Skip to main content
Beantwoord

Lagere internetsnelheid dan beloofd, snelheid blijft steken op 130 tot 150 Mbps

• May 10, 2026
  • 5 reacties
  • 30 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ook ik krijg niet de beloofde snelheid, maar juist minder. Na het bericht dat het inging eerst wel verhoogd. Na een dag bleek dit tijdelijk te zijn. Steeds als ik meet maar 130 tot 150 Geen 350 of meer

Na alles opnieuw een aantal keren te hebben opgestart en het mesh systeem met rust te laten meet ik af en toe een iets hogere snelheid maar niet de 200 laat staan de beloofde 500 en acceptabele 400 Helaas. Dit deed me dan ook de overgang naar mobiel te annuleren.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@KlaasD. Welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat dit erg teleurstellend voor je is. Zeker als je eerst wel even een hogere snelheid zag en daarna weer terugvalt naar 130-150 Mbit/s. Dan voelt zo’n beloofde snelheidsverhoging natuurlijk niet als een verbetering. Goed dat je zelf al hebt getest met opnieuw opstarten. Dat zijn zeker de juiste eerste stappen. Je geeft aan dat je af en toe iets hogere snelheden ziet, maar nog steeds ver onder wat je mag verwachten. Dat moeten we verder uitzoeken.

Heb je onze Servicetool al eens gebruikt om dit te controleren en mogelijk te verhelpen? Die kan de verbinding doormeten en vaak direct storingen of afwijkingen opsporen.

5 reacties

JanD
Superuser
  • May 10, 2026

Beste ​@KlaasD heb je wel gemeten met 1 pc rechtstreeks bekabeld aan de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Draadloos meten heeft geen waarde.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 10, 2026

Zelf idd ook bekabeld gemeten  maar voor de beloofde snelheidsverhoging ook draadloos dezelfde snelheden gemeten  dus wel vreemd en net na het bericht wel draadloos boven de 400.  Dus daarna maar weer opstarten ect   Maar laat het zo maar  en vandaar ook geen mobiel van kpn   Ik wacht gewoon af wat het in de toekomst verbeterd ik was ook blij met de snelheid maar het kadootje is dus maar afwachten 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@KlaasD. Welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat dit erg teleurstellend voor je is. Zeker als je eerst wel even een hogere snelheid zag en daarna weer terugvalt naar 130-150 Mbit/s. Dan voelt zo’n beloofde snelheidsverhoging natuurlijk niet als een verbetering. Goed dat je zelf al hebt getest met opnieuw opstarten. Dat zijn zeker de juiste eerste stappen. Je geeft aan dat je af en toe iets hogere snelheden ziet, maar nog steeds ver onder wat je mag verwachten. Dat moeten we verder uitzoeken.

Heb je onze Servicetool al eens gebruikt om dit te controleren en mogelijk te verhelpen? Die kan de verbinding doormeten en vaak direct storingen of afwijkingen opsporen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 15, 2026

Goedendag

Hier een laatste update, na een grote storing in ons postcode gebied, afgelopen dinsdag, hierna alles nogmaals te hebben opgestart, en de WiFi punten apart te hebben opgestart lijkt de snelheid naar een acceptable snelheid van 300  te zijn. al met al is dit voor ons al acceptable.

En sluit dus deze opmerking / vraag.

Dank

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Goed om te horen dat het na de storing en het opnieuw opstarten van de apparatuur weer stabiel werkt en de snelheid rond de 300 Mbps uitkomt. Dank voor je terugkoppeling en fijn dat het voor jullie zo weer acceptabel is.