Skip to main content

Hallo,

Sinds begin het weekend is het internet (wifi en bekabelt) een stuk trager dan normaal. Ik woon in een buitengebied en maak dan ook gebruik van een 4G modem naast de telefoonlijn.

Normaal is de internetsnelheid al een beetje variable van 60 to 100 Mbit/s download en 20/40 Mbit/s upload. Momenteel is de snelheid zo laag als 18~ Mbit/s download en 1-2 Mbit/s upload. Dit lijkt erg op de snelheid van de telefoonlijn. Het lijkt me dan ook dat er mogelijk iets mis is met de 4G router aangezien het voor de snelheid niet uitmaakt of deze is aangesloten of niet.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

  • Modem en 4G modem aan/uit gezet, gereset en een factory reset gedaan.
  • Ethernet kabels vervangen.
  • 4G modem verplaats en direct aangesloten op de router.
  • Verschillende apparaten gebruikt om snelheid te testen

Niks heeft tot nu toe gewerkt en ik was dan ook benieuwd hoe ik nu het beste verder kan gaan.

 

Jonas

Deze link al bekeken https://forum.kpn.com/internet-9/storing-sneller-internet-buitengebied-600749.

Lijkt om hetzelfde probleem te gaan en is zou opgelost moeten zijn.

 


Als je vandaag voor 15:00 uur voor het laatst getest hebt, moet je de test nu even doen. Ik denk dat het opgelost is.


Bedankt voor de snelle reacties en de link naar de post. Ik heb opnieuw beide modems herstart, maar de snelheid is nog steeds laag zoals hierboven in de post benoemd.


Bedankt voor de snelle reacties en de link naar de post. Ik heb opnieuw beide modems herstart, maar de snelheid is nog steeds laag zoals hierboven in de post benoemd.

ik zou dat melden in dat topic


@JonasvR123, ik pak hem hier even verder op.  Mogelijk komt de slechte lijn door de reset. Dus is nu niet heel betrouwbaar. 
Nog even een dubbelcheck? De snelheid van het 4G modem is er nu ook nog niet weer bij? 


@Bart_Z nee na het opnieuw testen rond half 2 is de snelheid nog steeds laag


Wat raar. Ik ga even navraag doen bij mijn collega's. Eens kijken wat zij kunnen zien. Zodra ik reactie heb, laat ik van mij horen. 


Sinds vanavond ~6 lijkt het weer normaal. Alleen de upload is nog een beetje inconsistent.

Erg bedankt @Hansie-NL, @Ernst-Jan, @MR_CHIP en @Bart_Z voor de hulp


Er zijn nog wat meldingen gekomen. Ik heb je weer in het storingstopic meegenomen. Zullen daar verder updates delen.Â