Skip to main content

Ik ben Ziggo zo zat, waarom duurt het zo lang, glasvezel bestaat nu al jaren, dat had al overal kunnen liggen ondertussen.

https://www.providercheck.nl/kennisbank/bericht/vanaf-wanneer-krijg-ik-glasvezel 


www.kpnnetwerk.nl kan ook.

Vul hier je postcode in en check de de afneembare snelheid.

Het kan ook nog zijn dat een ander bedrijf glasvezel eerder dan kpn of waar kpn mee samenwerkt gaat aanleggen. 


Ik ben Ziggo zo zat, waarom duurt het zo lang, glasvezel bestaat nu al jaren, dat had al overal kunnen liggen ondertussen.

Er is natuurlijk een verschil tussen hoe lang iets bestaat en wanneer het kostentechnisch haalbaar wordt. Ja, glasvezel voor communicatie bestaat al sinds de jaren ‘80 maar het heeft enorm lang geduurd voor het interessant werd om in thuissituaties te gebruiken. Pas vanaf 2008 wordt er ook echt glasvezel aangelegd in woningen voor consumenten en sindsdien gaat het hard. Ja, het heeft een tijdje stilgelegen tussentijds maar sinds de uitrol-trein weer gestart is wordt er in een belachelijk hoog tempo glasvezel uitgerold. Kijkend naar hoe hard het hier in mijn stad gaat met de nieuwe gebieden, in minder dan 9 maanden is een heel stadsdeel over gegaan van DSL-internet naar glasvezel, vanaf de eerste schep in de grond tot de monteurs de overstappen hebben uitgevoerd.

 

De snelheid van de glasvezeluitrol gaat dus al enorm hard, het gaat nog wat versneld worden maar het zit nu toch echt al wel een beetje op zijn max. Het is ook niet even een jaartje werk, er moeten miljoenen huizen opnieuw aangesloten worden, er moeten centrales gebouwd worden, infrastructuur aangelegd. Daar gaan nou eenmaal een flink aantal jaren overheen.