Skip to main content

Beste,

 

Afgelopen week is KPN begonnen met aanleg van glasvezel in de gemeente Oss.

Zelf woon ik in Berghem, wat ook onder gemeente Oss valt.

Ik krijg echter niet gevonden of Berghem ook glasvezel van KPN gaat krijgen?

Vul ik mijn postcode in, is er niks bekend, pak ik de postcode van mijn schoonouders staat er inderdaad dat de plannen gemaakt worden.

Ik heb een koperlijn liggen van KPN en de glasvezel die binnenkomt is van Delta/Caiway.

 

De vorige ronde werd E-Fiber aangelegd in de gemeente Oss, maar niet in Berghem.

Worden we nu weer overgeslagen of gaat KPN Berghem deze keer wel meenemen?

 

Bedankt.


Gr.

Rens

Op kpnnetwerk.nl kan je de status checken van jouw adres. Vul daar je postcode en huisnummer. 


Vul ik mijn postcode in, is er niks bekend, pak ik de postcode van mijn schoonouders staat er inderdaad dat de plannen gemaakt worden.

 


Dan ben je voorlopig nog niet aan de beurt. Overigens als er plannen zijn duurt het nog zeker een jaar voor ze gaan graven. 


Als ik het nieuws moet geloven zijn ze hier in Oss toch al begonnen met de werkzaamheden:

https://dtvnieuws.nl/nieuws/artikel/kpn-start-met-aanleg-eigen-glasvezelnetwerk-in-oss


Hoi @Rensss 
Dat je de postcode enz op KPN invult dan kun je zien of ze al signaal over de glasvezel kunnen leveren.
Maar voor de aanleg van glasvezel moet je je postcode op https://www.kpnnetwerk.nl -zoals @Joep1965 ook al zegt- invullen dan weet je meer.
Dus klik de link aan en voer daar je postcode en huisnummer in.


Sorry, was inderdaad misschien niet helemaal duidelijk van mijn kant nu ik de startpost nog even zit te lezen.

 

Maar ik heb dus de postcodes ingevuld op de site van https://www.kpnnetwerk.nl om te kijken wat de plannen zijn.

Dan komt er dus naar voor dat bij mijn schoonouders er wel plannen zijn (Oss, gemeente Oss) maar bij ons dus niks (Berghem, gemeente Oss).


Info aanleg kpn glasvezel


Ja, dat is allemaal leuk en aardig maar daar heb ik toch niet zoveel aan?

Ik vraag of er iets bekend is over waarom er in gemeente Oss glasvezel aangelegd gaat worden, maar waarom niet in Berghem


 

Als niemand daar hier antwoord op kan geven is dat ook prima.

Ineens heb je een brief in de bus: er komt glasvezel in je buurt!

 

Zover zijn we dus nog niet eens gekomen dus tot zover het nut voor mij om het stuk te lezen


 

Zojuist ook maar een bericht gestuurd naar KPNNetwerk.

Kijken of ik daar een stap verder kom.


De status van kpnnetwerk is correct.  Dan staat jouw adres niet in de planning. 


Ook ik wacht met smart op een alternatief voor de Caiway glasvezel hier in Berghem. Bij E-fiber was de reden van niet aanleggen dat er al een kabel lag (waar dus enkel Caiway aanbod op heeft). Hoop dat KPN wel aansluit. De koperverbinding wordt er niet beter op. Was jaar geleden nog 18/2, nu nog 12/2.


Hi @Moon62. Ik hoop het met je mee. Wat betreft de snelheid op de koperverbinding, een derde is best veel verlies. Als je hierover nog geen contact met ons gehad hebt, bel dan 0800-0402. Laat voor de zekerheid de verbinding doormeten. Ik kan met de informatie in je bericht geen conclusies trekken of beloftes maken. Maar voor hetzelfde geld is er iets mogelijk om toch een stukj van de originele snelheid te herstellen. 


Hoi Bram. Ik weet dat de verbinding vanuit het oude deel van het dorp moet komen (ca 2-3 km), en dat er in onze wijk een verdeelkast staat, niet zover van mijn huis. Probleem komt denk ik voort uit het feit dat onze wijk in de afgelopen 20 jaar groter is geworden dan het oude deel, zonder dat er een eigen wijkkast neergezet is. Geruime tijd geleden is er al eens iets aan mijn verbinding (tussen oude en wijkkast) gewijzigd, toen ik enkele dagen zonder internet zat. Momenteel kan ik de verbinding niet missen, dus jullie bellen stel ik even uit. Maar hoop dat KPN zich niet ook verschuilt achter het feit dat er glasvezel van Caiway ligt, om zodoende geen aanleg te hoeven doen. Dat was met e-fiber het probleem. Die kabel loopt dwars door onze wijk, maar helaas geen aansluitmogelijkheid.

 


Reageer