Skip to main content
Vraag

Langere kabel glasvezelaansluiting is niet gratis te bestellen

• July 13, 2026
  • 11 reacties
  • 145 keer bekeken

Al sinds 1973 ben ik met tevredenheid bij de KPN (voorheen PTT), maar nu ben ik toch wel wat teleurgesteld. Ik heb voor het aanbrengen van het bestelde en snel toegezonden glasvezelkastje een langere kabel nodig vanaf mijn raam tot aan mijn bureau. In de paar e-mails die ik van de KPN ontving staat het volgende: Langere kabel nodig? Geen probleem, bestel ‘m hier gratis. Met daaronder een link naar de website, maar dan kom je terecht op: Volg de status van je bestelling. Er is geen enkele plek te vinden waar een kabel bestellen mogelijk is. En ik ben niet de enige die hier tegenaan gelopen is, blijkt uit meerdere berichten op deze community. En omdat bestellen dus niet mogelijk was, ben ik vorige week dinsdag naar de KPN-winkel in Zoetermeer gegaan. Ik heb een kabel van 4 meter 50 nodig, de medewerker vertelde dat er dan een kabel van 5 meter voor is, perfect. Hij zocht mijn abonnementsgegevens op in de computer en zei dat de kabel 10 euro kost. Ik reageerde verbaasd en zei dat in de e-mails die ik van de KPN had ontvangen staat dat een langere kabel gratis is te bestellen. Zijn reactie was dat deze kabel niet gratis is. Ik heb de kabel betaald, maar wel aangegeven dat ik dit heel vreemd vind. Bij thuiskomst kreeg ik de factuur per e-mail toegestuurd. Dat tekstje in de e-mails: Langere kabel nodig, geen probleem, bestel ‘m gratis hier klopt dus gewoon niet, dat moet worden aangepast! Nog afgezien van het feit dat er vervolgens via die link geen enkele plek op de website te vinden is waar die kabel dan te bestellen is.

Het gaat mij niet eens om die 10 euro, maar ik vind dit een vorm van misleiding, ik ging echt boos naar huis!

11 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 13, 2026

Vreemd, toen we over gingen naar glas was de rode kabel te kort, aangeven en gratis 5 mkabel ontvangen van KPN.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Beste ​@Dette ik ben sinds kort weer bij KPN en in mijn KPN-map wordt ook gesproken over een eventueel langere kabel is te bestellen bij KPN of een lokale winkel te koop.

Gratis nasturen van een kabel is verleden tijd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Dette, welkom op onze community. Wil je je profiel eens invullen? Dan kijk ik even met je mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 15, 2026

Beste Thomas van KPN, dank voor je reactie. Ik wilde in eerste instantie mijn bevinding plaatsen via de klantenservice op de site, maar vond daar geen juiste plek voor. Gisteren heb ik dat toch nog eens geprobeerd en ik vond zowaar een route om dat te kunnen doen. Vanmorgen al kreeg ik via een e-mail van de KPN een reactie waar ik heel blij mee ben en dat heb ik ook laten weten via Wat vind je van deze e-mail?  Een langere kabel t.b.v. het glasvezelkastje is gratis, zoals dus correct aangegeven in de e-mails van de KPN. Ik krijg die 10 euro van de KPN vergoed middels mijn volgende maandfactuur. Dank dat ook jij even wilde reageren. Ik ben niet langer teleurgesteld 😉.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah heel fijn, bedankt voor je terugkoppeling! Goed geregeld!

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 15, 2026

Al sinds 1973 ben ik met tevredenheid bij de KPN (voorheen PTT), maar nu ben ik toch wel wat teleurgesteld. Ik heb voor het aanbrengen van het bestelde en snel toegezonden glasvezelkastje een langere kabel nodig vanaf mijn raam tot aan mijn bureau. In de paar e-mails die ik van de KPN ontving staat het volgende: Langere kabel nodig? Geen probleem, bestel ‘m hier gratis. Met daaronder een link naar de website, maar dan kom je terecht op: Volg de status van je bestelling. Er is geen enkele plek te vinden waar een kabel bestellen mogelijk is. En ik ben niet de enige die hier tegenaan gelopen is, blijkt uit meerdere berichten op deze community. En omdat bestellen dus niet mogelijk was, ben ik vorige week dinsdag naar de KPN-winkel in Zoetermeer gegaan. Ik heb een kabel van 4 meter 50 nodig, de medewerker vertelde dat er dan een kabel van 5 meter voor is, perfect. Hij zocht mijn abonnementsgegevens op in de computer en zei dat de kabel 10 euro kost. Ik reageerde verbaasd en zei dat in de e-mails die ik van de KPN had ontvangen staat dat een langere kabel gratis is te bestellen. Zijn reactie was dat deze kabel niet gratis is. Ik heb de kabel betaald, maar wel aangegeven dat ik dit heel vreemd vind. Bij thuiskomst kreeg ik de factuur per e-mail toegestuurd. Dat tekstje in de e-mails: Langere kabel nodig, geen probleem, bestel ‘m gratis hier klopt dus gewoon niet, dat moet worden aangepast! Nog afgezien van het feit dat er vervolgens via die link geen enkele plek op de website te vinden is waar die kabel dan te bestellen is.

Het gaat mij niet eens om die 10 euro, maar ik vind dit een vorm van misleiding, ik ging echt boos naar huis!

En zo trekt de kpn mensen die niet alert/assertief genoeg zijn het vel over de oren. In het verre verleden hebben ze dat ook bij mij gedaan en dat is dus niet zo fijn. Kpn is ontstaan uit de ptt telecom. Nog steeds dezelfde poppetjes van ptt telecom met dezelfde kpn streken........

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 15, 2026

Gelukkig is het naar tevredenheid opgelost ​@gensnet en dat is het belangrijkste!

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 15, 2026

Gelukkig is het naar tevredenheid opgelost ​@gensnet en dat is het belangrijkste!

Zeker weten! Maar is dat de “verdienste” van de kpn? Ik denk het niet :-( Dit is de verdienste van een alerte en mondige klant die in eerste instantie veel frustraties heeft gehad om een langere kabel gratis te krijgen zo dat duidelijk op de kpn website staat. De kpn probeert hier dus nog steeds onderuit te komen (laat de klant betalen) ondanks dat het anders op hun website staat. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Beste ​@Dette ik ben sinds kort weer bij KPN en in mijn KPN-map wordt ook gesproken over een eventueel langere kabel is te bestellen bij KPN of een lokale winkel te koop.

Die KPN-map kan dus eigenlijk in de kliko. Een map met allerlei papieren boekjes en foldertjes is alleen up-to-date te houden tegen hoge kosten. Het  rondsturen van allerlei drukwerk met wijzigingen aan de miljoenen klanten van kpn doet ook afbreuk aan het groene imago. 

Ik ben overigens wel benieuwd, hoe die map eruit ziet en wat daar allemaal dan inzit ​@JanD. Vorige week heb ik iemand geholpen met het aansluiten van kpn internet en tv. 

Bij het pakket zaten slechts twee folders  met een beknopte maar zeer duidelijk uitleg. Een ‘KPN-map’ zat er niet bij.  Wordt die nog nagezonden?

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 15, 2026

Die KPN-map kan dus eigenlijk in de kliko. Een map met allerlei papieren boekjes en foldertjes is alleen up-to-date te houden tegen hoge kosten en het rondsturen van allerlei drukwerk met wijzigingen, doet ook afbreuk aan het groene imago van kpn.

Ik ben overigens wel benieuwd, hoe die map eruit ziet en wat daar allemaal dan inzit ​@JanD. Vorige week heb ik iemand geholpen met het aansluiten van kpn internet en tv. 

Bij het pakket zaten slechts twee folders  met een beknopte maar zeer duidelijk uitleg. Een ‘KPN-map’ zat er niet bij.  Wordt die nog nagezonden?

Een kpn-map? Wanneer _die_er_zou_zijn_ is de informatie al jaren sterk verouderd. Zoek maar eens op de kpn website naar het zelf aansluiten van een modem/router op glasvezel…… Bijna allemaal verouderde informatie…...

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Die map wordt waarschijnlijk alleen uitgegeven aan nieuwe klanten.

De map bevat een welkomstfolder, een boekje over de modem en een boekje over de tv decoder.

Aan de binnenkant van de map kun je je persoonlijke kpn-gegevens kwijt ​@gensnet en ​@Berteman en aan de buitenzijde en binnenzijde van de map staat ook nog allerlei nuttige info voor nieuwkomers.