Skip to main content
Antwoord

Levert KPN via het netwerk van Open Dutch Fiber?

• January 3, 2025
  • 7 reacties
  • 141 keer bekeken

Marinus4476
Nieuwkomer

In Utrecht wordt door het bedrijf Open Dutch Fiber de aanleg van glasfiberkabel aangeboden. Wordt het KPN signaal ook over de kabel ven ODF gedistribueerd? M.a.w. heeft KPN met ODF een overeenkomst om gebruik te maken van de ODF kabel?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Nee

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • January 3, 2025

Nee

• Nieuwkomer
  • March 20, 2025

Ik zit met dezelfde issue, maar dan in Capelle aan den IJssel. 

Hoe / wanneer kan ik internet over glasvezel dan krijgen van KPN? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 20, 2025

Ik zit met dezelfde issue, maar dan in Capelle aan den IJssel. 

Hoe / wanneer kan ik internet over glasvezel dan krijgen van KPN? 

Beste ​@RDjodjo via onderstaande link kun je via je postcode/huisnummer zien hoe jouw status is:

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/planning-en-aanleg

• Nieuwkomer
  • March 20, 2025

Bedankt voor je bericht, 

Misschien is mijn situatie niet helemaal gelijk dan. Open Dutch Fiber heeft het al aangelegd. Vandaag een mail gekregen van ze, dat het klaar is voor gebruik. 

Ze hebben ook een lijstje met providers doorgegeven, maar KPN  staat er niet bij helaas. Ik neem aan dat KPN, het niet opnieuw gaat aanleggen maar gebruik zal maken van het nieuw aangelegde kabel.

Maar wanneer?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Bedankt voor je bericht, 

Misschien is mijn situatie niet helemaal gelijk dan. Open Dutch Fiber heeft het al aangelegd. Vandaag een mail gekregen van ze, dat het klaar is voor gebruik. 

Ze hebben ook een lijstje met providers doorgegeven, maar KPN  staat er niet bij helaas. Ik neem aan dat KPN, het niet opnieuw gaat aanleggen maar gebruik zal maken van het nieuw aangelegde kabel.

Maar wanneer?

Hoi ​@RDjodjo 

Dat zou zomaar eens heel lang kunnen gaan duren, voordat KPN überhaupt gebruik gaat maken van het glasvezelnetwerk van OPF (Open Dutch Fiber), ook omdat Odido (samen met enkele kleinere providers) het alleenrecht heeft op dit glasvezelnetwerk.

Daarom is er zeker een kans, dat ook KPN zijn glasvezelnetwerk nog gaat aanleggen in jouw straat/woonwijk, dit kun je zelf checken op de volgende webpagina: Planning en aanleg glasvezelnetwerk KPN (vul je postcode en huisnummer in, en je ziet gelijk de status)

• March 20, 2025

Ik neem aan dat KPN, het niet opnieuw gaat aanleggen ...

Dat gaat KPN wel. Die zijn eigen netwerk aanleggen. 

• Nieuwkomer
  • March 20, 2025

Bedankt voor jullie reacties