Skip to main content
Beantwoord

Lagere snelheid na overstap op Hussel

  • December 23, 2019
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Helaas is mijn ervaring anders en ik ben een IT expert.

Recentelijk ben ik overgestapt naar KPN Hussel en ik zie ik een duidelijk verschil. (per november)

Ik had een KPN comfort abb, waarbij ik 50mb download ter beschikking had. Op mijn adres is de haalbare snelheid 54mb. Downloads gingen altijd gedurende jaren al met +/- 5mb en dit was stabiel. Uiteraard alles hardwired aangesloten en 2 meter van de experiabox. De experiabox is onveranderd. (dit is eveneens een bewuste keuze van mijn zijde!)

Na de aanpassing was helaas de snelheid gedaald naar 28mb. Na contact te hebben gezocht met KPN is deze bijgesteld naar 43mb, maar niet 50mb. Dit na een remote herstart van het modem door KPN. De speedtest heb ik heel bewust voor de tijd en na de tijd uitgevoerd. Men gaf aan dat het verstandig zou zijn om na 1 week weer even een check te doen.

Nu ben ik twee weken verder en is de snelheid volgens de KPN speedtest 25mb download en 1,5mb upload. De snelheid is duidelijk niet optimaal, Netflix geeft geen optimale resolutie en downloads gaan met 2Mb in plaats van 5Mb.

Ik ben overigens al 20 jaar KPN klant en heb altijd goede ervaringen gehad, Mijns inziens is op dit moment KPN Hussel echter niet aan te raden. KPN is duidelijk bandbreedte aan het knijpen.

Morgen ga ik bellen en hoop ik dat men dit oplost.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Beste antwoord door Erik van KPN

Je hebt niet meer gereageerd, Laurens. Ik hoop dat je fijne kerstdagen hebt gehad :slight_smile:  Is het probleem inmiddels ook verholpen? Zo niet, reageer alsnog, dan kijk ik hier met je naar.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

peter-keetfm
Wijsgeer

it expert

vraag wat is de experiabox onveranderd een keuze welke heb je ?

misschien is je experiabox wel aan vervanging toe

 


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 24, 2019

Hey Laurens, welkom op het forum! Als jij voorheen 50 Mbit haalde, dan moet je dit met Hussel ook kunnen. Dus het is duidelijk dat hier naar gekeken moet worden. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier even laten weten als je dat gedaan hebt? Dan gaan we er mee aan de slag.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 30, 2019

Je hebt niet meer gereageerd, Laurens. Ik hoop dat je fijne kerstdagen hebt gehad :slight_smile:  Is het probleem inmiddels ook verholpen? Zo niet, reageer alsnog, dan kijk ik hier met je naar.