Skip to main content

Ik ben aan het onderzoeken waarom de wifi zo traag is in huis. Op de begane grond staat het modem. We hebben een 1000mb abonnement.

Naast het modem is de wifi download 150-250mbps. 

Op de eerste verdieping staat een super wifi van Kpn, via een kabel verbonden met het modem. De wifi download naar deze super wifi is 250mbps.

Op de tweede verdieping (zonder extra versterking) is de download nog maar 30mbps. 

Bij bekabeld internet (op de laptop) halen we ongeveer 900mbps. Dus het modem kan wel hoge snelheid doorgeven.

 

Daarnaast is de tv bekabeld verbonden met het modem. Elke keer als de cv-ketel aanspringt, dipt het tv geluid.

 

Bij het afsluiten van het contract kregen we voor een actieprijs 1000mb, maar voor ons gebruik zou deze snelheid veel te hoog zijn.... wie houdt wie nu voor de gek?

 

Hoe kan het dat de wifi snelheid zo extreem laag is?? En hoe kan de tv dippen als de cv-ketel aanspringt? 

Het probleem met trage wifi speelt al sinds dag 1, over 2 maanden moeten we gaan nadenken over verlengen of overstappen.

Wie heeft tips (modem is al regelmatig opnieuw opgestart, wifi kanaal wordt automatisch ingesteld)? Dankjewel alvast voor een reactie.

Hi @Emwee en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 🙂

Wat de wifi betreft, dit signaal is erg storingsgevoelig omdat het door de lucht gaat dus er zal gauw snelheidsverlies zijn. We hebben een aantal tips voor het oplossen van trage en wegvallende wifi. Zou je die eens willen proberen? Ik ben benieuwd of je daarna verbetering merkt. 🙂

Wat de CV ketel betreft, die heb ik nog niet eerder gehoord. 😕 Normaal zou ik denken dat als je TV met een draadloze verbindingsset is aangesloten dat dit de oorzaak zou zijn, maar je zegt dat er een internetkabel rechtstreeks naar het modem gaat. 
Is de CV ketel ook in de meterkast en in de buurt van het modem? Heb je glasvezel en, zo ja, zit de stroom van je glasvezelpunt toevallig op hetzelfde stopcontact als die waar de CV ketel op aangesloten is? 
Of de stroom van je modem misschien? 

Ik hoor het graag!


Hallo Sanne,

 

excuses voor de late reactie.

Voor wat betreft het stroompunt van de CVketel: deze hangt 2 verdiepingen hoger dan het modem, dus ze zitten niet op dezelfde groep.

Ik focus me nu eerst op de wifisterkte naast het modem (ik houd de telefoon letterlijk op 10cm van het KPN modem): 180 mbps. Daarna de stappen in de wifimanager doorlopen t/m herstarten van het modem. Dit maakt niets uit in snelheid.

Op de eerste verdieping, naast het Superwifi punt blijft de snelheid ook constant op 240-260mbps. 

Er is nu niemand in huis, geen bekabelde apparatuur vraagt om internet. 

De wifi manager geeft aan dat deze laatste snelheid voldoende is voor normaal internetgebruik….. maar waarom bieden jullie dan een abonnement aan van 1000mb voor 'grootverbruikers'? Bekabeld hoor je mij niet klagen, maar dat de WIFI zo ver achter blijft, dat is onacceptabel.

Het is niet overal, zonder veel gedoe, bekabeling te trekken of bekabeld te internetten. In dat geval wil je dat de WIFI enigszins capabel is.

 

Voorheen zaten we bij Ziggo met een veel lagere snelheid, met enkel een router op de eerste verdieping was de wifi snelheid op de bovenste verdieping meer dan voldoende! echter om de een of andere reden werkte deze router niet samen met het KPN signaal. anders had ik deze er weer direct tussen gezet.

groetjes


Een draadloze verbindingset kan ook verbinding maken via de aarde. De aarde in u huis is natuurlijk niet verdeeld in groepen. 

Gooi die draadloze verbindingset eruit zou ik zeggen. Want als die stoort op uw tv, dan zal die ook storen op de rest van uw netwerk en zo ook op WiFi. 


Welk modem heeft u?

Heeft u witte of zwarte SuperWiFi’s? 

Ondersteund uw toestel/laptop WiFi 6?