Skip to main content
Vraag

Lampje ethernet op glasvezelkastje knippert oranje

• September 15, 2025
  • 13 reacties
  • 239 keer bekeken

Op het glasvezelkastje (waarschijnlijk type TY01) geven POWER en GLAS een groen licht en geeft ETHERNET een oranje knipperlicht.

Ondanks alle resets e.d. valt regelmatig de wifi weg. Heeft het een met het ander te maken?

Mij lijkt een  oranje knipperlicht iig niet goed…..

13 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • September 15, 2025

Als het ethernet lampje oranje is betekent dit dat de verbinding tussen glasvezelkastje en router maximaal 100Mb is. 

Als je abonnement 100 Mb is dan kan het zijn dat dit vanuit het KPN netwerk zo is ingesteld. 

Maar het kan ook betekenen dat de kabel tussen glasvezelkastje en router defect is.

Ik zou beginnen met het vervangen van deze kabel.

Dat je wifi weg valt kan ook andere oorzaken hebben. Valt alleen de wifi uit of ook bekabelde aangesloten apparaten (zoals bv TV)?

Valt de wifi weg op al je apparaten of op 1? Overal in huis of specifieke plekken?

Leen59
Wijsgeer
  • September 15, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2025

Ik heb contact gehad met de KPN helpdesk. 

Deze zag dat het wifi-signaal regelmatig wegviel en dacht dat het modem aan het eind van zijn latijn was.

Ik krijg een nieuw modem opgestuurd.

De kabelverbinding tussen glasvezelkastje en modem had ik ook al eens vervangen, zonder resultaat.

Tv en vast aangesloten PC vertoonden overigens geen verbindingskuren.

Hopelijk levert een nieuw modem de oplossing.

Ik zal berichten als dit zo is. 

Bedankt Eagle en Leen voor het meedenken!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 18, 2025

Goedemorgen ​@willem50B welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denkt iedereen graag even mee. Heeft het vervangen van het modem het gewenste resultaat gegeven? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

Helaas nog geen modem mogen ontvangen…

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 19, 2025

Dat is natuurlijk niet handig. Al wel iets van een e-mail of sms dat er iets onderweg is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 20, 2025

maandag 15 september een noreply-mail van KPN gekregen met bericht dat ik op 16 september een sms zou krijgen als het modem bij PostNL-punt klaar zou staan. Tevens om mijn modem dan tegelijkertijd om te ruilen. 

Het is nu zaterdag 20 september…..en nog geen bericht gekregen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 25, 2025

Sorry Willem ik was even afwezig door omstandigheden. Al wat meer duidelijkheid over status van het modem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2025

Het schiet bepaald niet op.

2 dagen geleden contact gezocht met KPN. Behandelaar zag dat er n modem verstuurd zou worden, maar kwam ook niet verder. Dus zou er een nieuw modem verstuurd gaan worden met track and trace.

Tot nu toe nog geen t a t gehad. Dus is er ook nog niks verzonden...zucht

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2025

Zo juist weer (3e keer) aan de KPN-lijn gehangen. Na 32 min en 25 sec (!!) was de uitkomst:

1.Dat men niet wist waar het modem gebleven was, 

2.Dat men een volgende verzending ging proberen

3.Dat deze nieuwe  verzending geblokkeerd werd, omdat de vorige niet afgehandeld was.

Wordt ongetwijfeld vervolgd….

En bij het PostNL- punt kennen ze mij ondertussen….

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • September 25, 2025

Het vreemde is dat bij mij ook het ornaje ledje knippert. Doe ik de speedtest via de laptop krijg een snelheid van 500MBps (Wifi) en via de vaste PC een snelheid van 900MBps. Of mijn glasvezel is erg modern of de informatie hierbij is verouderd

• September 25, 2025

Het vreemde is dat bij mij ook het ornaje ledje knippert. Doe ik de speedtest via de laptop krijg een snelheid van 500MBps (Wifi) en via de vaste PC een snelheid van 900MBps. Of mijn glasvezel is erg modern of de informatie hierbij is verouderd

De kleuren van die lampjes kunnen bij elk apparaat anders zijn. Ik weet niet waar Leen dit plaatje vandaan heeft. Het is niet handig dat er niets bij staat.

Leen59
Wijsgeer
  • September 25, 2025