Skip to main content

LAN instellingen Experiabox toestellen buurvrouw

  • November 7, 2019
  • 19 reacties
  • 204 keer bekeken

Bij mij zie ik iets dergelijks: de ipad en iphone van de buurvrouw staan in het rijtje met LAN-instellingen. Deze buurvrouw is te goeder trouw en ik weet 100% zeker dat zij geen kabeltje heeft naar mijn Experiabox en zij heeft beslist geen weet van die verbinding.
Hoe kan het dat zij (iPhonevanYvonne en iPad-van-Yvonne) bij mij in beeld is?

Ik ben benieuwd naar uw reactie

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

wjb
Wijsgeer
  • November 7, 2019

Er staan wel meer interessante dingen in dat lijstje.

Zo zie ik twee keer IP adres 192.168.2.12 en het IP adres 255.255.255.255.

Beide zouden niet moeten kunnen.

Heb je toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2019

Die IP 192.168.2.12 (2x) zijn de apparaten waar ik op doelde. Dat zijn de iPad en de iPhone van de buurvrouw. Althans, ik weet dat die zo heten. Het zijn goede buren, dus daarom weet ik dat er geen ‘vals spel’ in het geding is.

Wat 255.255.255.255 is weet ik ook niet en wat de andere naamloze apparaten zouden kunnen zijn: geen idee, ook niet hoe ik daar achter zou kunnen komen.

Wat bedoel je met ‘draadloze’ verbindingsset? Er hangt wel een Airport Extreme in de kamer.


wjb
Wijsgeer
  • November 7, 2019

Wat bedoel je met ‘draadloze’ verbindingsset? Er hangt wel een Airport Extreme in de kamer.

Internet via het lichtnet.

 

Wat 255.255.255.255 is weet ik ook niet en wat de andere naamloze apparaten zouden kunnen zijn: geen idee, ook niet hoe ik daar achter zou kunnen komen.

Heb jij een Canon printer of een ander Canon apparaat op jouw netwerk aangesloten.

Het betreffende apparaat is immers een Canon.

Dat kan je a.d.h.v. het MAC adres vaststellen via deze site.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2019

Ik heb inderdaad een Canon printer aangesloten via wifi. Blijkt dat uit dat IP-adres?

 


wjb
Wijsgeer
  • November 7, 2019

Ik heb inderdaad een Canon printer aangesloten via wifi. Blijkt dat uit dat IP-adres?

Nee, dat blijkt, zoals aangegeven in mijn vorige bericht, uit het MAC adres.

De eerste drie octets (bytes) van een MAC adres geven de leverancier van het apparaat weer.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • November 7, 2019

Die Airport Extreme misschien ingesteld zonder wachtwoord...? Zodat iedereen daar zo maar verbinding mee kan maken zonder een wachtwoord in te voeren?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • November 7, 2019

Wat bedoel je met ‘draadloze’ verbindingsset? Er hangt wel een Airport Extreme in de kamer.

 

Deze dingen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2019

 

 

@Nick83: Nee, die dingen heb ik beslist niet en de Airport is met een wachtwoord beveiligd. Bovendien wijzig ik dat wachtwoord regelmatig.


wjb
Wijsgeer
  • November 7, 2019

Zet de Experia Box even uit en weer aan.

Komen die iPhone en iPad vroeg of kaat weer terug in de lijst?

Zo ja, heeft de buurvrouw ooit het wachtwoord van jullie wifi gekregen toen ze op bezoek was?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • November 7, 2019

Je wijzigd het wachtwoord van de Airport Extreme regelmatig? En dat houd dan dus in dat je dat nieuwe wachtwoord ook in je mobiel moet invoeren? Wijzig je het wifi wachtwoord van de Experiabox ook wel eens? Of staat die wifi uit?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2019

@wjb De buurvrouw heeft dat wachtwoord niet gekregen. Is ook niet nodig, want ze heeft zelf een wifi-netwerk en weet amper hoe ze daar mee moet omgaan.

 

Uit- en weer aangezet en nu ziet het lijstje er een stuk korter uit. Ook is het lijstje bij WIFI-instellingen nu leeg.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2019

@Nick83 Dat klopt, het wachtwoord in mijn mobiel moet dan ook aangepast worden, die gebruikt de Airport. Andere apparaten gebruiken of de Airport of de Experiabox. De Airportgebruikers moeten dan het nieuwe ww invoeren.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • November 7, 2019

Hou het de komende dagen maar in de gaten zou ik zeggen. Want gek is het wel.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2019

@wjb Nu is LapTop er weer bijgekomen. Die stond er direct na herstarten nog niet bij.

 


wjb
Wijsgeer
  • November 7, 2019

Die "laptop" is een Apple.

Is die van jezelf?

Kan je op.de Airport Extreme ook zien welke apparaten via wifi verbonden zijn?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2019

@wjb Misschien. Ik moet nu weg, maar morgen zal ik uitzoeken hoe ik kan inloggen op de Airport.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • November 8, 2019

... uitzoeken hoe ik kan inloggen op de Airport.

Dit klinkt heel raar. U zit eerder te vertellen dat u regelmatig het wifi wachtwoord wijzigt. Inloggen op de Airport zou dus routinewerk moeten zijn voor u. Waarom schrijft u dan nu "uitzoeken"? Of wijzigt u alleen het wifi wachtwoord in de Experiabox? 


Jiske_
Topper
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud Moderator
  • November 12, 2019

... uitzoeken hoe ik kan inloggen op de Airport.

Dit klinkt heel raar. U zit eerder te vertellen dat u regelmatig het wifi wachtwoord wijzigt. Inloggen op de Airport zou dus routinewerk moeten zijn voor u. Waarom schrijft u dan nu "uitzoeken"? Of wijzigt u alleen het wifi wachtwoord in de Experiabox? 

 

Ook hier ben ik heel benieuwd naar, hoe wijzig je regelmatig het Wifi wachtwoord? 


Jiske_
Topper
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud Moderator
  • November 15, 2019

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!