Skip to main content
Antwoord

Lampje connection knippert continu op nieuw glasvezelaansluitpunt

• April 7, 2025
  • 4 reacties
  • 122 keer bekeken

Hoi,

Allereerst een kleine voorgeschiedenis. Het glasvezelaansluitpunt bevindt zich in de kelder, maar omdat daar lange tijd geen elektriciteitsvoorziening was, hebben we meermaals de afspraak met de monteur, die KPN langs wilde sturen om e.e.a. aan te sluiten (volgens mij hadden we nog niet specifiek om overstap naar glasvezel gevraag, maar sois), via KPN laten verzetten. Dat is op enig moment opgehouden - volgens een bericht van KPN zou er 24 januari dit jaar een monteur langskomen, maar die hebben we nooit gezien terwijl we de hele dag thuis waren.

We hebben ook bericht gehad dat internet via glasvezel _zou_ moeten werken aangezien we nu internet via koper van KPN gebruiken (wat overigens prima werkt voor ons).

Ondertussen is er nieuwe elektra aangelegd en omdat we ook een glasvezel-overstappakket hadden gekregen hebben we dit onlangs geprobeerd zelf aan de praat te krijgen omdat het volgens de handleiding eenvoudig zou moeten zijn. Het is helaas niet gelukt. Het lampje connection blijft groen knipperen op het aansluitpunt (en powerlampje brandt continu). Aansluiten van het modem veranderd daar verder niets aan.

Hoe nu verder? Wat raden jullie aan?

Beste antwoord door Breigje

We hebben ondertussen gesproken met een medewerker van KPN (middels een terugbelafspraak, dank daarvoor!). Er blijkt technisch nog iets niet geactiveerd te zijn (ik gok de overgang naar glasvezel zoals je noemt) en dat gaat als het goed is morgen (16 april) gebeuren. Zonder tegenbericht ga ik er van uit dat het dan gaat werken.

Wat wel bijzonder is, is dat we bericht hebben gekregen dat er nieuwe apparatuur onderweg is, terwijl we dat al in bezit hebben. Mocht het dubbel zijn, sturen we het natuurlijk weer (onuitgepakt) terug.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 9, 2025

Hi ​@Breigje, welkom bij onze community. 

De vraag is of de overgang naar glasvezel in gang is gezet, vanaf je huidige DSL-aansluiting. Heb je hier een bericht over gehad? Want anders verklaart het dat het niet werkt. Mijn advies: neem contact met ons op. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • April 15, 2025

We hebben ondertussen gesproken met een medewerker van KPN (middels een terugbelafspraak, dank daarvoor!). Er blijkt technisch nog iets niet geactiveerd te zijn (ik gok de overgang naar glasvezel zoals je noemt) en dat gaat als het goed is morgen (16 april) gebeuren. Zonder tegenbericht ga ik er van uit dat het dan gaat werken.

Wat wel bijzonder is, is dat we bericht hebben gekregen dat er nieuwe apparatuur onderweg is, terwijl we dat al in bezit hebben. Mocht het dubbel zijn, sturen we het natuurlijk weer (onuitgepakt) terug.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 17, 2025

Fijn om te lezen dat het alsnog in gang is gezet. Ik heb geen tegenbericht gezien hier, maar ben toch benieuwd of alles nu is gelukt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 3, 2025

Hoi Alex,

Alles is ondertussen in kannen en kruiken. We hebben nog wel een keer contact gehad, want hetgeen op 16 april zou gebeuren bleek niet afdoende. Daarop is een monteur op 24 april op bezoek geweest om e.e.a. te testen en het leek niet aan de aansluiting te liggen. Hij heeft daarom gesproken met de interne dienst (?) van KPN en een intern ticket aan laten maken om alsnog iets te activeren. Dat is automagisch ergens diezelfde ochtend gebeurd, aangezien einde van de ochtend het eerder knipperende lampje niet meer knipperde. In de avond opnieuw gepoogd om het modem om te zetten van koper naar glas en dat ging helemaal soepel!

Mijn volgende uitdaging is om het modem er tussenuit te halen en alles via m'n Ubiquiti Gateway te laten lopen. Maar dat is een ander verhaal.

Dank voor de hulp!