Skip to main content

Sinds vandaag ben ik over gegaan van ziggo naar KPN, 1 van de redenen was dat Ziggo niet de 1gbit/s abbonement kon aanbieden. maar wel 750mbps. met de speedtest op de laptop ( via wifi) haalde ik daar met gemak 600 mbps mee.

nu dan de 1 Gbit/s aansluiting van KPN en daar haal ik met dezelfde laptop via Wifi maar net de 420 mbps mee, dit lijkt mij toch best wel laag voor een 1 Gbit/s aansluiting.

 

waar kan dit aan liggen?

 


Heb je als je met een bekabelde pc of laptop wel de juiste snelheid?


Heb je als je met een bekabelde pc of laptop wel de juiste snelheid?

bekabeld zit ik op 800mbps, dus netjes denk ik. ik denk dat ik dan mijn Mesh systeem dan moet resetten?


Je zou bekabeld ca 930/930 moeten halen.  Wifi is een heel ander verhaal.  Om dan de hoogste snelheid moet je echt een perfecte opstelling van de wifipunten hebben en uiteraard de juiste instellingen. 


Ik kom bekabeld (rechtstreeks ingeplugd op router van kpn) echt niet hoger dan 800 mbps, ik heb het mesh systeem net wel gereset en kom met de wifi nu op 650 mbps ongeveer. Wat zou ik nog kunnen doen om de snelheid wel te kunnen halen?


Heeft u uw eigen mesh systeem achter het KPN modem gehangen? WiFi uit op het KPN modem? 


Heeft u uw eigen mesh systeem achter het KPN modem gehangen? WiFi uit op het KPN modem? 

Ja ik heb de Tp link Deco x60 systeem achter het kpn modem hangen, dit systeem is bekabeld aangesloten op de modem en de wifi op de modem van kpn staat uit


Ha @pascal1977, welkom! Ik zie dat je hierboven al wat uitleg hebt gekregen over de wifisnelheid. Je kunt in ieder geval ons topic over oplossingen bij trage of wegvallende wifi eens doorlopen. Daarnaast zou je toch ook bekabeld meer moeten halen dan 800 Mbit/s. Als je één apparaat bekabeld aansluit op alleen het KPN modem met een kabel die voldoende snelheid door kan geven, haal je dan wel rond de 1 Gbit/s?

 


Hoi Marcia,

ik haal echt niet meer dan 800 mbps, ik heb dan de modem zo dicht mogelijk bij de glasvezel aansluiting zitten en ik had op dat moment alleen maar de laptop bedraad aangesloten. Wifi schommelt tussen de 250 en 500 mbps. Met deze snelheid had ik beter bij ziggo kunnen blijven. Ik ben. U op vakantie en ik kijk even naar je link als ik thuis ben.

thnx


Helemaal goed, fijne vakantie verder! Mocht je daarna nog hulp van de community willen, laat het gerust weten! Mocht het bekabeld inderdaad ook niet beter worden, kan je misschien eens bellen met 0800-0402, zodat mijn collega's je lijn door kunnen meten en, indien nodig, verdere actie uitzetten. 


Reageer