Skip to main content
Beantwoord

Kun je een Extra Wifi 2.4 GHz netwerk versterken via een bekabeld extern acces point?

• July 17, 2026
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Voor het maken van een wifi-verbinding van een Involt Powerflex Eco thuisbatterij schijnt een Extra 2.4GHz Wifi-netwerk nodig te zijn. Het extra wifi-netwerk aanzetten op in de Experia Box is niet lastig en heb ik gedaan. Het probleem is nu dat het wifi-signaal vanaf de Experia Box naar de thuisbatterij te zwak is. Dicht bij de thuisbatterij heb ik een prima bekabeld access point beschikbaar (TP-Link Archer C50). Is er een mogelijkheid om het extra wifi-netwerk door te zetten naar dat access point? Hoe doe je dat?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Jvanboe dat kan gewoon, de TP-Link de SSID (wifinaam) laten zoeken van het Extra wifi en dan verbinden met het bijbehorende wachtwoord.

4 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 17, 2026

Beste ​@Jvanboe dat kan gewoon, de TP-Link de SSID (wifinaam) laten zoeken van het Extra wifi en dan verbinden met het bijbehorende wachtwoord.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2026

Bedank, ik ga dat proberen!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Jvanboe, wat JanD zegt klopt inderdaad. Als je dezelfde netwerkgegevens daarop instelt zal je daar zo mee kunnen verbinden. Als je daar komt met je mobiele telefoon zal je niet automatisch overschakelen naar die TP-Link zender, het werkt niet samen met de mesh van onze apparatuur. Voor de thuisbatterij zal dat niet uitmaken, want die zal niet zo vaak verplaatsen 🙂

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • July 20, 2026

Dat is procedure als je de/een WiFi repeater-extender functie gebruikt.
Bij bedraad AP mode configureer je deze (handmatig) met dezelfde SSID WiFi gegevens als van de Experia Box of andere router/apparaat welke je wilt doorsturen (“versterken”).

@Jvanboe 
Je kan waarschijnlijk ook de ook de gast/guest mode van de C50 gebruiken om nog een 2e SSID te configureren/door te geven.
Let daarbij dan wel op de gast client isolatie instellingen of deze aangepast moeten (kunnen?) worden.

Hoi ​@Jvanboe, wat JanD zegt klopt inderdaad. Als je dezelfde netwerkgegevens daarop instelt zal je daar zo mee kunnen verbinden. Als je daar komt met je mobiele telefoon zal je niet automatisch overschakelen naar die TP-Link zender, het werkt niet samen met de mesh van onze apparatuur. Voor de thuisbatterij zal dat niet uitmaken, want die zal niet zo vaak verplaatsen 🙂

Het gaat hier toch (nog) niet om een mesh configuratie?
Er is nu alleen sprake van een extra AP naast de Experia box lees ik.
Maar ook bij een Mesh configuratie moet een client ook gewoon automatisch kunnen overschakelen/roamen naar een extra AP als dat aan geschikte roaming eisen voldoet.
De clients weten zelf niets van Mesh, die zien alleen al dan niet geschikte WiFi (AP) punten om mee te verbinden.