Skip to main content

Is er een kabelĀ  met DSL klipje aansluiting te verkrijgen van 10 meter voor de experiabox. Ik zou graag de experiabox op een andere plek in de kamer willen zetten. De DSL klip zijn kleiner dan de tv ontvanger klip. Deze vraag al paar keer bij de KPN winkel gevraagd maar ik krijg elke keer de verkeerde kabel met een teĀ  grote klip opgestuurd heb inmiddels al 3 kabels liggen. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn, kon meet toch zeker zelf wel wat een DSL aansluiting is en welke maat klopje daar bij hoort.

Ā 

Ā 

Dat is gewone telefoon kabel. Het kan wel. Maar het is zeer af te raden om het te doen, want het is nadelig voor de internetsnelheid.


Met een koppelblokje kun je de 2 verschillende stekkers verbinden.


Ja hoor. Genoeg te vinden. Zie bijvoorbeeld:

https://www.onlinekabelshop.nl/modulaire-telefoonkabel-wit-met-rj11-connectoren-10-meter

Ā 

Hou er wel rekening mee dat de lengte van deze kabel van ISRA punt naar Experiabox je DSL signaal kan verslechteren. Dus minder snelheid. Goede oplossing zou een ronde kabel zijn met RJ11 stekkertjes. Platte kabels zijn goedkoop maar storingsgevoeliger. Ronde kabels heb ik niet gezocht maar zijn er ook vast wel.


Je loopt tegen het nadeel aan van meerdere functies in een kast, zo had ik (toen ik nog DSL had) dat opgelost met 2 fritzboxen.
Een FB dicht bij het aansluitpunt als modem en door met ethernet kabel naar een andere voor router/wif/dect op een centraal punt in de woning.

Maar in dit geval gewoon proberen, je maakt de lijn iets langer, tot ongeveer de lengte die je buren ook hebben.
En ja, elke koppeling cq kabelovergang is nadelig voor het gevoelige DSL signaal.

Ter info :
https://forum.kpn.com/internet-9/signaal-hoe-werkt-dat-tv-internet-via-1-draadje-436837


Hi Patrick, welkom op het forum.Ā 

Zo te zien heb jij de UTP kabel gekregen van 10 meter die wij inderdaad kunnen leveren. RJ11 kabels voor DSL hebben wij niet standaard in die maat, wij leveren ze met een lengte van 1 meter omdat we ook niet adviseren om langere kabels te gebruiken. In de praktijk kan dit echter wel werken, zo heb ik thuis ook iets van 8 meter gebruikt zonder verlief.Ā 

Hou er wel rekening mee dat de lengte van deze kabel van ISRA punt naar Experiabox je DSL signaal kan verslechteren. Dus minder snelheid. Goede oplossing zou een ronde kabel zijn met RJ11 stekkertjes. Platte kabels zijn goedkoop maar storingsgevoeliger. Ronde kabels heb ik niet gezocht maar zijn er ook vast wel.

Dit advies zou ik ook volgen om te kijken of het werkt of niet. Hier is de ronde versie.Ā