Skip to main content

We hebben al tijden last van wegvallend internet. Soms alleen wegvallend Wifi, soms valt het bekabeld internet ook weg.

Er zijn al meermaals monteurs langs geweest, maar het probleem is nog niet verholpen.

We hebben een Experia Box V10 (die witte). (eerder hadden we volgens mij de V12, maar toen viel internet ook heel vaak weg, dus is deze geplaatst, dat loste het probleem in eerste instantie op)

Daaraan gekoppeld zit een Wifi versterker (die zwarte). Met deze modem was er eerst geen sprake meer van wegvallend internet maar omdat we nu 1 versterker minder hadden was er niet voldoende Wifi op zolder. Om dat op te lossen is er een tijdje geleden een 3e versterker op zolder gezet (door monteur) en sindsdien gaat het dagelijks meermaals mis.

Ik heb het modem al eens laten doormeten en de medewerker kon geen verbindingsprobleem zien naar het modem toe. Dus het gaat ergens ná het modem mis. Maar waar het dan aan ligt?

Ik vind het ook heel bijzonder dat soms alleen Wifi wegvalt en andere keren ook het bekabeld internet. Er komt dan geen foutmelding op het modem.

Resetten van de primaire wifi versterker lost het probleem meestal wel weer op, als we afwachten duurt het wat langer tot het internet zich weer herstelt.

Aangezien we inmiddels al zo lang met dit probleem zitten, en ik doordat ik thuiswerk wel afhankelijk ben van goed internet, sta ik eigenlijk op het punt om over te stappen. Alleen… voelt dat ook nog niet goed. 

Nog tips, ideeën waar de monteurs die langs zijn geweest wellicht niet aan hebben gedacht?

Heb je je bekabeling al eens nagekeken / vervangen? Als het probleem zich in je eigen netwerk voordoet, is het waarschijnlijk de bekabeling, of een configuratiefout in je wifi-versterkers.


Heb je je bekabeling al eens nagekeken / vervangen? Als het probleem zich in je eigen netwerk voordoet, is het waarschijnlijk de bekabeling, of een configuratiefout in je wifi-versterkers.

 

Ja dat hebben we al gedaan. Daarbij is het probleem ook tijden weggeweest, tot de 3e wifi versterker werd bijgevoegd. Sindsdien gaat het weer mis.

Er is alweer een monteur langs geweest nádat deze extra versterker was aangesloten. Hij heeft het nieuwe Wifi punt opnieuw geconfigureerd, dus lijkt me niet dat dit nu nog het probleem kan zijn?


Je hoeft niet gelijk aan overstappen te denken, KPN biedt ook nog de Fritzbox aan als router.

Maar als het probleem zich weer voordeed nadat de derde versterker is geplaatst, zou je de oorzaak eerder daar moeten zoeken. Heb je dit ook aan de helpdesk aangegeven? De monteur heeft eigenlijk de situatie slechter gemaakt, dus mag je verwachten dat ze nog eens goed kijken wat er is gebeurd.


@Caithlin79 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding wegvalt. En ook wel vreemd aangezien je meerdere monteurs over de vloer hebt gehad. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en een aantal metingen uitvoeren.Â