Skip to main content

Beste KPN community 

Sinds vrijdagochtend ervaren wij een internetstoring op onze glasvezelaansluiting. Na alle gebruikelijke handelingen (alle apparatuur van de stroom af etc.) werkte het nog steeds niet. Vervolgens de 0800 lijn gebeld en die zouden zaterdagochtend een monteur sturen. Later op die dag (om 15.03) is deze afgezegd omdat het vanwege een grotere storing gaat hier in de wijk. 

Maar sindsdien nog niemand van KPN gezien, elke keer als de verwachtte eindtijd naderd word het verlengd met 4 uur (19.03-23.03-03.03 etc.). Gisteren gebeld hoe lang het nog ging duren of dat er al meer duidelijk was. Niet duidelijk en even afwachten was het antwoord samen met 'onze monteurs hebben het erg druk op het moment'. Maar ondertussen wachten we al 2,5 dagen af en we zien alleen maar online dat het verlengd wordt zonder update of wat dan ook. We hebben een soort het idee gekregen dat er in het weekend niks uitgevoerd word of ons probleem niet groot genoeg is zodat er niet naar gekeken word.

Dus mijn vragen zijn: 

- Wanneer is het opgelost of krijgen we meer duidelijkheid?

- Kunnen we tijdelijk internet en/of tv krijgen?

Onze MB's van de mobiele abonnementen vliegen er nl ook doorheen nu. Niemand heeft een KPN mobiel abonnement dus via die weg kunnen we ook geen hotspot aanmaken met gratis mb's of iets dergelijks als vergoeding.

Het abonnement staat niet op mijn naam maar het klantnummer en postcode heb ik in mijn gegevens toegevoegd. Zie de bijgevoegde afbeelding voor de storingsmelding.

 

 

In het weekend gebeurt er inderdaad gewoon niks. Het zal morgen vast wel opgepakt worden.


Dankjewel, wel slordig van KPN om de klant in het donker te laten zitten, te zeggen 'we zijn er mee bezig om het zo snel mogelijk op te lossen' en vervolgens de verwachte eindtijd automatisch te verlengen. De monteur zou wel eerst komen in het weekend, op een zaterdagochtend. Maarja...


Hoi @FM1995, welkom op de community. Als de verwachting steeds wordt opgeschoven weet je niet waar je aan toe bent natuurlijk, dat is niet fijn. Ik zie dat er in jouw woonplaats een storing is, maar ik zie er geen verdere informatie over staan. Ik heb daarom navraag gedaan, als ik daar en reactie op krijg zal ik het met je delen. In het weekend kunnen er overigens weldegelijk monteurs werken aan storingen, dat ze dat niet zouden doen omdat het weekend is is onzin Nick. Het kan wel zijn dat het een moeilijke situatie is, stel dat er een kabelbreuk is onder een bouwplaats die gedurende het weekend niet toegankelijk is, dan staat de monteur voor een dicht hek. Ik weet niet of dat de situatie hier is, maar er zijn factoren mogelijk die het herstel kunnen belemmeren.  

Doordat ik navraag heb gedaan zullen we een antwoord op je eerste vraag krijgen hopelijk. Je tweede vraag over een tijdelijke oplossing, heb je een KPN mobiel abonnement? Als je dat hebt kan de klantenservice (0800-0402) daar extra data aan toevoegen zodat je via die weg meer kunt gebruiken.


Bedankt voor de reactie en nee niemand hier thuis heeft een KPN abonnement dus ik vroeg me af of er nog andere tijdelijke oplossingen zijn.


Bedankt voor de reactie en nee niemand hier thuis heeft een KPN abonnement dus ik vroeg me af of er nog andere tijdelijke oplossingen zijn.

Je zou een noodpakket voor tv kunnen vragen aan KPN @FM1995 

Ik weet niet hoe de relatie met je buren is, maar als deze over gast-wifi beschikken, zou je kunnen vragen of je daar dan tijdelijk gebruik van mag maken.

Let wel, de buren moeten omwille van de veiligheid alléén de gastwifi eventueel ter beschikking stellen en niet hun hoofdwifi.

Als de buren dat niet kunnen of willen, kun je alleen je mobiele data van je eigen provider gebruiken als hotspot.

Als de storing verholpen is, kun je een vergoeding aanvragen voor het aantal dagen dat je niet van bepaalde diensten gebruik hebt kunnen maken, daar valt echter niet onder aankoop extra mobiele data.

Succes.

 


Of een noodpakket mogelijk is, is ook afhankelijk van de storing. Het versturen van het noodpakket kan een paar dagen duren, waardoor men het niet altijd doet als de storing voor die tijd opgelost te zijn. Wij hebben die mogelijkheid niet, je zou de klantenservice daarvoor kunnen bellen om het te vragen.

Wat betreft de vergoeding die Jan noemt, die kan via onze website worden aangevraagd als het is opgelost. 


Ik zie dat de storing opgelost is @FM1995, als het goed is werkt het nu weer zoals het hoort te werken!


Reageer