Skip to main content

Na de update van vanacht, kunnen onze laptops de routet niet meer vinden. Alle adviezen van kpn al uitgevoerd.

Wie weet de oplossing?

Hallo @Co-ootje , bedoel je bekabeld of via wifi?

Als je voor de wifi eigen namen en wachtwoorden gebruikte, kan het zijn dat na de update de modem weer in de fabrieks-status staat en je de instellingen weer opnieuw aan moet passen.

Welk merk en type modem heb e van KPN?

 

 


Welkom bij ons op het forum @Co-ootje, Jan stelt al een paar vragen waar ik ook benieuwd naar ben, zou je die kunnen beantwoorden?

Ook ben ik benieuwd wat voor update er precies was uitgevoerd, en welke stappen je hebt gedaan. Je zegt dat je alle adviezen hebt gedaan, maar daarmee weet ik niet wat je gedaan hebt. Als je specifiek aangeeft wat je gedaan hebt kunnen we daar rekening mee houden en vragen we je geen dingen die je al gedaan hebt,


Zelfde hier, de rest van de apparatuur werkt prima.

wifi kaart gereset naar fabrieksinstellingen, via Windows 11, advanced network

Ook via commandline, netsh

wifi driver verwijderd opnieuw geïnstalleerd

Nieuwste Driver van Intel gedownload en geïnstalleerd

Met een externe wifi adapter wil het wel, maar de interne Intel R wifi 6 AX201 adapter blijft problemen geven. Verbinding maar geen netwerk.

ook vast ip instellen was niet de oplossing.

Lijkt een issue te zijn met specifieke interne wifi adapters

 

 

 


Ik heb nog eens bij Apparaat beheer gekeken in Windows, bij de Wifi adapter.

Bij mij dus een Wi-Fi 6 AX201, op het tabblad Geavanceerd vind ik de eigenschap “802 11n/ac/ax draadloze modus” deze stond op Waarde: 802.11.ax, deze heb ik veranderd naar “Uitgeschakeld” en vooralsnog werkt het weer.
Maar goed het blijft vreemd..


I.c.m. de Box 12 zijn er problemen dat sommige laptops niet (meer) willen verbinden met de wifi. Het is in onderzoek.

Vooralsnog kan je (alleen) via de netwerkkabel verbinden. Of je moet tóevallig een los accesspoint hebben liggen (geen mesh!). Dan kan het wel met wifi.


@BKIVW en @Co-ootje Inmiddels is er een oplossing voor dit euvel, met dank aan Gesp Laptop van werkgever wil niet meer verbinden met wifi van de Experiabox | KPN Community