Skip to main content

Wij zitten al 8 maanden op de daadwerkelijke glasvezelaansluiting te wachten. KPN komt steeds met een ander verhaal, terwijl de glasvezel al tot in de woning aanwezig is. De laatste handeling moet nog gedaan worden, een verbinding maken in de wijkcentrale en een tweede kastje in de meterkast aanbrengen. Afspraken niet nakomen.Absoluut KPN onwaardig!

Hoi @Door KPN gefrustreerde klant, welkom hier. 

Je wacht al hele lange tijd op de glasvezelaansluiting. Ik kan mij voorstellen dat je deze graag wilt. Nu begrijp ik dat er nog een patch geplaatst moeten worden en jij moet nog een kastje in de meterkast erbij. Alleen wanneer gaat dit gebeuren. Ik wil graag eens meekijken. Ik heb echter wel het vermoeden dat er vanwege het hele corona gebeuren nog wel eens meer vertraging kan plaatsvinden helaas. In ieder geval, zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en de naam van de contractant. Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens meekijken hoe het er nu allemaal voor staat. 


Hallo Bart Z. van KPN, bedankt voor je reactie en fijn dat je wilt mee kijken.

Ik heb het Forumprofiel aangevuld. Dat er vertraging zal zijn i.vm. alle Corona maatregelen begrijp ik en daar is ook alle begrip voor.

Voor de gang van zaken voor de Corona beperkingen is zeer weinig begrip en deze is niet KPN waardig. Ik zie de mooiste spotjes van KPN voorbij komen, maar voor klanten die al ruim twintig jaar bij KPN zitten wordt niet veel ondernomen. Wij zouden als gezin graag van de nieuwste (geboden) mogelijkheden gebruik willen maken. Onze hele straat is inmiddels aangesloten op glasvezel en wij hebben nog steeds een noodpakket. In deze tijd zou een goede/snelle glasvezel verbinding zeer welkom zijn, ivm met het thuiswerken en op dit moment niet naar school gaande kinderen. KPN is nodig om aangesloten te worden op de glasvezel, KPN heeft de macht/monopolie, een vergelijkbaar alternatief is er niet.

BVD en VG, André 


Ik zie dat je een klantnummer een een postcode + huisnummer hebt gestuurd. Om welke aansluiting gaat het? En op welke naam staat deze? Kun je die toevoegen aan persoonlijke opmerkingen. Adres van klantnummer komt niet overeen met jouw postcode + huisnummer. 

Ik kan dus nou nog niet precies zeggen wat er schort. Maar met de juiste gegevens zoek ik graag uit hoe het zit met de oplevering van de glasvezel. Ik begrijp dat deze belangrijk is in deze tijd, helaas hebben we nu wel te maken met Corona. Wat dit soort situaties vaank niet gemakkelijker maakt, maar ik kijk graag mee wat ik hier in kan betekenen. Hoor graag van je. 


Hallo Bart Z. Van KPN,

 

Aanvulling gedaan, zo moet het lukken.

 

bvd VG André


Yes, ik heb het gevonden. Belangrijk is dat KPN Netwerk NL komt om de glasvezelaansluiting in de woning te plaatsen. Maar de aanleg wordt nog steeds weer uitgesteld? Heb je recent nog weer contact met ze gehad? In ieder geval zie ik dat onze afdeling levering het in de gaten houdt of ze bericht krijgen van KPN Netwerk NL. Zij zijn nog steeds aan zet.


Hallo Bart_z,

Ik heb regelmatig contact en ook nog recent nog. Ik heb ze ook al diverse keren verteld dat de glasvezel al tot in de woning aanwezig is, maar ze zijn zo ontzettend hardleers. KPN komt twee keer een afspraak (september en in oktober) niet om te komen installeren. Vervolgens komen ze met een verhaal dat er nog bouwstellingen staan en er niet gegraven kan worden, dan ligt het aan de bouwer die failliet is. Ook nog een verhaal dat ze niet voor één aansluiting komen als er elders vijf aansluitingen kunnen worden gerealiseerd. Heel de straat waar wij wonen heeft als lang een aansluiting op het glasvezelnet, dus de door KPN genoemde oorzaken zijn volgens mij gewoon onzin en totaal niet KPN waardig. KPN hoeft alleen maar een tweede kastje te plaatsen en een patch aan te brengen. Ik ken mensen die zelf bij KPN werken en die zeggen zelfs dat deze werkwijze van KPN echt belachelijk is.

vg André


Dat je baalt snap ik heel goed. Het is ook geen fijne situatie. Je brengt mij wel weer in twijfel, want je geeft aan dat de kabel al binnen ins en dat het tweede kastje geïnstalleerd moet worden. Kun je een foto plaatsen van hoe dat eruit ziet? Want ik heb het nu even niet goed voor ogen. Want als als alleen nog NT geplaatst hoeft te worden samen met de patch is KPN Netwerk niet meer nodig. Dat kan de installatiemonteur. Maar als de kabel nog niet op een kastje is geplaatst moet KPN Netwerk wel komen. En dat laatste is hoe het in de systemen staat. Dus graag een foto zodat ik mee kan kijken. 


Hallo Bart_Z,

Bedankt voor je reactie. Woensdag 1 april 2020 werd mijn zoon gebeld door KPN. Er werd hem gevraagd of de monteur van KPN aanstaande vrijdag 3 april 2020 langs mocht komen om de aansluiting te realiseren. Mijn zoon heeft direct ja gezegd en gezegd dat ze zeer welkom zijn. Wij hebben twee keer eerder z’n afspraak gehad met KPN. In september en in oktober 2019 en beide werden niet na gekomen. 

Het is nu 14:25 h en er is nog niemand van KPN geweest en ik heb er ook zeer weinig vertrouwen in dat er nog iemand van KPN langs komt, zoals beloofd (overigens wel een leuke 1 april grap).

Verder plaats ik hierbij de gevraagde foto van de situatie in de meterkast. Hierop is de oranje glasvezel en het witte KPN kastje te zien.

Wij laten ons door KPN verrassen!

vg André

 


Was je gebeld door KPN Netwerk NL? Want zij moeten namelijk nog langskomen zie ik om het glasvezelkastje aan te sluiten. Dit is alleen de kabel onder een leeg kapje. Wij wachten nu op melding van KPN Netwerk NL, de netwerkbeheerder  dat dit gedaan is. Dan kan de installatiemonteur van ons komen om de rest te installeren. Dus ik wil je vragen KPN Netwerk weer te bellen om een afspraak te maken. Zo zit de situatie nu helaas in elkaar. 


Eindelijk, na 8 a 9 maanden is het dan zover, we zijn aangesloten op het glasvezel net. Onbegrijpelijk dat dit zolang heeft moeten duren.

Inplaats van KPN compleet hadden wij al die tijd KPN incompleet (Digitenne en een soort hotspot).

Waardeloze service van KPN, een toerekenbare nalatigheid van KPN waarbij diverse afspraken niet werden nagekomen. Helaas hebben wij uiteindelijk kunnen doordringen in de merkwaardige en arrogante werkwijze van KPN.  De paarse krokodil is er niets bij. Voor deze service durft KPN ook nog een geldbedrag te rekenen en anders worden we afgesloten. KPN komt afspraken (al negen maanden) niet na. Dus onder protest betaald (wij willen aangesloten zijn). Nu blijkt ons abonnement te zijn afgelopen/stopgezet. Momenteel kunnen wij nog niet gebruik maken van interactieve televisie/bellen enz. , internet doet het overigens wel.  Wij zitten al meer dan 20 jaar bij KPN en kijken ondertussen maar uit naar een beter alternatief. Misschien moet men bij KPN zijn eigen regeltjes over wanneer je verplicht bent te betalen en wanneer je schadeloos gesteld zou moeten worden nog maar eens nalezen, niet de schuld bij een klant leggen en een abonnement stoppen.

Misschien kan deze bericht doorgezet worden naar iemand binnen KPN die hiervan wil leren of hierop wil reageren. De gang van zaken is totaal niet KPN waardig.


Fijn dat je nu eindelijk aangesloten bent. Dat heeft wel even op zich laten wachten. Niet fijn dat het zo allemaal gelopen is. Excuses. Hier willen we dan ook zeker van leren. Ik heb je klacht dan ook doorgezet naar de klachtenafdeling. Zij zullen dit verder oppakken. Hier heb je ook bevestiging van ontvangen. Ook staat er actie uit om jouw abonnement te herstellen. Ik hoor graag weer van je als er contact is geweest.Â