Skip to main content

Ik ben opeens de verbinding kwijt met mijn wifi netwerk op mijn laptop. Mijn mobiel doet het wel. Heb de router en paar keer opnieuw opgestart, wachtwoord opnieuw ingevoerd, laptop paar keer uit en aan gedaan. Probleem oplossen geprobeerd maar niets verandert er iets aan. Is niet een oplossing voor?

Hoi @bauke10, voordat we weten of er een oplossing is moeten we eerst weten wat er precies aan de hand is. Je zegt dat de mobiel het nog wel doet, dat is ook op de Wifi, of mobiele data? Als dat wel op de Wifi is, dan werkt het Wifi netwerk zelf wel. Als het probleem daarmee was, zou de mobiel ook geen verbinding meer kunnen maken.

Wat gebeurt er precies op de laptop? Zie je het netwerk nog wel als je probeert te verbinden? Wat gebeurt er als je verbinding probeert te maken, krijg je bijvoorbeeld een foutmelding in beeld? 

Op de laptop kan je het netwerk ook laten vergeten, als je dat doet worden opgeslagen instellingen verwijderd van de laptop. Daarna kan je een verse verbinding maken met dit netwerk, dat kan helpen in dit geval.


Ik heb inmiddels hulp gehad, we hebben een nieuwe wifi punt aangemaakt, een van 2 GHz. Daarmee doet hij het wel weer. Bedankt voor de reactie


Fijn om te lezen dat het daarmee werkt @bauke10! Mochten we via deze weg nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.