Skip to main content

Sinds vanmorgen heb ik last van een niet werkend of erg traag internet.

Ik zou 100/30 moeten hebben. KPN zegt dat er geen storingen zijn en dat ze alleen wat instabiliteit zien. Het modem is al gereset, stroom eraf, bekabeld geprobeerd etc. KPN zegt binnen 1 a 2 dagen te bellen voor een vervolg. Maar zo kan ik niet thuiswerken. Iemand nog een idee? 

A.s. zaterdag komt er een monteur langs


Hallo @Olaf Braxhoofden tot die tijd zou je je mobiel als hotspot kunnen gebruiken en heb je voldoende internetsnelheid.

 


Hoi Jan, ondertussen ligt de verbinding er vaker uit dan dat die werkt (nu ook met rood lampje op de Experia). Ik gebruik nu inderdaad mijn telefoon als hotspot en donderdag/vrijdag ga ik wel fysiek naar kantoor.


De afspraak met de monteur is door KPN middels een SMS geannuleerd. De boodschap luidt:

Beste Klant,

De door u gemelde storing is onderdeel van een grotere verstoring. Wij kunnen dit daarom niet individueel voor u oplossen. Een eventuele monteursafspraak hebben wij geannuleerd. Wij doen onze uiterste best om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Zodra de storing is opgelost ontvangt u een afmeldingsbericht. Met vriendelijke groet, KPN

 

Ondertussen ligt het internet er steeds vaker helemaal uit en heb ik niets vernomen. Op de web site van KPN wordt voor mijn postcode ook geen storing gemeld. Iemand enig idee wat hier speelt?


De afspraak met de monteur is door KPN middels een SMS geannuleerd. De boodschap luidt:

Beste Klant,

De door u gemelde storing is onderdeel van een grotere verstoring. Wij kunnen dit daarom niet individueel voor u oplossen. Een eventuele monteursafspraak hebben wij geannuleerd. Wij doen onze uiterste best om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Zodra de storing is opgelost ontvangt u een afmeldingsbericht. Met vriendelijke groet, KPN

 

Ondertussen ligt het internet er steeds vaker helemaal uit en heb ik niets vernomen. Op de web site van KPN wordt voor mijn postcode ook geen storing gemeld. Iemand enig idee wat hier speelt?

 

Over welke woonplaats hebben we het hier? Postcode/huisnr hoef je niet te noemen, dat is net iets te persoonlijk.


Hoi Ward, de woonplaats is Hillegom. Echter, ik heb zojuist een SMS ontvangen dat het probleem is opgelost. Ik heb net getest en ik kom nu tot 90/28 goed genoeg :-)


Ik ben (als ICT-er) best wel benieuwd wat er speelde. Het probleem leek voornamelijk upstream voor te doen


Ik ben (als ICT-er) best wel benieuwd wat er speelde. Het probleem leek voornamelijk upstream voor te doen

De exacte reden zie ik ook niet en dat wordt ook niet vermeld. Wel zie ik staan dat het probleem in de DSLAM zat en dat na een reset hiervan het leek te zijn opgelost. Hetgeen jij nu bevestigt.