Skip to main content

goedendag heb een internet snelheid gekozen van 1Gb/s had 200 mb maar krijg maar 500mb 1 keer iets meer dan 700 Mb, bel met klanten service en die zegt doodleuk ja dat klopt we hoeven geen 1Gb te leveren als het maar meer is dan de 200 die je had ,dus jullie verkopen een produkt en leveren die dan niet en dat is goed volgens jullie klanten service ,heb om 13.00 uur gebeld op 31/10/2023 mag hopen dat hij mij verkeerd heeft voor gelicht ,want dit kan toch niet waar zijn lijkt mij .

 

MvG marchel

Herkenbaar. Hier ook slechts 600mb bij een 1GB verbinding. Nu terug naar 200 en die wordt wel gehaald. Woon vrij dicht bij de centrale


Hi @marchel1! Hoe meet je deze snelheid? Wanneer je 1Gb/s afneemt kan het zijn dat je een klein beetje verlies van snelheid hebt. Maar dan hebben we het over 50Mbit/s. De helft van de snelheid kan niet de bedoeling zijn.

Vandaar de vraag hoe je de snelheid meet. Is dit direct op het modem aangesloten? Via de wifi of met een LAN kabel? Op welk apparaat meet je?

Kijk ook of het helpt een reset van je modem te doen. Of het FTU 2 minuten stroomloos te maken. Ik hoor het graag van je. 


goedendag

mijn pc is bekabeld en staat er maar 2 meter vanaf, glas vezel kastje van de stroom af geweest modem ook upload is 900 download 500 ,moest kabels vervangen cat 5 moest cat 6 zijn ,al word cat 5 meegeleverd door kpn bij de kpn+ ,maar als de upload wel 900 is ligt het niet aan de kabels lijkt mij , moet ook zeggen dat als ik de speedtest app gebruik ook wel eens 900/900 heb zelfde test in de browser 500/900 elke browser


Heb je misschien nog een andere pc of laptop waar je mee kan testen? 


goedendag

mijn pc is bekabeld en staat er maar 2 meter vanaf, glas vezel kastje van de stroom af geweest modem ook upload is 900 download 500 ,moest kabels vervangen cat 5 moest cat 6 zijn ,al word cat 5 meegeleverd door kpn bij de kpn+ ,maar als de upload wel 900 is ligt het niet aan de kabels lijkt mij , moet ook zeggen dat als ik de speedtest app gebruik ook wel eens 900/900 heb zelfde test in de browser 500/900 elke browser

Als je in de speedtest app weleens 900/900 haalt, dan weet je dus dat KPN voldoende snelheid levert. De rest ligt dat aan je infrastructuur in huis: gebruikte netwerkkabels, switches en netwerkinterfaces in je computer. Ook de snelheid/leeftijd van je computer maken hierbij uit.


goedendag

mijn pc is bekabeld en staat er maar 2 meter vanaf, glas vezel kastje van de stroom af geweest modem ook upload is 900 download 500 ,moest kabels vervangen cat 5 moest cat 6 zijn ,al word cat 5 meegeleverd door kpn bij de kpn+ ,maar als de upload wel 900 is ligt het niet aan de kabels lijkt mij , moet ook zeggen dat als ik de speedtest app gebruik ook wel eens 900/900 heb zelfde test in de browser 500/900 elke browser

Als je in de speedtest app weleens 900/900 haalt, dan weet je dus dat KPN voldoende snelheid levert. De rest ligt dat aan je infrastructuur in huis: gebruikte netwerkkabels, switches en netwerkinterfaces in je computer. Ook de snelheid/leeftijd van je computer maken hierbij uit.

ik weet niet of ze constant die snelheid leveren ,weet wel dat de upload constant 900 + is en dat gaat over dezelfde kabels en pc ,dus als ik dus veel download snelheid mis kan het dus nog steeds zijn dat het niet altijd met 900mb naar mij toegezonden wordt