpn het zonder kosten wil herstellen maar verplaatsen moet via mijnaansluiting.nl worden geregeld. 


Steekt er niet ergens een oranje/vergeelde sprietje uit de grond op de openbare stoep bij jouw tuingrens of een sprietje in de buurt van de meterkast bij de gevel van je huis? @rickgeurts1 

Een nieuwere manier van voorbereiding is een aansluitpunt ondergronds bij de erfgrens en van daaruit kan met dan de glasvezel doortrekken naar een gewenst punt bij huis, ik meen dat zoiets een BOP heet.

 


KPN zal het herstellen op de originele plaats waar de glasvezel kabel naar binnen komt, wil je het echt op een andere plaats hebben moet je een aanvraag doen op: https://mijnaansluiting.nl
Betreft de kosten verwacht ik zolang het op de originele plek is dat KPN deze zal dragen omdat het door de vorige bewonen veroorzaakt is.


Hi @rickgeurts1,

Ik zie dat anderen je al uit hebben gelegd dat dit inderdaad een beetje een lastige situatie betreft. Wij hebben de aanleg van de glasvezelaansluiting voor onze rekening genomen en het aansluitpunt is en blijft ook ons eigendom. Als het aansluitpunt vervolgens doelbewust kapot wordt gemaakt (hem helemaal verwijderen valt daar ook onder) dan zijn de herstelkosten daarvan voor rekening van de ‘sloper’. Als dat een vorige bewoner geweest is, dan is dat voor jou uiteraard heel erg zuur, aangezien je dan zelf niet de veroorzaker bent van dit probleem. En in zo'n geval kan het best zijn dat de monteur die het aansluitpunt herstelt, rekening houdt met de situatie en besluit om geen of minder kosten in rekening te brengen. (dit is wel afhankelijk van de aard van het defect, als er laswerkzaamheden moeten plaatsvinden zal dat niet zo snel kosteloos gebeuren).

Je geeft aan dat je hem niet in de woonkamer ‘wil hebben', maar het was dus wel mogelijk om het punt daar te herstellen? Als dat het geval is, wil ik je toch wel aanraden om daar voor te gaan, zodat je in ieder geval zo snel mogelijk een werkende verbinding hebt!

Het verplaatsen van een al aangelegde aansluiting, is helemaal nooit kosteloos. Het aansluitpunt zal destijds op verzoek van de toenmalige eigenaar van je woning op de locatie zijn geplaatst waar hij nu aanwezig is. Dat de bewoner op een later moment besluit hem toch ergens anders te willen, betekent niet dat wij als provider op hoeven te draaien voor de kosten van die operatie. Dit is ook niet iets dat we vanuit KPN zelf in gang kunnen zetten. Voor het verplaatsen van een bestaand aansluitpunt kan je een aanvraag doen bij https://mijnaansluiting.nl zoals hierboven al aan is gegeven. Je krijgt dan een kostenopgave waar je eerst akkoord mee moet gaan voordat er iets aangepast gaat gaat worden. En vervolgens kan er ook nog best wat tijd overheen gaan voordat jouw aanvraag uitgevoerd kan worden. 

 


Duidelijke uitleg @Maja van KPN