Skip to main content

Mijn internet ben nu een kleine maand bij kpn al mijn tweede box maar geen verandering betaal voor 1gb een nog geen 200 mb alles al via telefoon en monteur geprobeerd maar niks helpt gister weer gebeld en kreeg ik als antwoord dan kunnen we niks meer doen maar heb je dan geen recht op een monteur moest hem rechtstreeks op laptop aan sluiten maar gaat niet dus maar een adapter besteld maar ben 66 jaar dus snap het allemaal niet meer zo.

 

Hallo @JohnAnneke de Gigabit snelheid kun je alléén behalen op een bekabeld aangesloten PC of laptop, rechtstreeks aangesloten aan de modem en verder alle (draadloze) apparatuur uit.

Je schrijft dat je een laptop hebt zonder LAN-aansluiting, aardig modern dus.

Daarvoor voor bestaan interfaces USB<--->LAN zodat je wel een netwerkkabel aan kunt sluiten.

Kijk bij de USB-aansluiting of dat USB-A of, moderner, USB-C is.

Zie onderstaande voorbeelden:

Link USB-A en 2e van rechts USB-C
 
USB naarLAN

 

Zorg er wel voor dat de interface 1.000Mbit/s ondersteunt en niet de oude 100Mbit/s.

Succes


Ja heb een besteld en komt dinsdag maar haal nog geen 200 Mbps heet dat geloof ik en dit is mijn tweede modem binnen een maand monteur aan de telefoon dacht dat het daar aan lag ook glasvezel kabel er twee minuten uitgehaald harde reset het mocht niet baten zelfs met versterker supper WiFi 2.0


Ja heb een besteld en komt dinsdag maar haal nog geen 200 Mbps heet dat geloof ik en dit is mijn tweede modem binnen een maand monteur aan de telefoon dacht dat het daar aan lag ook glasvezel kabel er twee minuten uitgehaald harde reset het mocht niet baten zelfs met versterker supper WiFi 2.0

Nogmaals, @JohnAnneke draadloos ga je die snelheid ook nooit halen, zie mijn eerdere reactie binnen dit topic.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Zal ik doen maar waarom dat betalen als je het toch niet haalt. Maar toch bedankt voor je reactie o ja monteur zei dat ik maximaal 500 moest halen.


Zal ik doen maar waarom dat betalen als je het toch niet haalt. Maar toch bedankt voor je reactie o ja monteur zei dat ik maximaal 500 moest halen.

Wacht eerst even die interface af en test dan zoals ik voorstelde.

Je betaalt voor een bekabelde verbinding, niet voor een draadloze verbinding @JohnAnneke 


Het is ook bekabeld 


Er loopt een netwerk kabel naar de router heeft monteur zelf aangesloten 


Het is ook bekabeld 

Van de router naar wat ??? @JohnAnneke 


Glasvezel en tv router


Wat is de snelheid die aangegeven/gehaald wordt wanneer ingelogd is in het modem ?

Wanneer daar een snelheid staat van die 1 Gbit, dan is dat deel correct en zit het och echt in je wifi-netwerk.

Inderdaad benieuwd welke snelheid je straks hebt op de laptop wanneer je die netwerkinerface aan je laptop hebt zitten.

Donald


Kan het ook aan de cat 5 kabel liggen die ze aan gelegd hebben van de glasvezel kastje naar de router las iets van cat 6 of zeven beter zou zijn voor de 1gb en hoger snelheid. Of is dit een domme vraag ze hebben de kabel via kruipruimte gelegd


Kan het ook aan de cat 5 kabel liggen die ze aan gelegd hebben van de glasvezel kastje naar de router las iets van cat 6 of zeven beter zou zijn voor de 1gb en hoger snelheid. 

Cat 5E zal dat waarschijnlijk zijn. En daar is niets mis mee. Die kan makkelijk 1000 mbit aan.


Ok Ja dat weet ik niet maar heb daar niet zoveel verstand van maar dacht vraag het even. Bedankt voor het antwoord.

 


Hallo zou even bericht doen als ik laptop rechtstreeks op de router zou aansluiten wat de snelheid heid dan aangeeft ruim achthonderd gb of hoe dat ook mag heten en upload eigenlijk ook. Maar dan nog geen tweehonderd Mbps hebben met wifi vind ik wel laag of is dat niet erg heb ook een wifi er sterker van Ziggo 

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Hoi @JohnAnneke, we hebben je topics samengevoegd zodat het overzichtelijk blijft, en al je berichten bij elkaar te vinden zijn.

Als je snelheid lager uitvalt, kan dit een hele boel oorzaken hebben. Ik raad je aan om eerst dit artikel eens rustig door te nemen. Daar vind je een boel informatie én tips om je snelheid te verbeteren:

 


Ik wil een Wifi manager aan zetten krijg gelijk dat het niet kan dat er een beste onderweg is maar heb niks besteld dus kan ik de test niet doen.

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Heb het via data kabel op de laptop gedaan en valt hij hoger uit dan is het bijna 1000 bpms heet het geloof ik maar wifi zelf komt niet hoger dan 200 bpms en zit nog wifi versterker bij van kpn de super wifi wil ik een test in de wifi manager doen zegt hij er is een pakketje onderweg en kan ik niks meer doen maar heb niks besteld. Alvast bedankt.


Bekabeld behaal je dus een goede snelheid @JohnAnneke , dat is mooi, dan ik het voor KPN klaar.

Als je via wifi ook een betere snelheid wilt, 1 Gigabit zul je nooit halen draadloos, is het verstandig de KPN-wifipunten bekabeld aan de modem/router aan te sluiten.

Want als je de wifipunten draadloos aansluit, krijg je 2x verlies, 1x van modem naar wifipunt en1 x van wifipunt naar draadloos apparaat.

 


Ik dus het beste is er nog een bij te nemen. Die man die ons kpn aan bood zei dat ik ze niet nodig zou hebben.maar dank je voor je reactie 


Ik dus het beste is er nog een bij te nemen. Die man die ons kpn aan bood zei dat ik ze niet nodig zou hebben.maar dank je voor je reactie 

Misschien heb je aan de wifi van de modem/router voldoende, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen.

Dan kun je het beste een beroep doen op de wifimanager die advies geeft, zie onderstaande link @JohnAnneke :

en 

Succes.


Heb ik geprobeerd maar krijg melding dat er een bestelling onderweg is maar heb niks besteld.


Heb ik geprobeerd maar krijg melding dat er een bestelling onderweg is maar heb niks besteld.

Misschien even de cookies in de browser verwijderen en opnieuw proberen en/of een andere browser proberen @JohnAnneke 

Succes.

 


Reageer