Skip to main content

Mijn internet is uitgevallen, blijkt na herstarten van NT modem en Experiabox niet opgelost te zijn. Nadere inspectie levert op dat het middelste lampje "glas" niet meer brandt. 

Nu worden er in mijn wijk nieuwe huizen gebouwd, kan het zijn dat er in de aansluiting in mijn wijk iets veranderd is? 

Bedankt voor het meedenken,

Paul.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Flaul,

Als het lampje glas uit staat betekend het dat je geen actieve verbinding meer hebt met de centrale. Als je geen mededeling hebt gehad van mogelijke uitval of werkzaamheden via kpn.com/storingen, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je gegevens en seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan kunnen de moderators hier even meekijken.


Heb ik direct gedaan. Heb de storing voor mijn adres gecheckt en geeft aan dat er geen storingen bekend zijn.


Heb ik direct gedaan. Heb de storing voor mijn adres gecheckt en geeft aan dat er geen storingen bekend zijn.

Bedankt, ik heb je topic even onder de aandacht gebracht.


Hallo @Flaul Dat klinkt niet best en er lijkt inderdaad iets niet in orde. Voor de volledigheid. Het lampje ‘glas’ op de NT brandt niet. Welke lampjes branden met welke kleur op je Experia Box? 


Power is groen, wireless knippert groen, internet is rood, eco staat uit en services is rood. 

 

Op de NT zijn power en ethernet groen. Het glas lampje is uit.


Ik heb het voor je nagekeken en het lijkt mij verstandig om een monteur hier naar te laten kijken. Wij hebben de mogelijkheid om een afspraak in te plannen. Zou je willen aangeven welke dag/dagdeel jou het beste uitkomst? Je kan hiervoor natuurlijk ook met onze klantenservice bellen, dan kan mijn collega gelijk aangeven welke tijden er nog beschikbaar zijn en een afspraak voor jou inplannen. Laat je mij weten waar jou voorkeur naar uit gaat?


Met de klantenservice bellen wil ik wel, maar daar krijg ik niemand aan de lijn. Ik ben de hele dag thuis, dus vanmiddag, vanavond, morgen de hele dag kan allemaal. Zaterdag heeft niet de voorkeur, dan ben ik niet thuis.

Edit: als je een telefoon nummer kunt delen om direct een afspraak te maken, dan hoor ik het graag. Ik vind het ook prima om door de monteur gebeld te worden (zal mijn telefoonnummer in mijn profiel zetten)


Ik heb zojuist een afspraak ingepland. Morgen (16-10) komt er tussen 12:00 en 14:00 uur een monteur bij jou langs. Laat je ons weten hoe het afloopt?

Daarnaast heb in gratis extra GB's toegevoegd aan het mobiele nummer dat eindigt op het nummer 82. Op deze manier kan je vanavond toch gebruik maken van internet. :blush:

Ervaar jij als lezer dit issue kun je hierover terecht bij het stappenplan op kpn.com/storing, als je er daar niet uit komt kun je hierover 24x7 per dag terecht bij onze collega's op 0800-0402


De monteur is vandaag langs gekomen en kwam tot de bevinding dat de kabel in de 'pop' kast in onze wijk stuk was. Hij heeft in die kast het kabeltje vervangen en toen hij terug kwam en de stroom weer aansloot ging het 'glas' lampje direct weer aan. Internet deed het na een paar minuten ook weer.

Zijn verklaring is dat de glasvezel patchkabels intern kunnen breken als zij een te grote bocht maken in de 'pop' kast. Met honderden kabels in zo'n kast kunnen er wel eens onbedoelde knikken in de kabels komen.

Het is opgelost en we zijn blij dat we weer online zijn!


Internet is uitgevallen. Lampje “glas” brandt niet. Opnieuw opstarten help niet 

Ps ook geen tv 

 

 


Internet is uitgevallen. Lampje “glas” brandt niet. Opnieuw opstarten help niet 

Ps ook geen tv 

 

 

Hallo @Willem1950 Zie mijn reactie in je eigen topic.


Bij mij brand sinds vanmiddag 1730 ook lampje glas niet meer. Uit en aan zetten van NT kastje en Router helpt niet.

 

Wat nu?


Bij mij brand sinds vanmiddag 1730 ook lampje glas niet meer. Uit en aan zetten van NT kastje en Router helpt niet.

 

Wat nu?

Hallo @Patricksan , dat betekent dies dat je geen (inter)netdiensren meer hebt, dus even bellen met 0800 0402 24/7 bereikbaar  voor storingen.

 


@Patricksan Geen glas betekent geen verbinding met de wijkkast/centrale. Heb je het glasvezelkastje uit en gelijk weer aan gedaan of echt minimaal 2 minuten stroomloos gehad ?


Nog niet 2 minuten (1 minuut)ik ga het eens proberen.

 


Ook snel uit/aan en 2 minuten geen effect. Lampje brand nog steeds niet. Nu maar door de klantenservice heen komen.

 

Kom steeds weer bij computer stem uit dat ze op afstand modem resetten en verbreken dan de verbinding :-(  Vraag me zo wie zo af hoe ze op afstand modem.kunnen resetten  als er geen glasvezelverbinding is.


@Patricksan Het advies van JanD opvolgen. 0800-0402 bellen en tijdens het menu al roepen : "Ik heb een storing !" dan word je doorverbonden met de storingsdienst. 


Inmiddels iemand gesproken. Die kreeg het ook niet aan de praat. Zegt dat het aan de modem ligt. Morgen dus nieuwe modem. Ben benieuwd..…

 


Ik heb hetzelfde probleem. 
het lampje “glas” brandt niet, “Power” en “ethernet” branden wel: constant groen.

ik heb gebeld met KPN en ze hebben een ticket aangemaakt. Hopelijk wordt er snel op gereageerd. Dit is namelijk wel een beetje onhandig met twee kinderen in een weekend!


Uiteindelijk monteur geweest en die heeft nieuw NT kastje gemonteerd en schakeling in centrale kast aangepast. Het werkt weer.