Skip to main content

Ik heb de laatste tijd ook een zeer lage download snelheid en heb niks veranderd aan de bekabeling dus daar kan het niet aan liggen en ik heb er sinds de overgang van telfort dat er geregeld last van en merk dat door o.a. dat de geluid en beeld op de tv stotert of foutmeldingen krijg door het te lage internet snelheid en merk het ook als ik s'avonds laat op bed even tv opnames op de tablet wil kijken.

Mijn idee is dat kpn de boel afgeknepen heeft wat de internet snelheid betreft en had hier voor bij telfort daar geen last van gehad en nu heb ik een download snelheid van 7mbs en upload snelheid van 9mbs dus graag de boel weer opschroeven graag.

 

Bvd Reinier

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @Reinier007! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je bericht. 7/9mbs is inderdaad niet geweldig. Kun je eens een printscreen plaatsen van een speedtest? Een speedtest gelieve altijd via een bekabelde verbinding uitvoeren.
Welke snelheid haalde je voorheen en welke snelheid zit er in jouw abonnement? 


Beste @Reinier007,

Woon je in het buitengebied? Ik vind dat inderdaad erg laag, toen je bij Telfort zat welke snelheid-verbinding had je toen? Zou je hier eens kunnen kijken wat haalbaar is.


Hoi

 

Ik had bij telfort ruim in de 50 mbs en dat zou later in m'n abonnement verdubbeld worden maar daar had ik nooit naar gekeken ook omdat ik geen problemen had.

Met de desktop pc nu een printscreen maken is mij te ingewikkeld en is overigens ook niet waarop ik altijd de speedtest op uitgevoerd had dus is mijn referentie op de tablet m'n basis en snap wel je bedoeling ivm dat je op de vaste lijn een hogere snelheid behoort te hebben. 

 

Mvg Reinier 

 

Mvg Reinier 


@Reinier007 Bedankt voor je reactie. Als je voornamelijk een lage snelheid hebt of problemen ervaart over de wifi, omdat je dat bijv. alleen maar gebruikt, dan zou de WifiManager wellicht een oplossing kunnen bieden. Doorloop de Wifi Manager eens met de tablet. Ik ben benieuwd wat je voor resultaat krijgt.


Hoi Lisa en Dennis

 

Hoi Dennis Ik woon in Ijsselstein en heb via je link en heb daarin m'n postcode en huisnrt ingevuld en die geeft een koper verbinding met 107 mbs aan?.

Wat houd dat in Dennis?.

 

Hoi Lisa ik heb de wifi manager via je link gebruikt en alle stappen doorlopen en heb momenteel 26mbs download en had dat daarvoor ook met de speedtest gedaan en dat scheelde weinig vandaag maar het is duidelijk te laag.

Het probleem ligt niet aan de wifi signaal want die staat op het uiterste streep en zal daarom met een wifi versterker die via jullie wifi manager aanbevolen wordt niet iets in verbeteren en dat verklaart overigens ook niet het slechte kwaliteit van op het tv scherm dat via de vaste lijn verbonden is.

 

Deze problemen die geregeld voorkomen zowel overdag als in de nacht is ontstaan sinds dat jullie het van telfort overnamen en die zijn in mijn inziens duidelijk te verwijten door de lagere internet snelheid. 

Ik hoop bij deze dat het wat duidelijk is.

 

Mvg Reinier 

 

 


Hoi Dennis Ik woon in Ijsselstein en heb via je link en heb daarin m'n postcode en huisnrt ingevuld en die geeft een koper verbinding met 107 mbs aan?.

Wat houd dat in Dennis?.

@Reinier007 dat houdt in dat er tot 107 Mbit/s op jou adres mogelijk is. Maar als de lijn onstabiel wordt dan kan KPN het eventueel iets terugschroeven. Maar 7 Mbit/s down / 9 Mbit/s up is wel erg laag.


 

Mijn idee is dat kpn de boel afgeknepen heeft wat de internet snelheid betreft en had hier voor bij telfort daar geen last van gehad en nu heb ik een download snelheid van 7mbs en upload snelheid van 9mbs dus graag de boel weer opschroeven graag.

 

 

Dit komt enigszins overeen met mijn situatie:

 

 

 


Hoi Dennis 

 

Bedankt voor de info. 

Ja dat is inderdaad heel laag maar hoe kan ik zien of mijn lijn onstabiel is.

 

Hoi Hans

Ik heb geen idee.


 

Hoi Hans

Ik heb geen idee.

 

Hoi Reinier077,

Momenteel lees ik specifiek de berichten van ex-Telfort klanten (ik ben ook een ex-Telfort), waar de internetsnelheid opeens lager is geworden hoewel ik wel een verklaring heb gekregen. En ik heb zo'n vermoeden dat het de komende tijd er nog wel meer zullen worden. Telfort verhoogde juist de internetsnelheid bij bestaande klanten om problemen zoals met de TV te beperken, ik krijg de indruk dat KPN jou straks wel zal gaan adviseren om een duurder (sneller) abonnement af te nemen bij hun.  Niet mee akkoord gaan is mijn advies en eis de snelheid zoals je die bij Telfort had.


Hoi Hans   dat zou heel goed kunnen en ben het ook niet van plan om een dure abonnement te nemen en KPN hoort er voor te zorgen dat het goed werkt.

En ik heb nog niet eens een 4k scherm.

 

Grt Reinier


Dag @Reinier007. De overgang van Telfort naar KPN zou geen impact moeten hebben op de snelheid die je thuis haalt. Omdat ik nog geen goed beeld heb van de verbinding, kijk ik graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. :blush:


Hoi Lisa

Als je de oorzaak niet weet kan je ook niet zeggen dat het niet aan de overstap ligt en voor mij is dit problemen ontstaan sinds de overstap en door de lage internet snelheid heb ik vaak genoeg dat de tv begon te stotteren en foutmeldingen kreeg en dat ik geen tv op m'n tablet kon kijken s'avonds laat.

Ps ik heb de postcode plus huis nr in gevuld dat lijkt mij afdoende.

 

Mvg Reinier 


@Reinier007 Ik zeg niet dat het niet zo is. Ik zeg alleen dat het niet van invloed zou moeten zijn. Ik had er inderdaad wel even wat aan kunnen toevoegen. De migratie is in eerste instantie een administratie overstap geweest. Technisch is er toen niets gewijzigd. Er worden nu wel software-updates uitgerold voor de modems van Telfort klanten. Met de update worden de technische instellingen van Telfort modems gelijk getrokken met die van KPN. Voordat we de update uitrollen ontvang je een bericht van ons. 

Ik vind het prima hoor wat betreft de gegevens die je wilt invullen. Ik kan dan alleen met de handen op de rug meekijken omdat ik niet een dubbele verificatie kan doen. Overigens is er iets niet goed gegaan met het invullen van je gegevens, want je profiel is nog leeg. Kun je nogmaals je postcode en huisnummer invullen in je profiel?  Vergeet niet op ‘wijzigen’ te drukken. 

 


Hoi lisa

 

Ik kom hier later op terug incl de gegevens maar heb het momenteel druk.

 

Mvg ReinierÂ